Skocz do zawartości

[rower] Merida Crossway TFS 900-V


swistak1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To mój pierwszy post na forum :D

Już sobie troszeczkę poczytałem co i jak, ale i tak zwracam się z prośbą do fachowców w tej dziedzinie.

Sądzę że nie mogę polegać w 100% na opinię i porady sprzedawcy w sklepie.

Czy dobrze wybieram kupując rower Merida CROSSWAY TFS 900-V

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?...r=61&id=402

 

 

Model: CROSSWAY TFS 900-V

Rower należy do grupy: CROSSWAY

Rozmiar ramy: 46 / 48 / 52 / 55

Rama: MERIDA CROSSWAY TFS - V

Waga: 12,20 kg

Amortyzator/widelec: SR SUNTOUR NCX-D-RL, 63MM, LOCKOUT

Wkład suportu: SHIMANO DEORE

Korby: SHIMANO DEORE M 532, 48/36/26

Przerzutka przód: SHIMANO DEORE XT

Przerzutka tył: SHIMANO DEORE XT

Manetki: SHIMANO DEORE XT RAPIDFIRE

Hamulce: AVID SINGLE DIGIT 5R

Dźwignie hamulców: AVID FR 5

Wielotryb/kaseta: SHIMANO CS-HG 50-9, 11-32T

Piasta przód: SHIMANO DEORE XT

Piasta tył: SHIMANO DEORE XT

Obręcze: ALEX CROSTINI CNC / BLACK

Opona przód: MAXXIS WORMDRIVE 700 x 42c

Opona tył: MAXXIS WORMDRIVE 700 x 42c

Pedały: XC ALLOY

Kierownica: X-MISSION COMP

Mostek: X-MISSION COMP

Siodło: SELLE ROYAL FRECCIA

Sztyca: X-MISSION COMP, 27,2 MM

Liczba biegów: 27

Cena: 3199.00 zł

 

Czy w cenie do 3tys znajdzie się coś lepszego.

Moja waga to 94kg i wzrost 190cm.

Mieszkam we Wrocławiu.

Główne przeznaczenie to miejskie scieżki rowerowe, parki i ulice z kamiennej kostki.

Oczywiście napotkam na nierówności w postaci wysokich krawężników, liczne dziury w nawierzchni czasami schody.

Myślę że ten rower z serii cross zaspokoi moje potrzeby jesli jestem w błędzie to zaproponujcie coś innego.

 

Moje oczekiwania wobec roweru to niezawodność i trwałość podzespołów.

Początkowa granica zakupu wynosiła 2 tys. jednak po obejrzeniu ofert decyduję się na droższy.

Mam nadzieje ze seria osprzętu SHIMANO DEORE XT zaspokoi moje potrzeby.

Zastosowane w nim hamulce AVID SINGLE DIGIT 5R myślę że będą wystarczające do mojej jazdy.

 

Rowerku nie będę oszczędzał, z poprzedniego mojego pojazdu 2 kołowego została się tylko oryginalna rama.

Wszystkie inne części zostały wymieniane praktycznie co sezon góra dwa, tzn zębatki przód i tył , łańcuch, klocki itp.

Jednym słowem mam dość taniej tandety.

Teraz jestem wyznania Kto oszczędza, ten przepłaca dwa razy.

 

Czekam na wasze opinie i podpowiedzi.

Pozdrawiam

Rafał

 

Jeśli ktoś posiada ten rowerek lub miał z nim styczność to prosił bym o jakieś informacje i wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup roweru cross w tej cenie zaczyna być bardziej zakupem emocjonalnym niż funkcjonalnym, tzn. bardziej się kierujemy tym co się nam podoba niż wartościami użytkowymi. A to z uwagi na fakt, iż cena ok 3000 zł i wyżej zapewnia zazwyczaj optymalnie wysoki poziom osprzętu i samego roweru crossowego, który to pozwoli w pełni z niego korzystać bez zamartwiania się o jakość i wymianę elementów. Również wybór crossa w tej cenie jest duży spośród dostępnych marek.

 

Dlatego trudno odpowiedzieć na Twoje pytanie czy to dobry wybór. Z punktu widzenia użytkowego na pewno tak, natomiast ergonomia oraz inne aspekty - tu musisz sobie odpowiedzieć samemu :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie nie ma lepszej drogi do odpowiedzi na to pytanie jak - choćby krótki test roweru (przejażdżka) co najmniej kilkoma markami/modelami, dla porównania.

 

Jak kupowałem swój, decyzję podjąłem szybko po przejechaniu dosłownie kilkunastu metrów rowerem + wrażenia estetyczne z oględzin na miejscu.

Co do samego osprzętu odpowiedź już otrzymałeś. Poziom XT to jakość z naddatkiem dla crossa :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę co będą mieli w sklepie w podobnej cenie i wybiorę.

Później tylko wezmę kredycik i nic innego tylko się cieszyć i jeździć nowym nabytkiem.

Mam nadzieję że również amortyzator mnie nie zawiedzie, ale chyba będzie na niego gwarancja rok może 2.

Dziękuje za zainteresowanie moim tematem ;)

 

 

Na koniec mam małe pytanko odnośnie ewentualnego zamontowania hamulców tarczowych hydraulicznych oczywiscie shimano xt do kompletu:)

Czy w rowerku tej klasy do szybkiego przemieszczania się po mieście ma sens, jazda spacerowa odpada więc nawet taki jeden hebelek poprawi skuteczność nagłych hamowań.

W grę wchodzi nawet 1 sztuka z przodu lub z tyłu.

Czy to ma jaki kolwiek sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator w crossie - jeśli jeździłeś kiedyś na rowerze z pełną (przód i tył) amortyzacją i masz porównanie, lub będziesz je miał po teście na crossie, to nie spodziewaj się podobieństw w tych rowerach. Jak dla mnie amortyzator w crossie ma zupełnie inną charakterystykę pracy niż full - ukierunkowaną głównie na przejmowanie obciążeń - związanych z amortyzacją drobnych nierówności i krawężników - z nadgarstków na przedni widelec właśnie. Praca amortyzatora crossowego charakteryzuje się raczej dużą twardością i małym komfortem.

 

Hamulce tarczowe - jak dla mnie to w crossie bez sensu. Tarcze zaczynają mieć sens przy jeździe w trudnych warunkach atmosferycznych lub długich i stosunkowo stromych zjazdach, gdzie potrzebna jest skuteczność podczas pracy w 'wodzie' i błocie oraz 'odporność' na długoterminowe i ciągłe hamowanie.

Jazda w mieście takich atrakcji zazwyczaj nie dostarcza, nawet szybka, choć pewnie są wyjątki.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarczówki w mieście przydają się tylko podczas deszczu lub zaraz po nim. V'ki często się wtedy ślizgają i skrzypią zamiast poprawnie hamować. W miarę dobrym rozwiązaniem jest zamontowanie małej tarczy na przednie koło jeżeli lubisz jeździć w złych warunkach pogodowych. Tył i tak sobie poradzi z zatrzymanie koła, a jak będziesz potrzebował pewnie i szybko wyhamować to przednim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swistak1984 poczekaj na modele Meridy 2009 , czyli model Crossway 800 D i Crossway 900 D.

pierwszy w cenie 2999 ,pelny SLX ,hamulce tarczowe BRM 486 , a drugi w cenie 3599 , na pelnym XT oprocz korb SLX oraz hamulcow 575 .

Ja osobisice uwazam ze jesli kogos stac to tarczowki nawet w krossowce fajna sprawa.

no i tez moda :D

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...