Skocz do zawartości

[rower full] czterozawias czy wirtual (NEUF)


jacekkoz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jakiś czas temu założyłem temat o rowerze rockrider 9.2 - http://www.forumrowerowe.org/full-Rockride...EUF-t45713.html

 

Rower został zamówiony bo i zawieszka niezła i cena 4500pln także interesująca.

 

Jednak znalazłem teraz rowerek na klasycznym czterozawiasie z ogniwem horsta na bardzo fajnym osprzęcie : http://www.rove.pl/index.php?page=shop.pro...t&Itemid=72

 

Jest to rower niemieckiej firmy haibike (www.haibike.de). Wystawiali się na targach w warszawie i już wtedy rower zrobił na mnie dość dobre wrażenie. Przymierzałem się i geometria mi odpowiadała (zresztą jest praktycznie taka sama jak w rowerze na którym teraz jeżdżę). Wykonanie porządne itp. Nie widzę różnicy między tym rowerkeim a rowerami poison, radon i innymi niemieckimi "tanimi" markami.

 

Chcę się tylko upenić (zamim przeleję kasę w poniedziałek) czy to jest sensowny wybór.

 

Bujanie czterozawiasa mnie nie przeraża bo w terenie mi to wisi a po szutrach mam blokadę i z tyłu i z przodu. Pozostałe części to w pełni XT 2008 więc nie ma się do czego przyczepić. Boje si tylko troszkę Foxa z Talasem - podobno lubi się psuć (ale tylko podobno, tak samo jak podobno pękają ramy merid)

 

 

Jakiś czas temu zdecydowałem się na Gianta trance X1 ale nie ma szans dostać go poniżej 7000 a z USA juz się nie opłaca ciągnać..

 

W podobnej cenie można kupić teraz Arseny AM ale jak dla mnie są to absolutnie porónywale i równrzędne ramy a i ceny podobne. Arsen na takim samym zawieszeniu i podonym osprzęcie jest jakieś 600pln droższy: http://www.bike-arena.pl/harsenamt.php

 

I teraz pytanie - co lepiej Rockrider czy HaiBike? A może coś innego? Skok pomiędzy 120 a 130mm - do poniedzialku chciałbym się zdecydować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na myśli pisząc że rurki nie są najlepsze? Chodzi Ci o mostek, sztycę i kierę? Jeśli tak to jestem spokojny. Nie sądzę żeby to były ciężkie komponenty (czytałem bardzo dobre recenzje w niemieckiej prasie). Poza tym przy mojej wadze nie widzę potrzeby lajtowania komponentów. Może sie to dla nich wtedy kiepsko skończyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tia, sprawdzałem ceny serwisu w CultBikes. Przegląd talasa to koszt około 350pln.

 

Pytanie czy on po roku będę musiał robić serwis. Serwis RS robię sobie sam :D

 

Schwefel a co powiesz na temat samego zawieszenia?

 

Jeżeli chodzi o sam rower i osprzęt to wszystko mim pasuje. Obawiam się tylko foxa. Czy toto można próbować samemu serwisować tak jak RSa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widze koniecznosci serwisowania samej komory azotowej - no chyba ze sie rozszczelni. znajduje sie ona wewnatrz widelca wiec nie jest wystawiona (jej uszczelki) bezposrednio na syf z zewnatrz tak jak golenie amora.

 

problem z serwisem talasa to brak jakiegos tam specjalnego klucza serwisowego w ogolnym dostepie no i koniecznosc napompowania komory (niekoniecznie azotem) do fabrycznej wartosci cisnienia - ciekawe czy mozna to cisnienie ustalic.

 

minusem talasa jest to ze nie zawsze system ten dziala, zdarza sie ze padnie no i to ze podobniez wiecej uszczelek w tym widelcu otepia troche prace w stosunku do np floata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, my tu gadu gadu o talasie z czego jestem bardzo szczęśliwy ale może jakieś słowo pocieszenia w sprawie całego roweru?

 

W tej cenie chyba nic lepszego teraz nie dostanę? Taki jak pisałem wcześniej. Marzeniem był Trance X1 ale to koszt grubo ponad 7500pln. Za 6500 mogę mieć X2 ale tam jest osprzęt padaczka i większość do wymiany. Oczywiście fajnym rozwiązaniem jest Spec Stumjumper 2008 ale ceny troszkę powalają. No chyba że czekać na okazję na Ebay UK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie coś za coś .

Trnce X2 skromny osprzęt , ale rama bardzo wysokiej klasy . Wykonana przy uzyciu najnowocześniejszych technologii.

Cena roweru Hai , związana jest przedewszystkim z tańszą ramą , tylny trójkąt zrobiony z prostych profili o przekroju prostokąta .

Oczywiscie nie ma to pewnie wpływu na prace zawieszenia , ale zazwyczaj ramy takie są cięzkie i wygladają średnio ładnie.

Według mnie w rowerze Allmountain rama z dobrym damperem to podstawa + wysokiej klasy amortyzator przód , gdyby do tego były wysokiej klasy hamulce , to cała reszta może być skromniejsza .

Nowa korba klasy shimano 525 sprawdzi się w takim rowerze tak samo dobrze jak korba XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Kupno tego Haia na dobrym osprzęcie i kupno samej ramy Gianta bądź Speca i przełożenie flaków. Teraz taka podmianka odpada bo nie mam ani odpowiedniego amora (tora 318) ani kół pod tarcze ani tarcz.

 

 

A co do ramy Haia to nie jest to słaby sprzęt. Dorwałem na niemieckich stronach test roweró AM i był tam też hai (tylko z lepszym osprzętem) i dostał bardzo dobre recenzje. Jeśli chodzio zawieszkę to dostał takie same recenzje jak wygrywający canyon. Napisali tylko ze to rower dla "dojrzalych" rowerzystów którzy mają dobrą technikę.

 

Czy FST speca aż tak znacząco różni się pracą o czterozawiasu na horście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, fulle speca są bardzo wysoko oceniane za caloksztalt wlasciwosci jezdnych, za porecznosc, zachowanie na podjazdach i zjazdach, za harmonie pracy zawieszenia. nowsze spece maja firmowe tlumiki z platformą co dosyc znacznie odroznia prace tego zawieszenia od innych rowerow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie dzwonili z Decathlonu że już rower dojechał.... a ja już go raczej nie będę brał. Kurcze, zostanę z bonem prezentowym na 450pln bo tylko wtedy chcieli sprowadzic.

 

Wezmę jednak czterozawiasa. Bardziej sprawdzone zawieszenie i cały osprzęt jest lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...