Skocz do zawartości

[Amortyzator] Reba 2008 vs. 2009


Patryke

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż spokojnie zbierałem sobie pieniądze na nowy amorek, byłem praktycznie zdecydowany na Rebe Race '09, ale obecnie na Allegro za jej równowartość (1300) można kupić Race Air U-Turn '08. Obie wersje Disc Only.

Teraz mam mały dylemat... Na co się zdecydować...

U-Turn dobry bajer, na pewno by się przydał - nie trzeba wreszcie wymieniać podkładek.

Zaś z drugiej strony '09 pachnie świeżością i ogółnie przyjemniejszym design'em (chociaż matowa '08 bardziej by mi do roweru pasowała) :)

 

Jeśli chodzi o mocowanie hamulca PM w '09 to mi to w zupełności nie przeszkadza, postaram się gwintu nie zerwać.

Poza tym technicznie w '09 dodano wzmocnienie na środku goleni dolnych - czy, aż tak się przyda?

 

Reasumując.

Za modelem z 2009 przemawia ładniejszy wygląd, pare nowinek technicznych, a za 2008 system Air U-Turn.

 

Wielce proszę o pomoc, bo nie wiem czy podejmę dobrą decyzję w tej sytuacji. Teraz ujeżdżam RST więc jeszcze nie mam doświadczenia w tego typu amorach :whistling:

 

 

P.s. Może jeszcze poczekać parę miesięcy na opinie z jazdy na 2009? Chociaż w sumie praktycznie praca amora niczym nie powinna się różnić...

Myślicie, że cena Reby 2008 może jeszcze spaść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dla wszystkich u-turn jest zaletą a dla mnie pewnego rodzaju wadą.

wszystko zależy w jakim bajku i do jakiego zastosowania, do all lub enduro myślę że jak najbardziej.

w niektórych rowerach nie można nawet wykorzystać do pełnej/max zmiany skoku wew goleni ponieważ zmienia się na tyle geo

że są bardzo trudne do opanowania na podjazdach.

dla mnie u-turn do fulli jak najbardziej ale w ht raczej mało jak w ogóle nie przydatny gadżet

poprostu nie wyobrażam sobie podczas wypadu zmieniać ustawienia n-ty raz :/

co do opinii z jazdy Rebą 09 to złego słowa powiedzieć nie mogę, ważę 90 kg i widelec jest w miarę sztywny

kultura pracy baaardzo wysoka jednak mając możliwość zmiany zmieniłbym na rebe ale z ośką 20 mm

pozdrr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u turn powietrzny czy stalowy ma ta wade ze nie dziala za szybko i trzeba sporo sie nakrecic. jesli chcesz czesto i szybko zmieniac skok to nie jest system do tego, bo sie w koncu poirytujesz.

jesli masz sztywniaka to są one z reguly przystosowane do widelcow ze skokiem nie wiekszym niz 100 mm wiec zeby zachowac jako taką geometrie powinno sie ustawic uturna na tyle. jesli korzystasz z ustawienia dopasowanego do geometrii roweru to wtedy redukcja z 100 na 85 mm jest wlasciwie bez sensu. no chyba ze zakladasz ze tak czy siak bedziesz jezdzil ze skokiem maksymalnym - wtedy owszem.

 

nie widze powodu dlaczego w sztywnym rowerze nie przyda sie redukcja skoku - moze dlatego krązy taka opinia ze wiekszosc ludzi zaklada do rowerow xc/maraton widelce ze skokiem max 100mm a czesciej 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sobie zobaczyć jak działa u-turn i czy będzie Ci się chciało kręcić to zapraszam na przejażdżkę po naszych Mińskich wzgórzach :whistling: A Reba 08 chyba nie powinna już stanieć , toż to połowa listopada :) (może jakieś pojedyncze egzemplarze się trafią, ale to loteria). Ja osobiście bym nie brał u-turna, chyba że kiedyś chcesz założyć amora do innej ramy i zmienić nieco styl jazdy, a na razie ustawić jeden skok i na nim jeździć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uchmanek - masz całkowitą racje jak masz ciśnienie sporo wyższe w pozytywnej jest tak sobie , dasz po tyle samo jest git majonez :) , nabijesz do negatywnej więcej jest super ( jeśli chodzi o te małe nierówności )

 

Sel- czy ty w ogóle miałeś styczność z dual Air , może znajdziesz tą stronę , bo ja czytałem zupełnie coś innego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to ze widelec sie "skurczy" przy wyzszym cisnieniu w komorze negatywnej oznacza utrate skoku? czesc takiego ugięcia idzie na ugięcie negatywne. wiele sprezynowcow z duzym skokiem takze sie nie rozpreza calkowicie gdy zsiada sie z roweru bo sprezyny sa na tyle miękkie ze amor pozostaje lekko ugięty.

wg mnie najlepsze ustawienie cisnienie to rowne cisnienie w obu komorach - a mam fiola na punkcie komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

 

To chyba faktycznie daruje sobie tego U-Turna :) Pewnie i tak bym raz go ustawił i tak by zostało :verymad: Jak coś kupie wersje którą można przestawić na różne skoki tymi podkładkami.

Teraz pozostaje tylko kwestia który rocznik... Rebe SL '08 można już dostać za 1000, a Race '09 ok. 1300...

Pytanie czy warto tyle dopłacać?

 

 

c1ach: W sumie to można się kiedyś ustawić... Tylko ja mam ogólnie cieżko z czasem za dnia :)

To reszte sie dogada na PW czy tam GG ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...