Skocz do zawartości

[amortyzator] Black Elite vs. Recon SL - porównanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam okazję, aby kupić nowy amor RS Recon SL(09) i w związku z tym mam kilka pytań. Jeżdże obecnie na Blacku Elite 100mm z TCP, czy warto się bawić w wymianę? Oba mają zbliżoną wagę, w Reconie rura sterowa jest stalowa, a w Blacku aluminiowa, poza tym RS to powietrze a Black to olej. Ważę ok 78-80kg, jeżdżę głównie po lekkim terenie. Potrzebuję porady od kogoś, kto miał okazję je porównać.

 

pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he

 

Pisałem o okazji :D, więc nie tysiąc tylko sporo mniej. Chodzi mi o konkrety, tzn jakie zalety przemawiają na korzyść rs'a, co jest gorsze niż w black'u, itd. Nie jeździłem na rs, więc nie mam porównania. Jeśli nie ma wielkich różnic, to nie będę wydawał kasy na amora, tylko może sprawię sobie na wiosnę nowe koła.

 

pozdr

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam okazję, aby kupić nowy amor RS Recon SL(09) i w związku z tym mam kilka pytań. Jeżdże obecnie na Blacku Elite 100mm z TCP, czy warto się bawić w wymianę? Oba mają zbliżoną wagę, w Reconie rura sterowa jest stalowa, a w Blacku aluminiowa, poza tym RS to powietrze a Black to olej. Ważę ok 78-80kg, jeżdżę głównie po lekkim terenie. Potrzebuję porady od kogoś, kto miał okazję je porównać.

 

pozdrawiam

Przemek

recon i black to olej - to medium tłumiące. powietrze to sprezyna - czyli cos zupelnie innego.

elite ma chyba blokade a ten recon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o konkrety, tzn jakie zalety przemawiają na korzyść rs'a, co jest gorsze niż w black'u, itd.

Większa "swoboda" nad amortyzatorem- możliwość idealnego ustawienia amora "pod ciebie", teoretycznie większa awaryjność- teoretycznie, powtarzam.

Black: "dobra sprężyna nie jest zła" :D Na pewno lepsza sprężyna w b. trudnym terenie.

Zauważ: DH/FR= sprężyna, XC= powietrze(najlepiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

recon i black to olej - to medium tłumiące. powietrze to sprezyna - czyli cos zupelnie innego.

elite ma chyba blokade a ten recon?

 

Black nie ma blokady. Ma coś takiego jak 80/100 Rapid Travel II. Nie do końca wiem jak to działa :D. Może przy okazji ktoś rozszyfruje mi co mogę w nim wyregulować? To pierwsze, na grugiej goleni jest na dole niebieskie pokrętło, które jako jedyne zmienia w sposób zauważalny działanie amora, nazywa się rebound damping, czerwone na górze lagi to compression i ono nie zmienia jakoś zauważalnie pracy amora. Może ktoś mi przybliżyć, jak te pokrętła powinny wpływać na pracę amora? To niebieskie, jak wspomniałem, mniej więcej już wiem do czego służy :D.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matko boska, czy ty wogole jestes jakkolwiek w temacie tego co posiadasz i jak z tego skorzystac? :D

 

rapid travel pozwala skrócic skok widelca. ma on wyjsciowo 100 ugiecia a mozna tym regulatorem zrobic 80.

niebieskie pokretlo wplywa na spowolnienie/przyspieszenie rozprostowywania widelca. slow - wolno, fast - szybko. czerwony regulator to regulacja tlumienia kompresji - z tego co wiem to racze prowizoryczna w przypadku tlumkow tpc.

 

im wolniej pracuje widelec tym bardziej kontrolowanie przy duzych przeszkodach, gdyz wolniej sie rozprostowuje. za to gorzej wtedy przy szybko nastepujacych po sobie malych/srednich nierownosciach - widelec nie nadąża wtedy z reakcją na kolejnych nierownosiach. wolniejszy powrot oznacza tez w takim przypadku mniejszy komfort.

 

piszesz o zmianie widelca nie wiedząc jak on naprawde dziala. moze najpierw zweryfikuj to bo moze wogole nie ma sensu inwestowac?

 

Większa "swoboda" nad amortyzatorem- możliwość idealnego ustawienia amora "pod ciebie", teoretycznie większa awaryjność- teoretycznie, powtarzam.

Black: "dobra sprężyna nie jest zła" :D Na pewno lepsza sprężyna w b. trudnym terenie.

Zauważ: DH/FR= sprężyna, XC= powietrze(najlepiej)

nie ma juz w tej chwili takiego rozgraniczenia: zauwaz ze najwyzsze modele marcoka czy rs'a do dh/fr są ze sprezyną powietrzną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Recon SL ma pop locka na kierownicy.

 

Ja jeżdżę na reconie, kumpel teraz zmienił Blacka na Skareba. Nawet dzisiaj jeździł na moim rowerze, ale nie pytałem o porównanie do blacka.

 

No ten raczej nie ma. A mozesz się dowiedzieć jakie były wrażenia? thx

 

 

matko boska, czy ty wogole jestes jakkolwiek w temacie tego co posiadasz i jak z tego skorzystac? :D

 

1 rapid travel pozwala skrócic skok widelca

2 niebieskie pokretlo wplywa na spowolnienie/przyspieszenie

3 czerwony regulator to regulacja tlumienia kompresji - z tego co wiem to racze prowizoryczna w przypadku tlumkow tpc.

 

4 piszesz o zmianie widelca nie wiedząc jak on naprawde dziala. moze najpierw zweryfikuj to bo moze wogole nie ma sensu inwestowac?

 

Heh, mam go krótko, kupiłem używany :D

1 rozumiem, że zmienia się tylko skok, natomiast sam widelec się nie obniża? (coś jak ETA w marcokach)

2 to już zauważyłem, ale dzięki za wyjaśnienia :D

3 też mam takie odczucia - rozumiem, że chodzi o szybkość uginania się widelca.

4 myśle o zmianie, bo jest to okazja. Przesiadłem się z taniego Suntour'a więc i tak zmiana jest kolosalna, ale jeśli mogę mieć lepiej, to czemu nie. Chciałem wiedzieć czy jest to rozsądna przesiadka :P

 

Do roweru wróciłem po ładnych kilku latach przerwy(niestety). Wcześniej nie jeździłem na 26", tylko latałem szosą, więc przepraszam za lamerstwo, ale chciałem się upewnić, czy dobrze rozumiem zasady działania amorka. I wielkie dzięki za takie proste wytłumaczenie tych rzeczy. Może się jeszcze komuś przyda :)

 

pozdrawiam

Przemek

 

A jak się sprawuje ten Black?

 

Zmieniłem z Suntour'a XCU, więc moje wrażenia są do przewidzenia. Jestem zachwycony kulturą pracy. Co nie znaczy, że nie może byc lepiej :). Pomijając różnice prawie 1,5kg na wadze :D

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

premier2 widzę, że byłeś nawet na mojego kumpla profilu :P

 

http://www.forumrowerowe.org/Zobacz-public...il-m107503.html

 

To on. Sam go zapytaj o porównanie Black Vs Recon bo on coś do tego tematu nie zagląda ^_^

 

On obecnie śmiga na Skarebie. Jak jeździliśmy przedwczoraj to baaardzo porównywalnie wybierały małe nierówności nasze amorki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

premier2 widzę, że byłeś nawet na mojego kumpla profilu :002:

 

http://www.forumrowerowe.org/Zobacz-public...il-m107503.html

 

To on. Sam go zapytaj o porównanie Black Vs Recon bo on coś do tego tematu nie zagląda B)

 

On obecnie śmiga na Skarebie. Jak jeździliśmy przedwczoraj to baaardzo porównywalnie wybierały małe nierówności nasze amorki :icon_mrgreen:

 

Heh :woot:

Bo to w sumie poprzedni właściel mojego amorka :w00t:. Niech się podzieli swoimi wrażeniami publicznie :teehee:

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe ale ten świat mały :)

 

To Ci powiem premier, że śmigałem na Twoim amorku :) Całe 100metrów :D hehe :thanks: A 100metrów to za mało, żebym się wypowiedział.

Zwłaszcza, że rozbieżność czasowa jest spora. Bo nie pamiętam kiedy ja to nawet na nim śmigałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

:icon_mrgreen:

Już rozgryzłem zawiłości regulacji mojego amorka. Pokrętło działa, czuć różnicę przy ugięciu amorka. Wcześniej po prostu za mało go używałem w terenie. Przy większych dziurach na małej kompresji wykorzystywał prawie cały skok i bałem się dobicia. Po zwiększeniu jest lepiej, mam margines ugięcia.

 

jeszcze raz dzięki za porady

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...