mudia Napisano 30 Listopada 2008 Napisano 30 Listopada 2008 Witam Ostatnio zauważyłem drobne, ale wyczuwane luzy na tylnym zawieszeniu. Co ciekawe były to luzy w płaszczyźnie pionowej. Przyczyną okazało się wyrobienie górnego "oczka" (stykającego się z tulejkami) służącego do połączenia dampera z wahaczem. Samo oczko również nie jest jednolite, ale posiada jakby pierścień wewnętrzny (wygląda na aluminium) i to właśnie ten pierścień posiada wyżłobienia. Czy ten pierścień jest elementem wymienialnym? Czy taki element sprzedawany jest w sklepach, czy należy wyrobić go samemu (tokarz)? Czy w takim przypadku należy wymienić sam pierścień, czy także ww tulejki?
tobo Napisano 30 Listopada 2008 Napisano 30 Listopada 2008 moze zamiast wymiany tego pierscienia (nie wiem jak mocno jest on poryty tymi bruzdami) wystarczy ze wymienisz tuleje? one tez ucierpialy? element ten jest zrobiony najprawdopodbniej ze stali (przynajmniej wg mojej oceny) - mozna dac go do wytoczenia, powinien byc dostępny u dystrybutora manitou. mysle ze jednak taniej wyniesie cie toczenie niz zakup tulei plus koszty przesylki
mudia Napisano 1 Grudnia 2008 Autor Napisano 1 Grudnia 2008 Co do wymiany SAMYCH tulejek, to nie jest chyba to dobry pomysł. Ten wewnętrzny pierścień wyrobiony jest niesymetrycznie (od dołu - tak jak dociska do zawieszenie), więc otwór jest teraz jajowaty a nie okrągły. Uważam, że jego kształt zdecydowanie powinien być okrągły. Zastanawiam się też czy wyjęcie tego pierścienia jest możliwe. Jeśli jest przyklejony to mogę uszkodzić damper podczas tej operacji, a tego nie chcę.
mwegrzyn Napisano 1 Grudnia 2008 Napisano 1 Grudnia 2008 Swiger 3Way ma wymienne tuleje , nie są przyklejane , tylko wciskane . Niestety tuleje są z dosyć miękkiego aluminium i wyrabiają się po jakimś czasie , można je zakupić dodatkowo lub dotoczyć z trochę twardszego aluminium
mucher Napisano 3 Grudnia 2008 Napisano 3 Grudnia 2008 To oczko to ślizg - o ile kojarzę, nie jest to aluminium, ale coś w rodzaju brązu itp. Nie pamiętam dokładnie rodzaju stopu. W każdym razie powinno to być wymienne. Dziwne, że zrobiło się jajowate - przeważnie przy standardowych tulejach robi się tam np. 'uskok'. Można spróbować przetoczyć ślizg i dorobić tuleje. Najlepiej taką, gdzie przez ślizg przechodzi na wylot 1 element i blokowany jest 2 tuleją (dwie asymetryczne tuleje). Wydaje mi się, że to znacznie lepsze rozwiązanie, niż tuleje symetryczne. Widzę, że jesteś z 2-go końca Polski; mam dobrego magika od takich rzeczy ale u nas, w CKMK
miku Napisano 9 Lipca 2009 Napisano 9 Lipca 2009 W jaki sposób można zdemontować tuleje z dampera, tak aby niczego nie uszkodzić?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.