vikingsurf Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Witam! Sprawa dotyczy roweru miejskiego dla Pana (60 latek, ok 100 kg). Przegladalem oferty do 1000zl, i w wiekszosci sa przelozenia w piascie. Zakladam, ze za takie pieniadze nie jest to wyrob najwyzszej jakosci. Rozwiazanie to, jest chyba stosunkowo mlode (w masowej sprzedazy) i obawiam sie, ze moze powodowac jakies komplikacje. Nie wiem jak wyglada sprawa z niezawodnoscia dzialania, regulacja i ewentualnymi naprawami. Zastanawiam sie czy nie lepszym rozwiazaniem bedzie kupno roweru bez przelozen i dokupic nowe kolo z kaseta i jakas prosta przerzutke. Sam jestem uzytkownikiem roweru gorskiego i wiekszosc napraw wykonuje wlasnorecznie, wiec od casu do czasu moglbym przejrzec i podregulowac tradycyjna przerzutke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GdyniaBiker Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Ciekaw jestem, w tym przedziale cenowym, ilo biegowe są piasty montowane? Pewnie 3? Czy to będzie wystarczająca ilość dla przyszłego użytkownika? Przy tej wadze? Wszystko powinno być w tym typie proste i łatwe, dopóki się nie popsuje i to jest pytanie o trwałość. Te, co widziałeś, to są przynajmniej jakieś markowe piasty? Jak dokupisz nowe koło, kasetę czy wolnobieg, do tego przerzutkę i manetkę, plus może montaż, to dodatkowo przynajmniej z 200zł, więc możesz się wtedy rozejrzeć, czy do 1200zł nie ma jakiegoś roweru w sam raz i z biegami w zwykłej przerzutce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vikingsurf Napisano 30 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Moze i racja. Nie pomyslalem, ze moze wystapic problem z zamocowaniem przerzutki do takiej ramy. Trzeba by dorabiac pewnie jakies mocowanie "home made". A piasta to shimano nexus 3 biegowa. Wieksze podjazdy pewnie i tak beda pokonywane na nogach. Tradycyjna przerzutke shimano alivio, swojego czasu dlugo katowalem w przeroznych warunkach. Dopiero wciagniecie w szprychy spowodowalo jej uszkodzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GdyniaBiker Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Nie no, chyba z montażem nie byłoby problemów, myślę, że rama jest kompatybilna No w takiej w piaście nie ubrudzisz, nie wciągniesz, nie skrzywisz, nie zgubisz kółeczek, można zmieniać biegi w miejscu i łańcuch nie spada itp... Niby dobra rzecz Shimano nexus, to chyba nie trzeba się bać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boss Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 W rowerach używanych można wciąż spotkać piasty Sachsa pięcio czy sześciobiegowe. Gorzej jest z manetkami (dźwigniowymi) bo psują się z czasem i trudno o części zamienne - ale np. na stronie Harfy wciąz jest w ofercie jakaś manetka do takich piast (do jakich, to trzeba szukać). Sram ciągle produkuje piasty wielobiegowe, ale nie wiem czemu uparli się wyłącznie przy gripach (w modelach na 2009 widziałem tylko obrotowe gripy). Dla ludzi starszych manewrowanie gripem może być już bardzo trudne - wg mnie manetki dźwigniowe są w tym zastosowaniu o wiele lepsze. IMHO w mieszczuchu nie ma się co pchać w klasyczną przerzutkę, za delikatne to itp. Np. wsadzi ktoś rower w stojak tylnym kołem, oprze o ścianę, ktoś obcy potrąci stojący rower, który nieszczęśliwie przewróci się i już będzie poważny problem z przerzutką. A na przód piasta z prądnicą - żadne dynamo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vikingsurf Napisano 30 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Czyli nie ma co sie obawiac takiej piasty? Nie przestaje dzialac po kilkudziesieciu km? Co do manetek to rzeczywiscie same gripy widzialem. Piasty sram'a podejrzewam ze podobnej jakosci. Tez takie widzialem ale w opisie zadnych dodatkowych nazw, tylko sram 3 biegowa. Troche odejde od dzialu ale spytam tez o kola. Wiekszosc jest na 28" ale sa tez 26" z troche grubszymi oponami. Zakladajac ze w tej cenie lepiej w amortyzacje nie wchodzic, lepiej sprawdza sie 28" (teoretycznie wieksza srednica lepiej tlumi drgania) czy 26" (grubsza opona tez tlumi). Polskie drogi i chodniki, i oczywiscie spacerowe tempo. Chyba ze przy takiej jezdzie nie bedzie tu specjalnej roznicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Listopada 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Według mnie na miasto lepiej 28 cali. A co do piast wielobiegowych to jest to praktyczniejsze przy miejskiej przepychance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vikingsurf Napisano 30 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Jak na razie wszyscy obstawiaja piasty wielobiegowe. Jako ze nie mam w tym temacie doswiadczenia pewnie nie bede kombinowal. Zwroce jedynie uwage, zeby byly markowe : shimano, sram albo sachs i mam nadzieje ze nie beda sprawialy problemow po jakims czasie. (bo wtedy cala piasta, a praktycznie cale kolo do wymiany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.