MtK Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Juicy Ultimate 160mm 373g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Juicy Ultimate 160mm 389g Cables: (Pancerze + linki) NOKON 58g Cassette: (Kaseta) SRAM Red 155g Chain: (Lancuch) XTR- 261g Crankset: (Korby) THM Calvicula 440g Derlr (Front): (Przerzutka przednia)Campagnollo Record 68g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)(alu bolts) Lightweight 120g Fork: (Widelec) Manitou R7 1250g Frame: (Rama) Scott Scale LTD + sztyca IMP 1040g Grip: owijka ok 30g Handlebar: (Kierownica) Easton EC 90 Monkeylight 99g Headset: (Stery) WCS ‘07 - 90g Seat: (Siodlo) Selle Italia CX 0 81g Shifters: (Manetki) Pytanie co do Lightweighta? XTR? 240g Stem: (Mostek) Coś koło 100g Tire (Front): (Opona przednia) Maxxis 288g Tire (Rear): (Opona tylna) Maxxis 288g Koła: Piasty DT 190, DT aerolite XRC 330 Weight front 568 g Weight rear 668g Total 5930g Bez pedałów Do tego BC 4Ti 167g czyli 6097g Taki mój projekt pokazujący ile może ważyć rower przy nieograniczonym budżecie i i chęciach. Czekam na wasze propozycje modyfikacji, może kiedyś ktoś tą psychozę urealnie Ps. przy tej konfiguracji rower byłby wagowo nielegalny w szosie a ma tarcze i widelec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 i mozna jeszcze zjechac na dol... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 No waga powala, wrzucaj fotki jak będziesz mógł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gerus Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Stery na TUNE Bubu i juz jest o pare gram mniej:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 No waga powala, wrzucaj fotki jak będziesz mógł. Jak w temacie..Dream Z manetek można dużo uciąć. Prawa grip x-0 tuningowany, lewa manetka od RS(jest gdzieś taki projekt na forum) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MtK Napisano 30 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Panowie czekam na konkretnie propozycje niech to będzie wspólny projekt, i kto wie może 5,5kg pęknie Ciekawostką jest to że rama, koła i amor są na tyle solidne że przy lekkim bikerze, rower spokojnie poradziłby sobie w trudnym terenie. Rama może nie jest najsztywniejsza ale w miarę wytrzymała. BTW zapowiada się zaszczytne pierwsze miejsce w rankingu rowerów nieistniejących Rower ze sztywnym widelcem Ritcheya ważyłby 5357g ale zostańmy przy założeniu że musi mieć amor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrej Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Jak wrzucasz kasete szosową to to już nie jest mtb podjedź sobie jakiś ostrzejszy podjazd na takim secie, powodzenia. W taki sposób to może dajmy widelec sztywny karbonowy 700g zleci hample na vki obręcze na szosowe tylko 26" itd itd. Trochę sie ta kaseta rozmija z przeznaczeniem roweru A i nie przyjmij tego posta jako atakujący, to tylko mój komentarz do tej cześci, można ją zamienić np na kasete KCNC nie wiem czy najlżejsza kaseta mtb ale ciężka nie jest http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=2088 wiadomo że różnica to tylko jakies 30g ale jak liczymy wirtualny projekt to zróbmy to dokładnie Gdzieś czytałem że w SRAMIe mają pomysł na kasete mtb w technologi z red, ciekawe co z tego wyjdzie A sam projekt jako próba złożenia najlżejszego mtb bardzo mi się podoba zawsze chciałem sprawdzić ile można wycisnąć bez piłowania części. Manetka z RSa została zastosowana w projekcie Leichtkraft Team Carbon by Krzysiekmz http://www.forumrowerowe.org/7556g-Leichtk...bon-t40684.html Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MtK Napisano 30 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Kaseta szosowa bo często można się z tym spotkać ale ok niech będzie KCNC. Wg producenta ich topowy model waży 149g ale licząc po realnej 6124g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 30 Listopada 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Można dużo lżej :] Jako że temat czysto teoretyczny to przeniosłem do właściwego działu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 hamulce lzejsze jakieś... albo v-ki Pancerze na Aligatory... albo hardcorowe rurki plastikowe... lzejszy łancuch.... widelec mozna zmienic na jakiegos sida rocznik 98 + tuning:) rama na no sainta w najmniejszym rozmiarze... gripy z accetnta 16gram stery !! i siodlo oczywiscie;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeks Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 hample na marty sl z tarczami hbc tsunami ( do urwania ponad 200g ! , manetki na gripy sachs quartz - zysk 120g, siodelko na becker carbon/ m2racer - zysk prawie 40g, lancuch na kmc x10sl - zysk 40g, kola: ztr race, dt revo, piasta przod soul kozak, tyl tune kong - zysk 70g, wiecej pomyslow juz nie mam ) ale do zyskania jest 470g !!!!! natomiast korba wazy nawet z lekkimi blatami okolo 500g, i zapomniales o masie detek czy tez plynu + 120g! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Było pytanie - co do Lightweighta ? No cóz - te manetki jeszcze mają potencjał do tuningu , sruby Ti mozna zmieniz na alu . Jak się sprawdzi ta pianka na gripach? Może byc nieciekawie w błocie , ale masa jest zachęcająca http://cgi.ebay.com/Light-Weight-Grip-Shif...A1%7C240%3A1318 Amorek http://www.spinner-usa.com/e/aeris-pro01.htm A gdzie sztyca? Może jakiś Mack , albo Luxtech.podaj tez jaki masz budżet - 40 , 50 czy 60.000 - będzie łatwiej . A tutaj twoja krajowa konkurencja - ale na V-kach http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=7278 Zagraniczna http://www.leichtbau-konfigurator.de/fotos...?g2_itemId=1662 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Najlżejsze tarcze to Formula R1. Pancerze Aligatory. Amortyzator German:a 980g lub SID 98 bądź Spinner Aeris Ti. Poźniej dopiszę więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xanagaz Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Siodełko w całości z włókna, nie pamiętam jak się nazywa ale waży mniej niż to co jest wyżej umieszczone. Można też poszukać 1kg lub około kółek, gdzieś takie widziałem. Rozpiska uwzględnia dętki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 A które siodło jest lżejsze od M2Racer ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xanagaz Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Dokładnie o to mi chodziło, nie doczytałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Pedały można lżejsze M2Racer. Łańcuch KMC Gold. Mostek Extralite 90g. Chwyty Bontrager 12g. Kierownica Schmolke. Zamiast dętek mleczko. Przerzutka przednia będzie ważyła parę gram więcej z krzywką jeżeli górny ciąg. Rama lepiej bez zintegrowanej sztycy, można dać Schmolke, Lite Carbon, będzie lżej. Kaseta Soul Kozak 125g 11-32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xanagaz Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Schmolke TLO - kiera około 68g Z gripów też można zejść te 4g do 8g w postaci Procraft Superlite Z tylnej przerzutki też coś można zejść (BTP Carbon) Kaseta Steinbach 11-26 118g Sztyca Schmolke TLO 105g Z resztą http://weightweenies.starbike.com/articles.php?ID=94 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Ta kaseta SK 7g cięższa, a pełnowartościowa do MTB. Jak są tarcze to nie dawajmy kasety 11-26 tylko 11-32. Ma to być pełnowartościowy rower MTB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bikorexia Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Aż musiałam się dopisać widząc takie herezje ;-)Nigdy przenigdy, w życiu taki (w proponowanej konfiguracji) rower nie osiągnie masy rzędu 6-6,1. Rowerek z praktycznie każdą częścią ZNACZNIE lżejszą lub podobną(z jedynym wyjątkiem RD+ 61 , kaseta +4g i brak claviculi(brzydka) + 59g jest ciągle grubo powyżej 6,5kg Nawet po najbliższej zmianie na R1 nie ma mowy o <6,5 bez upośledzenia ergonomii. Zrób porządną rozpiskę, uwzględniającą wagę płynu/dętek, wentyli, obejm, zębatek korby, śrub do niej,zacisków kół itd. Nie ma też ramy scale 1040 nawet S-ki, szczególnie z ciężką IMP. Może zupełnym zastąpieniu mocowania czymś "customowym" i zdarciu lakieru dałoby się coś wyselekcjonować do 1100g :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GdyniaBiker Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Fakt, brakuje paru drobiazgów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Myślę, że poza wymienionymi już wcześniej częściami na oponach można zyskać trochę. Są maxxisy w wersji 285g. a pewnie zdarzają się sztuki o parę gram lżejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 1 Grudnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 A które siodło jest lżejsze od M2Racer ? Z normalnie produkowanych - Żadne M2Racer w tym projekcie nie może jednak być użyte ponieważ jest to siodełko wyłącznie na szose. Chociaż Heinz Witmann w swoim scocie takie ma i jego rower jest w klasyfikacji MTB :] Oj Panowie zacofani w tym temacie jesteście Maszyna Heinza W waży obecnie 5090g http://www.light-bikes.com/bikegallery/Bik...ting.asp?id=451 I nie nadaje siędo jazdy bo Pan H przegiął chyba pałę z tym sidem 700g i szosowym siodłem no ale mniejsza o to A teraz moja wersja tego roweru... Brake (Front): (Hamulec przedni) Formula R1 + Poschbike Alu Rotor + 3alu/3ti 240g ( ewentualnie karbonowe tarcze) Brake (Rear): (Hamulec tylny) Formula R1 + Poschbike Alu Rotor +3alu/3ti 245g Cables: (Pancerze + linki) Powercordz+Tune 30g Cassette: (Kaseta) : Carbon 11-27 62g Chain: (Lancuch) KMC 10sl 212g Chainrings : MGM carbon 44x94, 29x94, 20x58 47g Chainring bolts : Extralite aluminium 12g Crankset: (Korby) : Mythic 282g+ Royce UK Carbon Axle (BB) 87g Derlr (Front): BTP Campagnollo Record 66g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) BTP Carbon 99g Fork: (Widelec) : German:A 0.9 960g Frame: (Rama) Scott Scale LTD 980g Grips: Nitrile (NPVC) 15g Handlebar Combo+stem: (Kierownica+mostek) 110g Headset: (Stery) M2Racer+schmolke cap 36g Pedals: M2 racer ORB 2 90g Quick Releases: Tune Skyline MTB 17g Seat: (Siodlo/sztyca) +Seatpost : AX Combo 110g SeatPost clamp : BTP 3g Shifters: (Manetki) : Sun tuned 83g Tire (Front): (Opona przednia) Maxxis 285g Tire (Rear): (Opona tylna) Maxxis 285g Tubes : Notubes kit 30ml 78g Wheelset: ZTR Race 7000+Prince/Princess+Marwi Ti. 1030g no i wyszło mi.... 5500g na tarczach, a można jeszcze lżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Chwyty można lżejsze. Projekt Lookasa to projekt prędzej na wystawę, za to MtK już prędzej do jeżdżenia jednak jak zauważył już ktoś brakuje paru rzeczy i wagi realne będą wyższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 1 Grudnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 ok podaj chwyty poniżej 15g... bo nie znam Dlaczego na wystawę ? Jedyne do czego można się czepnąć to kaseta full carbon ale można zawsze wstawić steinbacha 118g co podbije wagę do 5556g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.