Pulse Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Witam W zwiazku z awaria tylnej piasty zaczalem walkowac temat piast i kol i zaczalem sie zastanawiac nad zmiana kol - ladny pretekst ;-) Generalnie chcialbym zamknac sie w 1k zl, calosc nie powinna wazyc wiecej niz 1600g, wersja V-Brake Moja waga 85kg, jezdze glownie w lekkim terenie, w sezonie kilka maratonow + xc. W zwiazku z tym mam kilka pytan : A. UST czy detkowe? 1. UST mozna uzywac zarowno z detka jak i bez, ale czesto dana opona nie wystepuje w wersji UST, wiec uzywa sie jej z detka na feldze UST co troche wypacza sens UST. 2. Czy w razie potrzeby zmiany opony w trasie przy feldze UST da sie to zrobic w terenie - slyszalem ze opony na felgi UST trudno sie zaklada. Tak wiec polecacie UST czy tradycyjne detkowe? B. Konkretne zestawy 1. XTR 2008 dt 4.1 szprychy DT REVOLUTION BLACK http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1685 waga ~15 2. XTR 2008 Mavic XC 717 szprychy DT REVOLUTION BLACK http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=510 waga ~1550 3. XTR fabryczne raczej uzywki czasem zdarzaja sie w bdb dobrej cenie http://allegro.pl/item487632228_kola_shima...ssmax_tune.html 1525g Jaki typ z tych 3 zestawow polecacie, ew. prosze o alternatywy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gerus Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Zdecydowanie UST. Majac obrecz UST a opone zwykla mozna jezdzic bez detki, ale trzeba ja zastapic mleczkiem lateksowym. Z tych co ty podaleś to nr 1. Kolega Rudd z forum ma Crossmaxy pod V na sprzedaz, sa one pod UST oraz maja ceramiczny bok, ktory jak wiadomo jest bardziej odporny na bloto, deszcz rozne zle warunki atmosferyczne oraz obrecz sie nie sciera i klocki starczaja naprawde na dlugo:) Tu link:) http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...amp;hl=crossmax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 1 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 cos mi te crossmaxy nie pasuja, ciekawe dlaczego Rudd je sprzedaje ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gerus Napisano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Tarcze:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 1 Grudnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 Oprócz toczącej się tutaj dyskusji na temat kół dla ciebie warto byś zajrzał jeszcze do tego tematu: forumrowerowe.pl/forum/viewtopic.php?t=12699 Może tamte propozycję cię natchną. Ja już raczej zdecydowałem i wybieram to co jest podane w moim pierwszym poście tam. Czyli identyczna konfiguracja co ty chcesz. Te koła Rudd są trochę już zjeżdżone (wizualnie), technicznie również mi się nie podoba szczególnie podbicie felgi i odpryski. Takie defekty, a cena trochę z kosmosu. Na allegro licytacją się skończyła bodajże na 400 zł. Dwukrotnie poniżej pułapu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 2 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 Masz racje nie ma sie co czarowac te crossmaxy wygladaja na zajechane! Przeczytalem caly watek ale w koncu nie wiem na czym stanelo. Tez jestem uzytkownikiem v'ek SD7 i nie planuje przechodzic na tarcze. Nie miales dylematu odnosnie felg dt 4.1 czy XC 717? Fabryczny zestaw XTR w dobrej cenie kusi, aczkolwiek boje sie nieco przy mojej wadze a poza tym uzywka to uzywka. Jaki zestaw ostatecznie wybrales? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 2 Grudnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 Nie wybrałem DT ze względu na to, że wszędzie ludzie mówią/piszą, że jest to felga miękka. Dlatego darowałem sobie nią i stanęło na xc717. Z tymi kołami XTR jest taki problem, że są to gotowce, a jak wiadomo przy wymianie szprych serwis liczy sobie sporo za nową szt. 18 zł. W tym przypadku wymiana jednej szprychy wiąże się z wymianą całości, ze względu na znaczne osłabienie pozostałych i dalsze pękanie. Weź jeszcze pod uwagę nowe Crosstrail za ok. 1000 zł w centrumrowerowym możesz kupić. Tylko ich masa to 1760 g bez zacisków. Co moim zdaniem dyskwalfikuje je już na starcie. Nie pomaga tu nawet system UST. Możesz również złożyć koło na piastach boplight race, dużo lżejsze, dzięki czemu set kół ważyć będzie ok. 1450g jednak co z trwałością ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 2 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 boplighty odpadaja, waga jest wazna ale slyszalem ze to malo trwale piasty. Crosstrail sa skolei za ciezkie. Z fabrycznych XTR tez sie juz chyba wyleczylem po tym co napisales Tez chyba sklaniam sie ku XC 717 bo obecnie mam XM517 i nie mam im nic do zarzucenia. Co do piast to chyba jestem coraz bardziej za zestawie na XTR tym bardziej ze wpadla mi nowa piasta XTR przod w niezlej cenie (70zl :-) Pisales gdziesz ze chcialbys UST, XC 717 to z zalozenia felgi detkowe, mozna je ewentualnie przerobic z zestawem typu notubes. A jak ze sprzychami? Dajesz calosc na revo? Ja chyba dam przod na revo a tyl na comp, wariant mieszany na tyl kusi, ale do ugrania w ten sposob jest tylko 25g, a celego tylu na revo chyba sie boje przy mojej masie. jak juz jestesmy w temacie to kolejna seria pytan: 1. Nyple DT alu ale prolock czy zwykle? 2. Do XC717 zaleca sie opony od 1.0 do 2.10, czy opone 2.2-2.25 da sie zalozyc na taka obrecz? 3. To sie pewnie nie zdarzy ale zalozmy, ze po jakis czasie piasta sie sypie i trzeba wymienic konus, czy jest mozliwosc dokupienia konusow do XTR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 2 Grudnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 Chciałem mieć UST ze względu na ciągłe łapanie snejków będąc w górach. Całe szczęście, albo i nieszczęście nie bywam tam często.. To jest właściwie główny + używania UST. Ja daję całość na Revolution zarówno na przodzie jak i w tylnym kole. Myślę, że nie powinno być problemów przy mojej skromnej wadze 80 kg . Nie oszukujmy się, ale mógłbym się bać ważąc >100kg. Jeżeli masz kasę żeby dopłacić na szprychy aluminiowe to wybierz je. Chociaż piszą, że aluminiowe nyple się zapiekają i ciężko je później odkręcić. Na pewno konusy wraz z łożyskami dokupisz. Gorzej jak zjedziesz bieżnię w piaście to już wtedy mamy zakup nowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 A co sadzicie o propozycji American Classic? http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1929 Jak ze sztywnoscia? Nadadza sie na osobe o wadze wahajacej sie miedzy 90 a 97kg? Ew. takie cos na piastach American Classic http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1556 Prosze o pomoc! Artro, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 ODSWIEŻAM! I jednoczesnie chce poprawic blad, bo oczywiscie opcja EDIT znika po paru minutach... Waga bikera waha sie miedzy 90 a 87 kg a nie tak jak napisalem powyzej 97... Dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 Mam na oku 3 zestawy z bikestacji i ewentualne zlozenie kol u Arnika. Waga bikera waha sie miedzy 90 a 87kg. Zalezy mi na trwalych kolach I. AMERICAN CLASSIC MTB 350: >klik!< 1460g Moj faworyt. Najladniejsze i najbardziej zagadkowe :/ Na tym forum nie dowiedzialem sie o nich nic, natomiast na FR.pl ludzie miaja mieszane zdanie glownie do lozysk piast :/ Firma American Classic to legenda Boje sie o trwalosc i sztywnosc tych kol :/ II. Zestaw kół SHIMANO XTR 2008 / DT swiss / mavic XC717 - kóła XTR: >klik!< 1650g Hmm, co do trwalosci tego zestawu nie mam ŻADNYCH watpliwosci, jednak waga dosyc duza w porownaniu do konkurentow :/ No i doplata 32zl do nypli pro lock :/ Wagowo wychodzi najdrozej :/ III. Zestaw kół American Classic / Mavic XC717 / DT Competition: >klik!< ok. 1500g Najtanszy zestaw, wagowo i cenowo wychodzi lepiej niz zestaw II. ale ciagle obawiam sie o te piasty :/ Nie wiem czy istnieje mozliwosc zamontowania piast pro lock W gre wchodzi takze zestaw zlozony u Arnika: Szprychy COMPETITION 416g Obręcze XC717 850g(2) Piasta tylna 370 150g Piasta przednia 370 370g Nyple aluminiowy DT 18g W cenie 931,60zl Z tym, ze wagowo mi to wyszlo bardzo duzo :/ przod: 794g i tył 1021g :/ Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze ten zestaw jest najtrwalszy i praktycznie nie do zdarcia, ale zysk wagowy na nowych kolach w porownaniu do obecnych oraz poniesionych kosztow zaden :/ Prosze o pomoc w wyborze! Szczegolnie, o informacje na temat kol American Classic. Niby waga bikera do 105kg ale ja tam wole dmuchac na zimne... Aha dodam, ze mam kasete SRAM PG-950 9-rz. bez pająka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 Koła american classic są ok i długo pojeździsz. Ale ja bym wybrał XTR ponieważ jest to najwyższy model shimano i od nich także można dużo wymagać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 Jeśli masz kasetę bez pająka to zapomnij o kasecie z alu bębenkiem. Zostaje tylko XT ze stalowym lub XTR z tytanowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 Hmm, ale nie wiem wlasnie z czego wykonane sa bebenki w piastach American Classic :/ Gdybym chociaz wiedzial jaki to konkretnie model, to moglbym cos poszperac po necie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 29 Grudnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 W XTR jest na pewno alu sprawdzałem. Mój zestaw: XTR M970, DT Revolution, alu nypel, XC 717 wyszedł 1560g cenowo 1050 zł W American Classic bębenek również jest aluminiowy i wagowo wypadają super, ale.....recenzję są nieciekawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2008 Hmm... no ja slyszalem ze sie bebenki sypia w tylnych piastach American Classic :/ A co do reszty to nie wiem, ale ludzie chwalili Dodam, ze nie wszystkich ten problem dotyczyl, niektorzy jezdzili po parenascie tysiecy km bez awarii, takze to roznie moze byc Do tego dojdzie kupno kasety na pająku, prawdopodobnie pg-980 lub 990 bo na shimanowska mnie nie stac @Edit: Chyba juz ktos kupil te kola, bo niestety, ale juz nie ma ich na bikestacji :/ Widzialem na allegro za 1400, ale to przekracza znaczaco moj budzet :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zazi Napisano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2008 Do tego dojdzie kupno kasety na pająku, prawdopodobnie pg-980 lub 990 bo na shimanowska mnie nie stac Kaseta XT kosztuje 169 zł (można kupić taniej za 139 ale tylko 11-34). PG-980 - 145 zł PG-990 - 185 zł Jeżeli wybierzesz wariant 11-34 shimano jest najtańsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2008 Moze faktyczie wezme kasete XT, bo rzeczywiscie jest tansza, lzejsza i ma wiecej zebatek na pajaku w porownaniu do pg-980. Chyba bede skazany na zestaw II, ktory w sumie nie jest taki najgorszy Tylko, ze piasty shimanowskie sa na lozyskach kulkowych... Jest jakas duza roznica w toczeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 31 Grudnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 W toczeniu żadnej, w serwisowaniu owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.