malos86 Napisano 21 Listopada 2008 Napisano 21 Listopada 2008 Witam wyczaiłem Takowego RUXa otwarta kąpiel olejowa i powietrze za 425 to jego specyfikacja: I.C.E. N/A Travel 150 mm System Coil spring / Hydraulic open oil bath Lower Magnesium monocoque Design Leading axle / Disc only design Leg Color Mat black, Metalic silver Crown Forged alloy Pitch 130mm Integrated HD ID type / 50mm Stanchion tube A7050 alloy / Black anodized Stanchion tube finish Black anodized Finish Shot anodized (Black, Silver) Right Side Open oil bath hydraulic rebound damping with external adj. on top / compression damping adjuster on Left Side Coil spring / Open oil bath/Sup. air for pre-load Steerer tube Cro-mo / Reinforced type Lenght ( w / o thread ) 255 mm Lenght ( w / 55mm thread ) N/A mm Crown race diameter 30 mm Wheel size 26" Brake Disc (International standard type) Preload adjuster Air pressure adjust Note N/A Rebound Damping adjuster Yes Compression Damping Adjuster Yes Weight 2300g] Jak myślicie, warto?? Jeszcze jedno jak bym miał kasę to kupił bym RS czy Bombera, ale nie mam dlatego pytam o suntoura.
Mod Team bogus Napisano 21 Listopada 2008 Mod Team Napisano 21 Listopada 2008 Wedug mnie to dobra oferta na budżetowy amortyzator do enduro. System powietrzny, sztywność myślę że nienajgorsza.
malos86 Napisano 21 Listopada 2008 Autor Napisano 21 Listopada 2008 Właśnie, enduro o to mi chodzi. Czytałem gdzieś w necie że golenie wewnętrzne zrobione z alu poprawiają sztywność widelca, a ten takie ponoć ma.
Morf99 Napisano 22 Listopada 2008 Napisano 22 Listopada 2008 jak do enduro to dobry wideł, tz. budżetowy bo rewelacyjnej pracy to się spodziewać nie możesz. Jeszcze jedno, do jakiej ramy to chcesz ?
malos86 Napisano 22 Listopada 2008 Autor Napisano 22 Listopada 2008 rama taka: nada sie czy niezabardzo?? http://allegro.pl/item463004718_nowa_rama_...per_zacisk.html
Qba66 Napisano 22 Listopada 2008 Napisano 22 Listopada 2008 Ta rama ma 85mm skoku a Ty chcesz do przodu władować Rux-a ze skokiem 130mm? Wg mnie bardzo kiepski pomysł, szczególnie biorąc pod uwagę, że w secie ta ramka jest ze 100mm amorkiem. Oczywiście rama może i to wytrzyma ale geometria pewnie będzie spaczona. Ja szukałbym widelca ze skokiem 100 - 115mm. P.S ta ramka to średnio do enduro się nadaje. Do turystycznego xc owszem, ale nie enduro. Pozdrawiam
malos86 Napisano 22 Listopada 2008 Autor Napisano 22 Listopada 2008 Rama myślę ze wytrzyma, hard triala po włożeniu do niego gili t5 podniosło o 7cm ni nic nie pękło, a wszyscy straszyli. A co do enduro to właśnie takie turystyczne enduro, a teoretyczny sag RUXa wyniesie jakieś 3.5cm czyli 25% wiec różnica wysokości miedzy XCR a RUX to jakieś 1.5 cm. No chyba ze sie mylę ale wydaje mi sie ze nic złego stać sie nie powinno. A co do ramy to daje rade jak do tej pory, a raczej nie oszczędzam.
Morf99 Napisano 22 Listopada 2008 Napisano 22 Listopada 2008 moim zdaniem połączenie RUX'a z tą ramą to nie najlepszy pomysł. Ten tower po prostu będzie się źle prowadził.
malos86 Napisano 22 Listopada 2008 Autor Napisano 22 Listopada 2008 moim zdaniem połączenie RUX'a z tą ramą to nie najlepszy pomysł. Ten tower po prostu będzie się źle prowadził. Jak już połącze wszystko w całość to napisze co z tego wyszło, dopóki nie spróbuje to sie nie przekonam. W TAKIM RAZIE TRZYMAJCIE KCIUKI ZA EKSPERYMENT
amoniak Napisano 22 Listopada 2008 Napisano 22 Listopada 2008 Mój syn ma ten amorek Rewelacyjny amorek za te pieniądze. Bardzo czuły ma regulacje tłumienia która po prostu działa IMO jeden z najlepszych produktów Suntoura
Andrew Napisano 22 Listopada 2008 Napisano 22 Listopada 2008 Mam od czwartku ten amortyzator. Jakość wykonania praktycznie jak w marzocchi. Nienapompowany ma 60mm sagu(ważę 70kg). Lekko podpompowany pompką rowerową ma mniejszy sag, przy czym wciąż bardzo dobrze pracuje. Na początek wymieniłem w nim olej na Motorexa 5W, bo na oryginalnym miał trochę za duże tłumienie powrotu. Trzeba go pochwalić za uszczelki - super szczelne, nawet obrączki oleju nie zostają na goleniach. Amor ma podwójny zestaw uszczelek. Uszczelki są identyczne jak w marzocchi. W lewe ladze ma sprężynę zwojową z asystą powietrzną. Konstrukcja identyczna jak Marzocchi. W prawej jest otwarty tłumik, czyli olej z kąpieli olejowej służy również do tłumienia - jak w Marzocchi Amorek bardzo ładnie zbiera nierówności. W porównaniu z DURO to po prostu pływa po nierównościach. Wybiera kostkę brukową (naprawdę!!!) Lagi ma aluminiowe, dzięki czemu czarna anoda nie będzie się ścierać - jak w Marzocchi Żeby nie było tak kolorowo - tłumik strasznie "siorbie" olej, co mnie trochę wkurza. Takie pluskanie/syczenie oleju przeciskającego się przez sitka tłumika. Co ciekawe, konstrukcja tłumika jest dość skomplikowana. Jest to system zaworków zwrotnych(przepuszczajacych olej tylko w jedną stronę), które odpowiadają za tłumienie kompresji(tak, tak, nawet bez powietrza nie mogłem go dobić). Ogólnie dobrze łyka nierówności, ale ma jednak ciutkę za duże tłumienie. Zmiana oleju na 5W trochę poprawiła pracę, ale obecnie opracowuję sposób na przerobienie tłumika, by uzyskać brak tłumienia kompresji. Jestem bardzo zadowolony z niego:) Ogólnie LEPIEJ DZIAŁA OD MARZOCCHI XC600 TST2. Szkoda tylko że tak siorbie, ale za tą cenę..... nic tylko brać póki jeszcze są. Ich produkcja została zakończona w tym roku i za parę miesięcy Rux będzie nieosiągalny.
malos86 Napisano 22 Listopada 2008 Autor Napisano 22 Listopada 2008 Ok dzięki za wyczerpującą wypowiedź.
malos86 Napisano 25 Listopada 2008 Autor Napisano 25 Listopada 2008 Dziś rano kurier przywiózł RUXa, założyłem go w miejsce XCRa i jest całkiem spoko, geometria jakoś specjalnie się nie spaczyła. A co do siorbania to faktycznie siorbie jak nie powiem kto ,robiący co:D zobaczę czy będzie mnie to irytować. Sterówkę obciąłem 2,5 cm dłużej niż w XCR żeby mieć pole manewru co do wysokości mostka, oryginalnie kierownica była trochę za nisko pokombinuje z podkładkami i będzie OK tak myślę. Jak zrobię jazdę testową to napiszę co on jest wart.
amoniak Napisano 26 Listopada 2008 Napisano 26 Listopada 2008 A no siorbie i czasem mlaska Po prostu źle wychowany widelec
c1ach Napisano 26 Listopada 2008 Napisano 26 Listopada 2008 A co do siorbania to faktycznie siorbie jak nie powiem kto ,robiący co:D Swojego czasu jak nie byłem przyzwyczajony do siorbania oleju w amorze to nieźle raz się wystraszyłem podczas jazdy w słuchawkach, myślałem że amor się rozleciał i coś się trze w środku Po zatrzymaniu przypomniałem sobie że przecież mam kąpiel olejową
malos86 Napisano 8 Grudnia 2008 Autor Napisano 8 Grudnia 2008 Miałem napisać jak się jeździ, więc pisze. Jeździ sie rewelacyjnie prowadzenie bez porównania na plus niż z XCRem, bym nawet powiedział że rower stał się żwawszy w zakrętach, a nie zamulony. A na zjeździe to już w ogóle nie pa porównania, wiec było warto.
Timon92 Napisano 14 Grudnia 2008 Napisano 14 Grudnia 2008 Szybkie pytanie: Tora 318SA czy Rux? Za Ruxem przemawia to że jest nowy i nie ma obciętej sterówki a za Torą że ma MC i że to RS.
Timon92 Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 Edit: jaka jest różnica pomiędzy modelem E i S?
Andrew Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 Szybkie pytanie: Tora 318SA czy Rux? Za Ruxem przemawia to że jest nowy i nie ma obciętej sterówki a za Torą że ma MC i że to RS. Tora z mc to bardzo dobry amor. Jak długa jest jej sterówka? Ma gwarancję? rux jest bardziej czuły na małe nierówności,jest sztywniejszy. do jakiego roweru chcesz kupić amortyzator? wersja S ma dodatkowy regulator kompresji. IMO niezbyt potrzebny.
Timon92 Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 Scott Reflex (Aspect) 50, geometria ramy jest taka jak Amstaffa 18'. Tora jest z Krossa A6 więc wiadomo jak wygląda sprawa gwarancji a rura ma 18cm czyli jakiś 1cm za mało. Chodzi mi o rower enduro, aktualnie mam XCM 80mm i rower tragicznie się prowadzi a o dobijaniu na każdym korzeniu już nie wspomnę. Ważę 60kg.
Andrew Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 Rux może być za wysoki do tego scotta. Ta rama ma geometrię do spokojnego XC. Ale jeżeli tora ma za krótką rurę sterową i to aż o 1cm, to raczej jej nie bierz. Zmierzyłeś rurę sterową swojego amorka, czy mierzyłeś długość główki+wysokość sterów+wysokość mostka ? Czy uwzględniłeś jakieś podkładki pod mostek? Bez nich może się okazać, że kierownica będzie za nisko:/
Qba66 Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 Scott Reflex 50 którego posiadasz jest typowym rowerem ATB/MTB. Seryjnie znajduje się tam amorek o skoku 100mm. Wszystko zależy od wysokości (ośka - korona) ale w moim odczuciu 130mm i enduro to dla tej ramy szybki koniec. To, że geo jest takie jak w amstaffie nie oznacza, że zastosowanie również. Szukałbym czegoś o skoku 100 max 115mm no i skoro rower się tak tragicznie prowadzi przy 80mm skoku, to może wina leży również po stronie źle dobranego mostka, zbyt małej (lub braku) ilości podkładek pod mostkiem itp. Pozdrawiam!
Andrew Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 Co znaczy że rower się kiepsko prowadzi z amorkiem 80mm? Zbyt nerwowo reaguje na ruchy kierownicą? Wsadzenie do niego amora 130mm zrobi Ci czołg z roweru. Skręcanie będzie o wiele łagodniejsze, rower straci na zwrotności. Oczywiście są to tylko moje domniemania, w rzeczywistości może być OK, choć ja w życiu nie zamontowałbym Ruxa do takiego roweru. Raz, że zrobisz niezły misz-masz, a dwa - rama długo nie wytrzyma. Jakbyś już miał tego ruxa, to można by było pokusić się o skrócenie skoku. Ja zmniejszyłem u siebie skok do 100mm i jeździ się OK
Timon92 Napisano 18 Grudnia 2008 Napisano 18 Grudnia 2008 Jak już mówiłem moja rama ma geo DC Amstaffa 18' przystosowanego do widelców 100-150mm. Rama wytrzyma bo ma długą główkę, gussety i waży 2250g. A nawet jak się złamie to dostanę nową na gwarancji, sprzedam ją i kupie inną. Jeżeli będzie się źle prowadzić to skrócę skok ale myślę że to nie będzie potrzebne. Z resztą taki skok zrównoważy narowistość spowodowaną mostkiem 70mm i kierą 680mm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.