Skocz do zawartości

[korby] długość a bezpieczeństwo


Grabarz

Rekomendowane odpowiedzi

Ech... Powód był już wielokrotnie zaznaczany, ale powtórzę: krótsze korby zmniejszają ryzyko dźwignięcia cyrkla przy ostrych zakrętach, zwłaszcza, jeśli ostrzymy na ramie szosowej, która ma suport bliżej ziemi (niżej od osi kół niż np. torowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie - to miałem na myśli pytając to nisko zawieszony suport. U mnie jest 172.5mm w ramie szosowej i nie udało mi się jeszcze tak ciasno złozyć roweru by zahaczyć o ziemię. fakt, jestem zwolennikiem spd, platformą łatwiej zahaczyć bo dalej wystaje.

Aha, wciąż mi to fresh meat przy nicku wisi, ale nie jestem zajawionym fixami po arcie w Polityce, ostre mam wyraźnie dłużej, składane z resztą przy poradach niejakiego Rurokury..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Zgadza sie - to miałem na myśli pytając to nisko zawieszony suport. U mnie jest 172.5mm w ramie szosowej i nie udało mi się jeszcze tak ciasno złozyć roweru by zahaczyć o ziemię. fakt, jestem zwolennikiem spd, platformą łatwiej zahaczyć bo dalej wystaje.

Aha, wciąż mi to fresh meat przy nicku wisi, ale nie jestem zajawionym fixami po arcie w Polityce, ostre mam wyraźnie dłużej, składane z resztą przy poradach niejakiego Rurokury..:)

 

Klaniam,

W obu swoich ostrych mam korby 165mm i generalnie stoje na stanowisku ze na zimne lepiej dmuchac i minimalizowac ryzyko "cyrkla".

Jezdze przewaznie w klikach...

 

Pochwal sie kubeon czym pomykasz...

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę, że bardziej należy bać się wszelkiego rodzaju wystających krawężników. w zakręcie nie ma opcji, żeby dotknąć wewnętrzną nogą ziemi i tu nie zmienia nic te 5, 7.5 czy nawet 10mm.

 

zdarzyło mi się natomiast przeszurować kilka razy pedałem po krawężniku i właściwie, poza lekkim podskokiem tylnego koła, nic specjalniejszego się nie stało.

 

jeżdżę na szosowej ramie, shimano spd m520 i 172.5mm korbie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie robi offtop ..ale nic to ,chetnie wyraże zdanie

 

w "normalnej" klasycznej szosowej ramce długość jednak ma znaczenie ..

mam krótkie pedały bo spedy .. wiec teoretycznie mniej wystają

 

smigałem juz sporo na korbach 170 i 172.5(na tej samej ramie) .. przy 170 nigdy mi sie nie zdarzyło zahaczyć .. natomiast przy 172.5 było to częste zjawisko i szorowałem pedałem po asfalcie ..obyło sie bez cyrkli

 

170ki są zupełnie ok i osobiście uważam ,że niema potrzeby kołować 165mm ..co jednak nie zmienia faktu ,że jesli miałym 165 to bym załozył

oi

 

p.s.jesli nawet 10 mm nie robi Ci różnicy to sobie zapodaj do tej szosy korbe 182.5 i śmignij jakąś ciasną szybką traskę -a potem podziel się wrażeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się góralem udało dwa razy walnąć pedałem o asfalt i raz o krawężnik a na Ostrym jeszcze nie, mimo korb 170mm.

W góralu środek suportu mam na 300mm a w Ostrym (na ramie szosowej) na 270mm. Większe prawdopodobieństwo jest w ostrym wyhaczyć w asfalta niż w góralu a jednak doświadczenie mówi inaczej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

Jak juz pisalem korby mam 165-tki i oba pedaly zdrowo zszorowane od kraweznikow. Nie raz przy zjezdzie/zeskoku slyszalem radosny wizg zelastwa o beton. I wtedy chcialoby sie miec jeszcze krotsze korby :);)

Cyrkla jeszcze nie zaliczylem (touche wood...) ale nie zamiaruje ryzykowac... Musialbym zrobic naprawde nieeeezle zlozenie w zakret aby wykorbic w podloze no ale moze sie zdazyc zbieg nieszczesliwych okolicznosci: uslizg, garbik od strony pedala, dolek pod oponami i "rakietowka" jak mazenie ;)

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także używam 165-ek i już kilka razy szorowałem asfalt. Na szczęście tylko raz mi podbiło tylne koło. Niegroźnie, ale adrenalinę podnosi sytuacja, w której tył zarzuca ostro na zewnątrz zakrętu, a za Tobą jedzie złotówa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
trzy lata jazdy, trzy różne ramy, i żadnych niespodzianek na zakrętach. Korby zawsze 170.

 

Nie wierzę w cyrkle!

 

 

:thumbsup:

A ja sobie mysle ze z "cyrklami" jest jak z duchami. Ja w nie nie wierze ale one o tym moga nie wiedziec :)

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
''Piruet na geju'' = ''piruet na pedale''

 

no...no... nie ma to jak polityczna poprawnosc... A co na to Mlodz Wszechpolska i LPR :thanks::) :) :D ?

 

Cyklista to juz prawie Mason, a wiadomo ze Mason to Zyd i homoseksualista... Sodmomiaigomornia :P

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do swojego ostrego przełożyłem korby z mojej szosy. Od zawsze mam 175. Sprawdzałem (na sucho) jakie wychylenie jest potrzebne żeby mój rower zahaczył o glebę i wydaje (!) mi się. że takie wychylenie jest nie do osiągnięcia. Próbowałem też złapać chociaż małe otarcie podczas jazdy i nie ma szans. z krawężników zjeżdżam bez problemów. Wystarczy poderwać kierę odrobinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chodzi o zahaczenie o krawężnik to najczęściej zdarza się to podczas jazdy równoległej do krawężnika a nie podcza zjeżdżania czy wjeżdżania pod niego :)

 

ja rozumiem. ale zjeżdżając z wysokiego krawężnika przy niskiej prędkości można zapomnieć i zahaczyć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjeżdżając z krawężnika, nigdy nie zahaczyłem padalcem, ale przy wjeżdżaniu....uuuuuu!!!

Mała prędkość, nogi zassane w noskach, na szczęście zawsze (prawie) udało mi się wyratować z opresji histerycznie łapiąc się latarni, słupka, kilka razy zawisłem na płocie. Raz zapewniłam gawiedzi niezły ubaw - pedał-krawężnik-koła przy ziemi brak-ja wiszę uczepiony słupka ze światłami i trzęsę nogami próbując odczepić rower :)

Niestety od takich występów nie uchronią nas chyba nawet najkrótsze (140 i mniej) korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...