mudia Napisano 15 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2008 Witam. Jestem posiadaczem roweru na 8 rzędowej kasecie ALIVIO (11-32) i łańcuchu HG51. Korba i przerzutki to LX. Jest to mój świadomy dobór części (kompromis pomiędzy jakością i wagą a ceną). W zasadzie wszystko mi w napędzie gra, ale dziś dotarły do mnie hamulce hydrauliczne, a to oznacza pożegnanie z klamkomanetkami i pojawiły się jednak wątpliwości co do słuszności mojego wyboru. Teraz powstaje pytanie co wybrać: pozostać przy aktualnym napędzie i dokupić komplet manetek Alivio (najtańsze rozwiązanie 70zł) pozostać przy aktualnym napędzie i dokupić komplet manetek XT (Deore XT SL-M748) na 8 rzędowy napęd (trudne do dostania, ale może się uda - komplet to ok 200zł) przesiąść się na 9 rzędowy napęd (będzie to prawdopodobnie LX; zdecydowanie najdroższe rozwiązanie) Stąd pytania: Czy zamiana samych manetek ALIVIO na XT naprawdę da odczuwalną różnicę w komforcie i indeksacji? Alivio ma trochę "luzu" na cynglach (ok 3-5mm zanim zacznie naciągać linkę - nie jest to dużo, ale skoro może być lepiej...). Czy XT (mówimy tu o starszym roczniku 8 rzędowym) działa podobnie? Czy ewentualna przesiadka z 8 na 9 jest naprawdę warta swojej ceny? Jest to dodatkowy wydatek a wymiana zużytych części jest także 2 krotnie droższa (tu mowa o LX, bo XT kosztuje 3 krotnie więcej).Obawiam się też, że 9 wymaga dokładniejszej indeksacji, a to może powodować większą podatność na trudne warunki (błoto itp). Jeżdżę turystycznie, nierzadko w trudnym terenie i ABSOLUTNIE nie ciągnie nie na maratony. Ucinanie gramów też zbytnio mnie nie interesuje, bo rower waży dobre 14kg, więc kilka gram w jedną czy drugą stronę nie gra roli. Stąd zastanawiam się, czy ta dodatkowa zębatka z tyłu jest warta swojej ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 15 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2008 Wg mnie w Twoim przypadku najlepiej będzie zostać przy 8 biegowym napędzie. Co do manetek to odradzam zakup starych XTeków gdyż uważam że nie warte są swojej ceny - wcale lepiej nie działają niż obecne Alivio, do tego mają idiotyczny sposób wymiany linki (trzeba mikroskopijne śrubeczki odkręcać), trwałości też nie mają zbyt rewelacyjnej (u mnie Alivio je przebiło). Możesz też mieszańca zastosować - ja np w przyszłym sezonie chcę zastosować manetki przód SLX / tył Alivio. No i są jeszcze Triggery od Srama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 No i są jeszcze Triggery od Srama. Zaraz, zaraz... Czy manetka sramowska będzie współgrać z przerzutką od Shimano? Wydawało mi się, że mają inny "skok" linki i do Sramowskich manetek potrzeba Sramowskiej przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 Jest kilka wersji które działają z przerzutkami Shimano - np. Sram Trigger Attack - http://allegro.pl/item461357429_trwale_man...2008_149pl.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 Hmm... A w czym właściwie te sramowskie manetki przewyższają ALIVIO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 Patrząc wizualnie to na pewno przewyższają je w ilości zajmowanego miejsca na kierownicy (które jest nieraz cenne). A co do działania to ciężko mi powiedzieć bo nie użytkowałem ich, ale na pewno obie manetki przerzucają sprawnie i prawidłowo biegi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 Triggery dają możliwość zmiany biegów bez puszczania klamki hamulca oraz są wyposażone w technologię Zero Loss Travel czyli żadna z dźwigni nie ma martwego skoku (od 1mm ruchu ciągnie linkę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zygi Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 Co do tych SL-M748 to mam je i mogę się wypowiedzieć. To nie jest tak, że one tego jałowego skoku wcale nie mają, jest on co prawda nieco mniejszy (max ze 3mm) i w niczym nie przeszkadza, ale jest. Generalnie to dobre solidne i precyzyjne i bardzo lekko działające manetki, ale Alivio też nie chodzą źle i raczej w normalnym użytkowaniu nie poczujesz różnicy. Co do trigertów, to się nie wypowiadam, bo nie lubię tego systemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 triggery maja specyficzna ergonomie i to trzeba przetestowac. zero power loss maja tylko x9 i x0, triggery do shimano nie. kaseta i lancuch 9rz nie wymagaja dokladniejszego wyregulowania niz 8mka. bardzo dlugo jezdzilem na zestawach z kasetą alivio, przede wszystkim ze wzgledu na koszty ale rowniez ze wzgledu na obawy eksploatacyjne - bezpodstawnie. zakup kasety 9tki lx jest bez sensu, gdyz na trwalosci nie zyskasz, na wadze rowniez nie wiec lepiej w takim ukladzie zostac przy deore - no chyba ze estetyka wykonczenia kasety ma dla ciebie znaczenie. dopiero kaseta slx i xt znacząco roznia sie od nizszych grup i warto sie nad nmii zastanowic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baukan Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 Ja swego czasu zmieniłem manetki z shimanowskich rapidfire na Triggery (przerzutki nadal shimano) i jestem baardzo zadowolony. ergonomia dużo lepsza wg mnie. Mogę polecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 17 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2008 1. zmieniajac manetki z alivio na xt poczujesz spora roznice. obecna alivi dzialaja troche jak niegdys stx rc, czyli dosc topornie. 2. to, czy warto zmieniac naped na 9sp zalezy (w tym wypadku) tylko od jednej rzeczy: czy zamierzasz stopniowo migrowac w kierunku wyzszych grup osprzetu. jesli tak, to skorzystaj z okazji i wymien manetki na 9sp. czesci do 9-tki sa letwiej dostepne i tansze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 17 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2008 Chyba jednak będą to manetki ALIVIO. Jakoś nie widzę potrzeby aby przechodzić na 9, zwłaszcza w obliczu większych kosztów wymiany napędu. Co do manetek XT to widzę różne opinie. Koszt manetek ALIVIO nie jest znowu taki wielki, więc jeśli zdecyduję się w przyszłośći na 9, to bez większego żalu będę mógł je wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 22 Listopada 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Listopada 2008 Bierz śmiało Alivio, przejechałem na nich ok. 20 000 km. W różnych warunkach. naprawdę sprawdzają się wyśmienicie, wiele zależy rownież od pancerzy, linek i samej przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 22 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2008 No to twoja opinia również mnie pocieszyła Wymieniam aktualnie napęd przez zimę i nie chcę napędu na 9, ale wiązało się to właśnie z tym że nie ma wyboru manetek z wyższej półki na 8, a jak jest to ceny takie że lepiej sobie darować. Skoro mówisz że na Alivio da radę ujechać to chyba będę się coraz bardziej skłaniał ku Alivio, ścigaczem nie jestem i nie liczę milisekund po których załączy się bieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.