Skocz do zawartości

[amor] duro- skracanie skoku


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupiłem sobie ostatnio Drop Offa i on przejal teraz role amora do wypraw lesnych. Duro lezy w kącie i chcialbym je przerobic na 100mm skoku tak zebym mogl na miescie "poszalec". Aktualnie ma 130mm. Wie ktos moze czy jest to wykonalne i czy ciezko cos takiego samemu zrobic? Moje duro ma tlumienie olejowe i ta regulacje tlumienia powrotu i nie wime czmeu te "bajery" mnie odstraszają od rozebrania go :P

Napisano

Jasne że da rade skrócić skok w duro.

1. skracasz sprężyny o te 30mm

2. pod sprężynki negatywne na prowadnicach dajesz jakiś dystans też 30mm co by się amor nie wyciągał za dużo

3. tłumik - albo lejesz więcej oleju - toczek będzie wyżej, albo przesuwasz go w dół

Napisano

Trudno mi powiedzieć. Będzie miał po prostu bliżej do dobicia. To zależy czy nie jest za miękki już teraz.

Jeżeli się tego obawiasz możesz minimalnie mniej skrócić główną sprężynę (tak żeby trochę za długa była) - tym samym naprężenie wstępne będzie większe.

Aha i elastomer skrócić albo wywalić to już metodą prób i błędów trzeba dobrać.

Napisano

Obcinanie sprezyn to najgorszy pomysł.

Zdecydowanie lepiej jest dolozyc dodatkową sprężynkę negatywną do lewej goleni. Może być to taka sama spręż. jak oryginalna.

Ponadto z lewego korka trzeba ściągnąć podkładkę dociskającą sprężynę główną.

 

Jakbyś nie mógł znaleźć sprężynki negatywnej to PW. Mam ich mnóstwo, zostały mi po stuningowanych duraczach

Napisano

Dodać sprężynki negatywne do tych co już są (zazn. na niebiesko) też można (zamiast dystansów jak napisałem). Ale jak już to po obu stronach.

Nie skracając sprężyn będzie trzeba je "upchnąć" w środku tym samym utwardzając amora.

Można i tak :)

 

"podkładka dociskająca sprężynę główną" - masz na myśli Andrew to białe coś co wchodzi w sprężynę (zazn. na czerwono)?

Zmieniłoby to tylko to, że nie będzie regulacji.

Poza tym skąd będziesz wiedział o ile skróci się skok?

 

http://www.bankfotek.pl/image/161349.jpeg

Napisano

a mi by było szkoda duro..wolał bym je opylić na alegro i zakupić amora o skoku 100mm :);)

 

 

ps:sam teraz mam 100mm i zamierzam zakupić duro ;)

Napisano
Dodać sprężynki negatywne do tych co już są (zazn. na niebiesko) też można (zamiast dystansów jak napisałem). Ale jak już to po obu stronach.

Nie skracając sprężyn będzie trzeba je "upchnąć" w środku tym samym utwardzając amora.

Można i tak :)

 

"podkładka dociskająca sprężynę główną" - masz na myśli Andrew to białe coś co wchodzi w sprężynę (zazn. na czerwono)?

Zmieniłoby to tylko to, że nie będzie regulacji.

Poza tym skąd będziesz wiedział o ile skróci się skok?

 

http://www.bankfotek.pl/image/161349.jpeg

tak, chodzi właśnie o tą białą część. Po jej wyjęciu zrobimy sprężynie 10mm więcej miejsca. Wprawdzie stracimy regulację, ale amorek będzie bardziej czuly na początku skoku.

Znacznie lepiej dołożyc sprężynki niż dystanse. Amor będzie o wiele "łagodniej" odbijać.

 

Skok po dołożeniu dodatkowej sprężynki zmniejszy się dokładnie o 30mm. Wiem, bo juz przerobiłem tak komuś amora.

Napisano
Andrew: Znacznie lepiej dołożyć sprężynki niż dystanse. Amor będzie o wiele "łagodniej" odbijać.

No to prawda. Jedyny problem jest zwykle ze zdobyciem sprężyn.

 

susi33: ciężko się dostać do tego miejsca w którym jest ta sprężynka negatywna? Dokladać do obu goleni czy tylko do lewej?

2 śruby - korki (klucz27) od góry i 2 imbusy od dołu. A sprężynki do obu. Jak wsadzisz do jednej to ta druga będzie luźno latać.

Napisano

od dolu na prawej goleni mam to smieszne pokretelko do regulacji tlumienia odbicia, to cos tez wyjdzie? czy jakos inaczje trzeba odkrecac?

Napisano

susi33 imbusem ósemką to się odkręca. najpierw musisz na siłe odczepić (kombinerkami najlepiej) tą dolną część (tą co się obraca), bo na zatrzaski jest, a potem to co zostało imbusem 8 wykręcasz

 

3f2ed23ab9a22bd6med.jpg

 

a tutaj duro rozebrane. akurat skracałem na dniach skok kumplowi: http://www.pinkbike.com/photo/2790570/

Napisano

Jakby ktoś jeszcze chciał zmniejszyć skok w swoim amorku, to mogę odstąpić sprężyny negatywne. Mam ich kilkadziesiąt sztuk i na pewno do niczego nie będą mi potrzebne :)

Napisano

jakby ktoś potrzebował to mam dwie sprężyny róznej twardości od RS Psylo. Jedna na wagę około 60-70kg, a druga 80-90. Psylo też miały 30mm golenie i skok 125mm, więc będa pasować. Jakby ktoś potrzebował to pisać:rolleyes: gg 8190088

Napisano
jakby ktoś potrzebował to mam dwie sprężyny róznej twardości od RS Psylo. Jedna na wagę około 60-70kg, a druga 80-90. Psylo też miały 30mm golenie i skok 125mm, więc będa pasować. Jakby ktoś potrzebował to pisać:) gg 8190088

Duro ma golenie 32mm a nie 30!

Napisano
Duro ma golenie 32mm a nie 30!

 

 

no właśnie. więc będą pasowały te od psylo. gorzej gdyby duro miało 28mm golenie, wtedy już byłby kłopot:) i duro i psylo mają ten sam system, czyli jedna duża sprężyna tylko w lewej goleni. Bo ta w prawej odpowiada raczej za tłumienie niż za amortyzacje

Napisano

a ja mam problem ze swoim duro nie wiem czy to wina zimna, ale bardzo twardy od nowości jest bede go używał do skakania po hopkach jak będzie cieplej , jednak będzie chyba za twardy .. ;) co zrobić z tym fantem ?

Napisano
a ja mam problem ze swoim duro nie wiem czy to wina zimna, ale bardzo twardy od nowości jest bede go używał do skakania po hopkach jak będzie cieplej , jednak będzie chyba za twardy .. ;) co zrobić z tym fantem ?

Zimno jest winne w 50% za twardość amorka. Pierwszym krokiem będzie rozkręcenie amorka(odkręcenie imbusów na dole goleni) i wyczyszczenie WSZYSTKIEGO z oryginalnego smaru, który jest gęsty jak guma do żucia. Dolenie górne wystarczy wyczyścić szmatą, ale z dolnymi jest trochę więcej roboty. Ja użyłem do tego kija od miotły owiniętego starą skarpetką(:/), a na koniec wypłukałem resztki smaru benzyną ekstrakcyjną.

 

Należy zastosować rzadki smar. Ja używam mieszanki Tawot+olej silnikowy. Pakuję tawot do kubeczka po jugurcie, dolewam trochę oleju i mieszam aż uzyskam jednorodną mieszaninę. Dodaję tyle oleju, aż uzyskam mieszaninę na granicy płynięcia. Takie coś stosuję na zimę. Latem dodaję oczywiście trochę mniej oleju.

Napisano

Do komór byś się dostał gdybyś odkręcił korki. Ale nie o to chodzi. Masz odkręcić śruby imbusowe na dole goleni i rozciągnąć amora "na pół".

Wtedy w górnej części zostaną sprężyna i tłumik, a w dolnej nie będzie nic. Rozkręć, a przekonasz się, że to prosta operacja.

 

Nic się nie wyleje z niego, spokojnie ;)

Napisano
aha , czyli mam tylko przeczyścić i jaimśinnym smarem przejechać to tak ? i bedzie bardziej miekki ?

tak, wyczysc tak, aby nie było nawet grama starego smaru, a potem sporządź mieszankę tawot+olej i ładnie wypaćkaj wnętrze goleni tą papaciają

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...