Skocz do zawartości

[damper]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W związku z moją wciąż nie wielka wiedzą dotyczącą damperów mam pytania ;

- jak liczy się twardość sprężyny tj. ważę około 70 do 75 kg czy - 450 lbs to odpowiednia wartość ?

- mam x fusiona o2 o długości montażowej 200mm, planuje go zmienić na coś lepszego w oko wpadł mi

http://allegro.pl/item486043417_nowy_dampe...spv_200_mm.html

wiem, ze manitou jeśli chodzi o damery to dobre konstrukcje ale czy do mojej ramy to dobry wybór ?

http://www.zasada-rowery.pl/rowery_518.php

i (tylko proszę o łagodny wyrok) pytanie ostatnie rower ma skok ramy np. 120 co to za oznaczenie, jak to się ma do faktycznego skoku dampera, który w przypadku mojej ramy wynosci 56 - 57 mm ?

 

Wybaczcie chaos ..

Napisano

1) Nikt ci tego nie powie, bo każdy ma inny tyłek i jeden lubi jechać miękko a drugi nie lubi bujania.

2) Ja bym wybrał jakiś powietrzny damper, bo ten Maniek to niezły kloc, choć pracuje bardzo dobrze

3) Każda rama ma jakieś przełożenie, im większe przełożenie tym większe ciśnienie musi być w komorze pozytywnej a tym samym traci się na czułości. Twoja rama ma 114mm skoku co daje przełożenie ~2 krotne, czyli dość bezpośrednie.

Napisano

w jednozawiasowcu ze skokiem 117 mm, tlumikiem o skoku tloka 50 mm jezdzilem ze sprezyną 500 i byla wg pomiaru ugięcia wstępnego ciut za miekka. wazylem wtedy ok 78 kilo bez rynsztunku, styl jazdy turystyczny, nie skakałem.

 

cisnienie w amortyzatorze zalezy tez od producenta - w jednym uzywam 150 psi w innym zalecane cisnienie przy mojej wadze to 180 psi. przy tym wartosc 150 jest dla foxa i obnizenie cisnienia nawet o 40 psi nie powodowalo dobijania a jedynie wzrost ugięca wstępnego, natomiast jesli zredukowalbym cisnienie ze 180 do 140 w drugim z wymienionych tlumikow to na bank dobiję go zjezdzając z krawęznika, co bez problemu mi sie udaje ;)

 

w widelcu jego skok jest faktycznym skokiem roweru z przodu, amor tylny jest tylko jednym z kilku elementow wplywajacych na to jak pracuje tylne zawieszenie. producenci stosując rozne amortyzatory, montując je w rozny sposob, stosując rozne systemy zawieszenia w bardzo szerokim zakresie modyfikują charakterystykę pracy tylnej amortyzacji, tak ze dwa rowery o tym ugięciu wahacza mogą zupelnie inaczej zachowywac sie w terenie.

tlumik na zdjęciu w rowerze haro to bardzo prosty amor rock shoxa, przy ustawieniu komfortowej charakterystyki zawieszenie raczej bedzie sie bujallo - czy to jest problem to juz musi kazdy sam ocenic.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...