Andrew Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Witajcie! Zakupiłem upragnionego Felta Q900. Rama super, jednak po złożeniu od razu widać, że z rowerem jest "coś nie tak". Z resztą sami spójrzcie : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 no wiesz... jaka wysokosc ma amortyzator, swoja droga czemu ci to przeszkadza - patrzac na kiere i mostek stwierdzam ze mialbyc taki do agresiv xc/fr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 6 Grudnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Co ma być nie tak? Jaki to rozmiar ramy? I jaki to dokładnie amor (jego skok)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Ramka w rozmiarze 17,5. (realne 17,8) Amor - Suntour RUX-E ma 105mm skoku.(zmniejszone ze 130mm). Chyba mostek jest za krótki. Muszę się jeszcze jutro przejechać (rower złożyłem 30 minut temu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
got3n Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 hmm oczywiście nie wpadłeś na to ze ta rama jest pod amorka skoku max 100mm? Wrzuciłeś 130mm RUX'a i sie dziwisz ze Ci chopper wyszedł ? Tu masz mojego "świętej pamięci" Felta z amorem 100mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Dla mnie jest w porządku - mała rama, wysoki amor, do tego krótki mostek przy wysokich sterach. Nic dziwnego, że taki wzniesiony do góry się wydaje. Moja ramka w rozmiarze 15" wygląda analogicznie już przy amorze o wysokości 450 mm i niskich sterach bez podkładek Pozdrówko uspokajające Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Ramka w rozmiarze 17,5. (realne 17,8) Amor - Suntour RUX-E ma 105mm skoku.(zmniejszone ze 130mm). Chyba mostek jest za krótki. Muszę się jeszcze jutro przejechać (rower złożyłem 30 minut temu) chyba za krotki ? z takim to rower pasuje bardziej do freeride'u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Andrew można poprosić o specyfikacje sprzętową twojego roweru na PW? Z góry dzięki , ładne cacuszko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Na fotce było 20mm podkładek pod mostkiem i 10mm nad mostkiem. Jutro przytnę rurę sterową. Na tymczasem wszystkie podkładki wrzuciłem nad mostek. Trochę lepiej to wygląda. Mostek ma 60mm. W planach zmiana prawdopodobnie na 100mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOSmal93 Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 a rowerek do czego wykorzystywany? DO enduro czy do XC ? Bo jak do enduro to przy 130mm fajnie by wyglądał a do xc nie zamała rama ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 KOSmal93 - jazda na pograniczu XC i enduro. Po prostu lubię wjechać tam, gdzie nie ma śladów opon innego roweru:). Rama jest OK, większej w życiu bym nie chciał. A co do mostka - chyba zdecyduję się na 100mm w wydaniu Kellys'a http://www.allegro.pl/item499655471_jesien..._najtaniej.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 a rowerek do czego wykorzystywany? DO enduro czy do XC ? Bo jak do enduro to przy 130mm fajnie by wyglądał a do xc nie zamała rama ? trochę nie rozumiem kwestii "a do XC nie zamała rama?", ja osobiście wole mniejsze ramki ale pomimo tego nie rozumiem pytania, czy chodziło Ci o geometrie roweru do XC czy też może a to że do XC ramy powinny być większe niż do enduro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Geometria wg mnie jest b. dobra. Dolne widełki tylnego trójkąta są równoległe do podłoża, wznios górnej rury dla na tyle niedużego rozmiaru jest też w normie. Jedyne co razi w oczy i woła o pomstę do nieba to za krótki mostek i gięta kiera. Przydała by się jednak prosta, bądź o mniejszym wzniosie. Ta co masz aktualnie bardziej by mi do jakiegoś enduracza pasowała. No i zdecydowanie lepiej z wyrzuconymi podkładkami. Swoją drogą fajny rowerek. Szkoda tylko że amor tak ciąży bo imo redukowanie skoku w amortyzatorze enduro, by jeździć na nim xc jest trochę nielogiczne. Poza tymi 3 rzeczami nie mam zastrzeżeń. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Mi to sie wydaje, ze przeraził cie widok kąta rury podsiodłowej i sztycy względem podłogi... Mam racje? Wedlug mnie tez jest ok wzsystko I tak jak ktos powiedzial juz WYWAL TE OSZPECAJACE PODKLADKI!!! Grrr... psuja caly efekt Pozdrawiam, Artro Co do mostka, to moze Truvativ Team? Albo BopLight Team? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Mi to sie wydaje, ze przeraził cie widok kąta rury podsiodłowej i sztycy względem podłogi... Mam racje? Wedlug mnie tez jest ok wzsystko I tak jak ktos powiedzial juz WYWAL TE OSZPECAJACE PODKLADKI!!! Grrr... psuja caly efekt Pozdrawiam, Artro Dokładnie, kąt mnie trochę przeraził . Podkładki praktycznie są już wywalone. Teraz są nad mostkiem i czekają do jutra na ścięcie rury. Zastanawiam się, czy jeżeli do wymiany mam kierę i mostek, to czy nie przejść na system OS, czyli kiera 31,8mm? Są tego jakieś plusy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 To to ma jeździć czy wyglądać??? Każdy rower na małej ramie i wysokim amorze będzie się tak prezentował (patrz np. NS Core) a to jaki amorek założyć do ramy bez popsucia jazdy zależy od jej przeznaczenia i deklaracji producenta, a nie wyglądu. Moje dwa byłe rowerki wyglądały tak (wybaczcie jakość ): XC - Versus 15" ze 105mm, mostek 100mm Do katowania - Dartmoor SS 13" ze 120mm, mostek 50mm Oba te rowery dały się spokojnie prowadzić, były zwrotne i mimo "śmiesznego" dla niektórych wyglądu sprawdzały się w codziennym użytkowaniu A co do Felta - jeśli to ma być ciężkie XC/AM (do enduro to już nie HT i nie ten skok - zresztą już do AM to w stronę 130mm, ale nie wiem co rama na to) to przydałby się mostek min. 70-80mm żeby dał się to prowadzić na wysokim siodle, a jednocześnie nie miało uczucia "wypadnięcia przez kierę" na zjazdach, i sztyca bez setbacku. PS. Kiera 31,6 - a po co??? Siostra Tina ostro katuje 25,4 w dirt/DH-HT i nic się nie dzieje. A ewentualny wzrost sztywności? I tak się nie czuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOSmal93 Napisano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 tak chodziło mi o geometrie, Sory za źle sformułowane pytanie, ale RAmki XC mi się kojarzą z Kelysami i authorami o rozmiarze 20-21 cali > wychodzi moja mała wiedza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras76 Napisano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 tak chodziło mi o geometrie, Sory za źle sformułowane pytanie, ale RAmki XC mi się kojarzą z Kelysami i authorami o rozmiarze 20-21 cali > wychodzi moja mała wiedza witam widzę że miałem bardzo podobnie mój rower w dniu zakupu wyglądał następująco ramka 18,5" amor na 100 mm trochę zdziwiły mnie kąty rurek oraz wydawało mi się że rower jest za duży bo zawsze miałem ramy 17-17,5" i amor od 60-80 mm w chwili obecnej mostek jest na minus nie ma podkładek, przy najbliższym serwisie zmiana skoku na 80 mm która wymuszona jest geometrią, na stromych podjazdach rower prowadził się tragicznie ! pozdrr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 iras jak Ty możesz jeździć na tak ustawionych klamkach? One powinny być tak ustawione żeby dłoń była w linii prostej z przedramieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras76 Napisano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 rower tak wyglądał w dniu zakupu nie ma nawet pedałki zmienionej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 Stanęło na tym, że pod mostkiem i nad mostkiem zostawiłem 5mm podkładki i uciąłem nadmiar rury. Jeździ się całkiem nieźle, chociaż mostek musi być dłuższy. Teraz ciężko mi stwierdzić, czy 100mm czy 85mm. Wcześniej jeździłem na amorku 150mm i ramie 16" - teraz jakoś dziwnie się czuję i mam uczucie, że polecieć przez kierę będzie bardzo łatwo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 Standardy 25,4 i 31,6 w wytrzymałości nie różnią się niczym , jedynie sztywność będzie większa w 2 przypadku , osobiście mam wrażenia że 25,4 pomaga w tłumieniu drgań . Andrew - rowerek elegancki xc-enduro , dłuższy mostek powinien go trochę uspokoić i ułatwić podjeżdżanie . Ale nie da się zrobić roweru do wszystkiego , siodełko mocno z tyło nad osią tylnego koła przeszkadza w podjazdach ale na zjazdach czy prostych jest wygodnie . W swojej Banshee mam podobny układ , Viento 17,5 dałem mostek 110 mm 5* amor 115 i 1 cm podkładek , na długich wycieczkach jest bardzo przyjemnie , mostek sprawia że rower nie jest nerwowy mimo nie wielkiemu rozstawowi osi na zjazdach grzeje ile sił na umiarkowanie stromych podjazdach nie mam problemu , jak kąt rośnie trzeba kiere przyciskać i tyle wszędzie da rade wyjechać chyba że pary w nogach brakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 Siodło poszło już 10mm do przodu. Na podjazdach jeszcze nie testowałem, ale chyba nie będzie źle. Co do kiery : jednak zdecyduję się na standard 25,4mm. Nie chcę kiery grubej jak kaszanka... Teraz najtrudniejsze będzie określenie długości mostka. Najlepiej jakbym skądś wypożyczył na godzinkę mostek 100mm. Wtedy miałbym jakiś punkt odniesienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuczy Napisano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 Co do kiery : jednak zdecyduję się na standard 25,4mm. Nie chcę kiery grubej jak kaszanka... Założysz klamki, manetki, chwyty + pierdoły jak licznik i nie będzie widać różnicy Ona wygląda grubo, ale tylko "łysa". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Grudnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 Co do kierownicy to prawda. Sam zmieniałem na 31,8 i na początku było co to za kolos a po zamontowaniu wszystkiego jakoś tak normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.