Skocz do zawartości

[amortyzator] Black Super Air


onkiel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pytanie dotyczace amorka jak w tytule, rocznik chyba 2002 lub 2003, czy jest mozliwe ustawienie (to sie nazywa chyba tlumienia kompresji )aby wybieral liscie jak to mowia?? Amorek ma ustawienia skoku 80-100, ustawienia tlumienia powrotu, blokada skoku. jak poustawiac zeby w pelni wykozystac jego mozliwosci?? waze 68 kg i jezdze raczej amatorsko po ''wertepach'' a na codzien dom-praca , praca-dom :). jak do tej pory jezdzilem na rocku Jett niestety uginal sie dopiero jak go docisnalem albo wieksze przeszkody go do tego zmusily, komfort raczej maly.

z tym cisnieniem to chyba cos nie tak bo gdy napompowalem 75% wagi to siadl jak tragarz pod naciskiem bagazu.

czekam na odpowiedzi

rafal

Napisano

A od kiedy to pompuje się na 75% wagi? :) pierwsze słyszę. Przy ustawianiu ciśnienia kieruj się raczej SAGiem czyli ugięciem wstępnym. (Pompujesz amorka po czym wsiadasz na rower, ustawiasz się do pozycji jak podczas jazdy, a wcześniej na jedną z goleni zakładasz taki pasek zipowy.) Ugięcie wstępne powinno wynosić od 15-25% w zalezności od modelu amorka i preferencji użytkowych. Im większy sag tym miększa praca. Co do wybierania liści, to ciężko o ten efekt, gdyż jest to trochę mit, jednak nikt nie poda Ci na tacy gotowych ustawien, jest to kwestia prób i błędów. Zacznij od prawidłowego ciśnienia, a potem myśl o tłumieniu :)

 

Pozdrawiam.

 

P.S amorek ustawiony na 100mm da więcej komfortu niz ustawiony na 80mm jedak wszystko zależy od ramy i pasującej geometrii!

Napisano

witam,

co do pompowania to rzeczywiscie wladowalem ok 90 PSI i nie siada juz tak jak na poczatku. dlaczego tyle napompowalem... tak jest napisane na kartce jaka byla przyczepiona do zaworu :) ( Recommended air pressure 80-100 mm forks 75% of body weight ) to w kwestii wyjasnienia.

co do tlumienia powrotu to na obecna chwile gdy jest ustawione najwieksze tlumienie amorek wraca ale zajmuje mu to chwilke :) moze to tez temperatura tak na niego dziala ale chyba te 10 stopni za oknem nie robi az takiego zametu, moze olej juz trzeba wymienic????? ( przyznaje ze nie mam pojecia kiedy to bylo robione bo amorek kupilem uzywany)

wnioski, rozumiem ze co do wybierania kostki brukowej to nie mam oczekiwac cudow.... o lisciach nie wspomne :D amorek musi pokonac najpierw swoj wewnetrzny opor zanim sie ugnie ( uszczelki tlumik olej itp ) nie to co sprezyna gdzie sa mniejsze opory wstepne a uszczelka tylko blokuje syf z lagow.

moja pani ma w swoim rowerze bombera Z3 z 96r. i szaleje na nim na wszystkich garbach, gdy wsiadla na mojego to stwierdzila jedno : Ale na nim nie mozna sobie poskakac, jest jakis taki zamulony. Tłumi garby :)

Napisano

Nie bardzo rozumiem - regulacje tłumienia są na goleniach - więc można je zmniejszyć bez problemu.

Co do skoku - co to znaczy 80/100 mm - zdecyduj się jaki jest faktycznie (jak zmierzyć widać w podanej wyżej instrukcji).

Ponadto jeśli to jes Black Super Air - to ten model wszedł w 2004 roku.

Napisano

No to czemu marudzisz, zmniejsz tłumienie powrotu i nie będzie muliło, ustaw skok na 100 mm , SAG na 20-25 mm , i ustaw minimalne tłumienie kompresji.

Najlepiej wyślij go do przeglądu , wymienią uszczelki, olej .

Napisano

ok wszystko rozumiem , sag na 20 mm przy 100mm skoku , tlumienie powrotu jak najmniejsze . Ale tlumienie kompresji to nie wiem gdzie jest( i czy wogole jest) i jak ustawic.

Napisano

jesli chcesz zeby widelec wybieral liscie to zlituj sie nad swoimi rekami i zredukuj cisnienie w oponie. to ona zapewni ci lepsze wybieranie lisci niz jakikolwiek widelec. poza tym proponowalbym ci przejrzec oferte opon i zalozyc takie ktore maja wysoki profil, co rowniez w drastyczny sposob wplywa na komfort jazdy.

tlumieniem kompresji nie wplyniesz na wybieranie lisci (przyslowiowe a nie - realne) bo na samym poczatku ugiecia jego obecnosc nie jest wlasciwie zauwazalna. poza tym nie spotkalem sie jeszcze z opinią ze regulacja tlumienia kompresji w tlumikach manitou cos daje.

 

jesli jezdzisz turystycznie to jak napisano powyzej - mozesz ustawic tlumienie powrotu na szybkie - poprawi to reakcje widelca na malych i srednich nierownosciach.

 

aaa no i na wybieranie lisci wplywa takze jakosc rekawiczek i rodzaj chwytow, ktore tłumią te wibracje, ktorych nie zauwaza amortyzator.

Napisano

wielkie dzieki za odpowiedz :)

jak tylko rozloze rower to chyba wybiore sie do serwisu ( w Łodzi najprawdopodobniej jest to Dynamo) i poprosze zeby wszystko sprawdzili.

a co do rekawiczek to mam .....czerwone :) jest tam niby gabka po wewnetrznej stronie ale sie ubila juz troche a chwyty to sachs takie pregowane i byly w komplecie z manetkami Power Grip Extreme :)

Napisano
  Cytat
Ale tlumienie kompresji to nie wiem gdzie jest( i czy wogole jest) i jak ustawic

Powinno być na dole prawej goleni - niebieskie.

Napisano

Akurat niebieskie i na dole, to w manitou jest tłumienie odbicia. Tłumienie kompresji (zależnie od wersji, czerwone bądź czarne pokrętło) jest na górze prawej goleni.

Tylko, jak napisał tobo, kręcenie regulacją tłumienia kompresji rzeczywiście nie za wiele zmienia w tłumikach Manitou (a przynajmniej w TPC / TPC+)

Napisano

Dokładnie tłumienie odbicia jest na dole prawej goleni , niebieskie - i nie musi być ustawione na minimum , byle nie na max (czyli patrząc od góry w prawo) - bo wtedy właśnie wraca bardzo powoli.

Tłumienier kompresji jest na górze - i od niego zależy jak amor jest czuły - jeśli chcesz czuły - skręć maksymalnie w lewo.

Napisano

hmmmm..... akurat sie tak sklada ze w mojej wersji na gorze prawej goleni mam blokade lockout, na dole mam tlumienie powrotu, na lewej goleni mam zawor Air a na dole lewej jest przelacznik pomiedzy skokiem 80mm lub 100mm. widze ze chyba nie ma wogole tlumienia kompresji w moim amorze ...

Napisano
  Cytat
hmmmm..... akurat sie tak sklada ze w mojej wersji na gorze prawej goleni mam blokade lockout,

Nie wiem jak to masz rozwiązane , u mnie w obydwu Blackach na górze prawej goleni jest pokrętło, do połowy obrotu zwiększa się tłumienie kompresji, a po przekręseniu dalej w prawo jest blokada.

Napisano

musze sprobowac. na goleni jest w sumie tylko oznaczenie off i on ale bede patrzyl czy cos sie zmienia jak skrece tylko na polowe. ok wielkie dzieki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.