Skocz do zawartości

[rower] Modernizacja Krossa Level A6


Artro

Rekomendowane odpowiedzi

Sluchajcie, ostatnio dostalem "maly" (ach ta ironia) przyplyw gotowki. Dokladnie mowiac 1000zl, i mam w zwiazku z tym pytanie:

Co moglbym w tej cenie zmodernizowac i przede wszystkim w co warto zainwestowac, aby rower stracil na wadze. :whistling:

Zalezy mi na utracie wagi roweru bez straty wytrzymalosci. Daze do wagi ok. 10/10,5kg

Jest to mozliwe z tym budzetem? Bardzo mi zalezy na wytrzymalosci, bo maratony to inna sprawa, a jazda po gorach (prawdziwych) to inna sprawa.

W gre moga wchodzic tzw. okazje z Allegro czyli w miare nie zjechane czesci w niezlej cenie :)

Tak myslalem, zeby zainwestowac w pedaly i buty SPD, ale pochlonie to polowe budzetu, wiec powstaje pytanie czy warto?

W sumie mam dopiero zamiar pierwszy raz wziac udzial w jakims maratonie, wiec na poczatek zwykle pedaly starcza nie?

 

Dodam, ze moj kross to model 2008 i chyba najwazniejsze moja waga: waha sie miedzy 90(obecnie :icon_mrgreen: ) a 87,6kg, wzrost ok 187-190cm na oko :icon_mrgreen:

 

 

Specyfikacja:

Rama 26'' Alu 6061

Kolor czarny

Rozmiary 19'' (chyba za maly, ale innego nie mieli, w sumie jestem zadowolony)

Widelec Rock ShoxTora 318 Air RMT 100mm

Biegi 27

Przerzutka przód Shimano LX

Przerzutka tył Shimano LX

Hamulec przód Avid Single Digit 7

Hamulec tył Avid Single Digit 7

Manetki Shimano Deore LX Dual Control

Korba Truvativ Firex 3.3

Suport Truvativ

Łańcuch KMC Z 9900

Kaseta SRAM PG-950

Piasty Joytech

Opony Schwalbe Racing Ralph 26x2.1

Obręcze AlexRims X2100

Kierownica Truvativ Team

Wspornik kierownicy Truvativ Team

Wspornik siodła Zoom Alu

Stery VP-AC41

Siodło San Marco Pouza

Pedały VP 519

Waga 12,5 kg

Wyposażenie dodatkowe rogi

 

Czy dobrym rozwiazaniem jest sprzedanie mojej (niestety ciezkiej) Tory i zakupienie np. Reby oraz wymiana korby/suportu i tylnej przerzutki? Chyba nie wplynie to wogole na wytrzymalosc roweru?

Czy warto przy mojej wadze kupic lzejszy mostek? Myslalem o Boblightcie

Pozdrower :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzilem z ta waga :icon_mrgreen: Ale chociaz zeby sie do 11kg udalo

Znalazlem okazje na przerzutke tylna deore xt w cenie 100zl(z przesylka). Brac?

I jeszcze Reba SL (1650g) w cenie 1000zl

Wiec jakbym sprzedal szybko tore to moze udaloby mi sie kupic ta Rebe? Moim zdaniem super okazja. Sprzedawca wmiare wiarygodny (wszystkie negatywy dot, co najwyzej opoznien w dostawie lub wysylka zlego przedmiotu :) )

 

W tytule opisu:

Przerzutka zdemontowana z testowego, tegorocznego Treka FUELA EX8. Przebieg ok. 80km. Stan techniczny idealny, na wózku otarcia od łańcucha, także drobne otarcia lakieru na korpusie (patrz zdjęcia). Wersja z długim wózkiem (SGS) i tradycyjną sprężyną (dużą dźwignią manetki wciągamy łańcuch na większe tryby kasety). Dolne kółko na łożysku maszynowym; górne na łożysku ceramicznym; dodatkowe uszczelnienia o-ringami; działa w systemie 7, 8 i 9 biegów; pojemność: 45 T.

 

Jakby udalo mi sie kupic tego xt i szybko sprzedac tore za powiedzmy 600zl, to zastaloby mi jeszcze 500zl na SPD i buty :icon_mrgreen: Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim kup buty i pedaly. Mysle ze na poczatek wystarczy zestaw buty shimano m122 lub m085 i do tego pedaly m520

Korby nie ma najmniejszego sensu wymieniac na razie to samo dotyczy sie przerzutki. Na przerzutce zyskasz z 50 g i bedziesz mial inny napis, wymien dopiero jak nie bedzie dzialac jak nalezy.

Co do reby za 1000 zl to znowu nie jakas okazja idzie zima i ceny leca w dol, tak samo tore raczej ciezko bedzie sprzedac za 600 zl predziej za 500zl.

Mostka tez nie ma potrzeby na razie wymieniac - zysk wagowy mizerny.

 

Ja na poczatek zaczolbym od wymiany sztycy i siodla, nastepnie kola (na nich najbardziej odczujesz ubytek wagi), amor, naped dopiero jak go zajedziesz.

Ewentualnie zastanow sie czy nie chcesz hamulcow tarczowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Reba za 1000zł ? Ja kupiłem 3 miesięczną ze sterami za 700zł i manetką ;E Ale tak jak pisałeś, na początku widelec (tutaj nawet 600g w dół), R7 bądź Reba a później koła np. Fulcrum Red Metal 5 bądź Mavic Crossride. Pamiętaj że zbicie masy na kołach da Ci więcej aniżeli na np. ramie czy korbie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mozesz wymienic rogi na boplight/smica itp seryjne 130g a boplight 60g

Detki na maxxis te lekkie 125g (nie pamietam nazwy) tu zyskujesz kolejne 150g

Co do kol to za 500-600 zl lepiej skladac w dziale kola jest odpowiedni temat

Pedaly moze zastanow sie tez nad ubijakami, sa lzejsze o 100g niz shimanowskie i lepiej sprawuja sie w blocie

Buty zobacz sobie na promocje, scotty z karbonowa podeszwa mozna dostac juz za 199zl a z klamra za 299 zl wiec sie oplaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z autopsji to, na czym najwiecej zyskasz najmniejszym nakladem to:

w/w detki maxxisa ultralight, zaciski kol i sztycy bolt on, sztyce na boplighta team, chwyty piankowe, amor oczywiscie - jak trafisz okazje, pozniej to juz naped, ale to raczej jak zajedziesz, bo teraz raczej bezsensowne przy tak malym budzecie

 

ale ogolnie - co ci po zbiciu 1kg, jak nie masz spd, anatomicznych rogow - te uno sa...lepiej jakby ich nie bylo(accent sprint - rewelka, tanio i lzej)

 

tak w ogole, to mam duzo czesci, ktore cie zainteresuja, wyslalem priva, jak cos to sie odezwij :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siema, postanowilem, ze postawie na kola, gdyz zysk wagowy i odczuwalny bedzie najwiekszy :)

Wszystkie czesci chce kupic w jednym sklepie, ponadto wysylka bedzie GRATIS! ^_^

Do rzeczy:

Obrecze: ACE 18 (2x450g) 112zl nie widze konkurencji w tym przedziale cenowym :P

Szprychy: tył DT Competition 32x 1,90zł(60,8zł) (srebrne) srednica: 2.0-1.8-2.0 212g

przód DT Revolution 32x 3,00zł(96zł) (srebrne) srednica: 2.0-1.5-2.0 153g

Piasty: przód: DT SWISS 370 32 otw V-Brake 140zł 2 łożyska maszynowe (czarne) 150g

tył: DT SWISS 370 32 otw V-Brake 270zł 4 łożyska maszynowe (czarne) 370g

Dętki: 2x Continental MTB LIGHT 252g 50zł

Nyple: DT aluminiowe 11g(36szt) 64x 0,50sz (32zł)

Opaska: 2x Kenda 26" 26g 20zł

Razem: 780zł + zaplot + centra + zalozenie starej kasety na nowe kolo (nie mam juz na te 3 rzeczy pieniedzy)

Pozostaje wiec jeszcze 20zł na jakies porzadne kola TESCO XC MAŁNTAJN BIKE 2,5kg sztuka (10zł sztuka) :D

Co wy na to?

Przod: 450g + 150g + 153g + 26g + nyple ok. 779g

Tyl: 450g + 212g + 370g + 26g + nyple ok. 1058g

Waga 1837g bez zaciskow...

 

Jest zle, ale przynajmniej sztywno powinno byc :D

 

Kiedys bede musial zainwestowac w nowe oponki, bo obecne Racing Ralphy sa juz prawie lyse (klocki wystaja moze na 2/3mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy pewnie, bo ja jakos nie mam zaufania do piast Shimano. A slyszalem ze XT 2008 sa beznadziejne i szybko lapia luz i wogole ludzie narzekaja na te piasty...

Co do obreczy... Hmm czlowieku ja waze 88kg :D A czasami dochodze do 90 wiec obrecz o tej wadze raczej odpada, chyba ze naprawde imponuje wytrzymaloscia :) Poza tym za drogo... 800zł jest to koncowy budzet, ktorego niestety nie moge przekroczyc.

I tak mi nie starczy kasy na zaplecenie i centrowanie tych kol... :P

Pozdrawiam,

Artro

 

Co do obreczy to chyba zle mnie zrozumiales, bo 112zl za dwie a nie za jedna ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne kola jak te, ktore sobie skladasz i dodam od siebie, ze ja pomimo, ze jezdze na v'kach to chociaz do przedniego kola wybralem piaste z mocowaniem na tarcze (6 srub). Nigdy nic nie wiadomo, a tak to piaste juz masz.

 

PS. Dlaczego na koncu posta napisales, ze jest zle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem tak, bo mam zjechane opony i nie mam za co kupic nowych, musze wymienic pancerze i linki, kupic buty pod spd i wymienic klocki w V-brakeach (tez zjechane) a do tego dochodzi zaplecenie tych kol, wycentrowanie i przelozenie kasety na nowe :002:

Poza tym liczyem na mniejsza wage tego zestawu... Wyszlo 1837g :w00t: (co oczywiscie i tak jest lzejszym i lepszym zestawem od seryjnych kol w Levelu A6) ale liczylem na cos kolo 1600g :woot: , ale ja juz tak mam, o czym wspomnial ender :icon_mrgreen:

 

... marzyciel B)

Pozdrawiam,

Artro

:teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do piasty na przód zdecydowanie polecam tę http://www.allegro.pl/item499995710_nowa_p...szej_serii.html

mam ją od 1,5 roku, nie serwisowałem jej jeszcze jedyne co mogę powiedzieć to zero (0) problemów, waga realna 150gram.

Do tego sam zacisk tej piasty sprzedałem za 20parę złotych więc cena piasty jest po prostu śmieszna :icon_mrgreen:

 

Jeżeli chcesz kupić wszystko w jednym sklepie będzie troche gorzej z opłacalnością ale jakby co to znasz moje zdanie.

 

Mam z przodu Ace 18 i z tego co pamiętam waży 468-470gram.

 

Jak przeglądam to jeszcze zmieniłbym na dętki Maxxis ultralight 2szt. -ok 24-26zł. i waga 2 szt 216-220g.

Ze szprych brałbym podstawowe DT, będzie taniej i dobrze jakościowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do piasty na przód zdecydowanie polecam tę http://www.allegro.pl/item499995710_nowa_p...szej_serii.html

mam ją od 1,5 roku, nie serwisowałem jej jeszcze jedyne co mogę powiedzieć to zero (0) problemów, waga realna 150gram.

Do tego sam zacisk tej piasty sprzedałem za 20parę złotych więc cena piasty jest po prostu śmieszna :002:

 

Jeżeli chcesz kupić wszystko w jednym sklepie będzie troche gorzej z opłacalnością ale jakby co to znasz moje zdanie.

 

Mam z przodu Ace 18 i z tego co pamiętam waży 468-470gram.

 

Jak przeglądam to jeszcze zmieniłbym na dętki Maxxis ultralight 2szt. -ok 24-26zł. i waga 2 szt 216-220g.

Ze szprych brałbym podstawowe DT, będzie taniej i dobrze jakościowo.

 

Jakos nie mam zaufania do tej piasty... Wyglada jakby byla co najmniej z lat 90 :P DT SWISS to DT SWISS B)

 

Dlaczego nie oplaca sie w jednym sklepie?

Przesylke bede mial za darmo, moze uda mi sie wytargowac darmowe zaplatanie i centre, poza tym w tym sklepie ceny piast i szprych sa mniejsze niz na Allegro!(sklep raczej zaufany skoro jest na tej liscie: klik!)

 

Co do ultralekkich detek, to rowniez nie mam zaufania, poniewaz lubia latwo lapac kapcia i slabo trzymaja powietrze(bynajmniej nie chodzi mi tu o wentyl)

 

Mozesz powiedziec pod jaki wentyl sa Alexrimsy ACE 18? Moje obecne maja preste i w sumie jestem super zadowolony, bo super trzyma powietrze :D

 

Pozdrawiam,

Artro

:woot:

 

@up:

Trzymam diete :D Dzis na przyklad obrzarlem sie jak bak sphagetti napoli pochlaniajac porcje dla 4 osob B)

A tak serio, to fakt, ze musze cos z moja opona zrobic bo przestane widziec wacka... :teehee: Moj blad polegaq na tym, ze jem z nudow i przewaznie mam packmanna poznym wieczorem (jak juz wroce z roweru) :w00t: Kiedys widzialem post jakiegos uzytkownika, ktory pisal ze z 88kg zszedl w rok do 79kg, ale nie pamietam nicku, bo spytalbym sie go jaka diete trzymal? Mc Donalds tylko w swieta? :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to Twoja sprawa, Twoje koła, Twój rower, ja tylko mówię:

używam tej piasty i wiem coś o niej, obręcz też użytkuje. (jest ona na pod wentyl auto, ja mam preste i jest w porządku, po prostu nie jest tak szczelnie, można się bawić w redukcje, tak jest w mavicku xm 217 ale mi to nie przeszkadza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...