Skocz do zawartości

[kompatybilność] Mostek na 1" + kiera gieta MTB


Duo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam mostek ATAX, aluminiowa fajkę na 1" i na jedna śrubę mocująca kierownice, posiadam także kierę Tiogi factory DH kupiona okazyjnie.

I wszystko było by dobrze tylko ta kiera nie chce mi wejść do tego mostka :) na zgięciu sie blokuje, probowałem siła, probowałem lekko rozginać mocowanie mostka ale nic to nie dalo.

 

Może macie jakieś swoje metody? Czy po prostu jedno drugim jest niekompatybilne.

 

Jeśli ktoś ma takie połączenie (mostek 1" i gięta kiera MTB) to niech napisze komponenty, może komuś przyda sie ta informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary

weź suwmiarkę i pomierz sobie średnicę ..tak to sobie można mówić ... ;]

skoro nie pasuje ,znaczy sie nie pasuje .. możesz posmarować fetem .. i mocniej rozgiąć fajkę .. jakimś patykiem

tylko nie miej później żalu ,ze jakiś wypasiony ATAX strzeli Ci w jakimś najmniej oczekiwanym momencie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli mowa o 1' fajce, to w nomenklaturze zazwyczaj rozumie się to jako fajkę pod 1' rurę sterową. Może kielni wcale nie masz pod 1'?;

2. Kiera MUSI przejść - nic na siłę, wystarczy odpowiednio pokręcić kiera wokół własnej osi. Baranki i byki mają większe "zakręty" i jakoś wchodzą;

3. Osobiście odradzam zawiązywanie unii pomiędzy kielnią mtb i szosowym mostkiem. Rozmiary: mtb - 25,4, szosa - 25,8 - 26,0. Te +/- 0,5 mm to, jak pokazuje moje doświadczenie, dużo. Za dużo, żeby uniknać nieprzyjemnego kręcenia się kielni w mostku. Od razu odrzucam wszelką argumentacje w stylu za lekko dokręcasz, albo wystarczy wstawić blaszkę z puszki po piwie. Zaliczyłem wszelkie mi znane metody pogodzenia ze sobą tych dwóch standardów, jednak z mizernym (czyt. niebezpiecznym) skutkiem. Z resztą, w końcu zrozumiałem o czym mówią ortodoksi sugerujący łączenie ze sobą tylko komponentów od tego samego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Osobiście odradzam zawiązywanie unii pomiędzy kielnią mtb i szosowym mostkiem. Rozmiary: mtb - 25,4, szosa - 25,8 - 26,0. Te +/- 0,5 mm to, jak pokazuje moje doświadczenie, dużo. Za dużo, żeby uniknać nieprzyjemnego kręcenia się kielni w mostku. Od razu odrzucam wszelką argumentacje w stylu za lekko dokręcasz, albo wystarczy wstawić blaszkę z puszki po piwie. Zaliczyłem wszelkie mi znane metody pogodzenia ze sobą tych dwóch standardów, jednak z mizernym (czyt. niebezpiecznym) skutkiem. Z resztą, w końcu zrozumiałem o czym mówią ortodoksi sugerujący łączenie ze sobą tylko komponentów od tego samego producenta.

 

Hmmm.... Osobiście jeżdżę na zestawie, jak pan Bóg przykazał, kiera 25,8 i mostek 25,8. Większość moich znajomych jednak jeździ na kierownicach mtb giętych lub prostych wraz z szosowymi mostkami (bez patentów typu "blaszka od piwa") i żadnych opisywanych przez Ciebie dolegliwości ich rowery nie odczuwają, a robią jako kurierzy niezłe kilometraże... Doprawdy, różnie z tym bywa, niby standard, a jednak kiera kierze nierówna a mostek mostkowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że tak. Wszelkie rowery "nie-szosowe" też miały przecież fajki. Szosowe jednak, zdaje się, że robione były zwykle na 25,8-26,0 i o takich pisałem. Wg mnie po prostu przypadki występowania "luźnej" kierownicy na mostku, o których pisze Grabarz, są względnie rzadkie, co nie znaczy, że niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suwmiarka umiem sie posługiwać... i tu i tu jest 25.4 mm.

Mostek jest oczywiście pod rurę 1", mocowanie mostka też ma 1"

Rozginać bardziej sie boje, bo żal mostka, kręciłem nią to też się blokowała tylko trochę dalej.

Może gięcie tej kierownicy jest takie że nie pozwala :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suwmiarka umiem sie posługiwać... i tu i tu jest 25.4 mm.

Mostek jest oczywiście pod rurę 1", mocowanie mostka też ma 1"

Rozginać bardziej sie boje, bo żal mostka, kręciłem nią to też się blokowała tylko trochę dalej.

Może gięcie tej kierownicy jest takie że nie pozwala :/

 

Próbowałeś kierę naoliwić/nasmarować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...