Skocz do zawartości

[Amortyzator P] Tora? Recon? A może coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na początek proszę któregoś moedratora o usunięcie mojego tematu pt. Nowy napęd do Enduro/XC. Miałem zmieniać napęd ale dostałem więcej pieniędzy niż się spodziewałem i stać mnie na amortyzator. Ale przejdźmy do rzeczy.

Obecnie posiadam rower Scott Reflex (Aspect) 50. Seryjnie zamontowany jest w nim amortyzator SR Suntour XCM ze skokiem 80mm i hydrauliczną blokadą która po raz enty się zepsuła. Oczywiście mógłbym kupić R7/Rebę/XC500 ale tu pojawia się problem: w okolicach czerwca planuję zmienić ramę na Duncon'a Amstaff'a 16'. 100mm skoku to trochę za mało do tej ramy więc szukam amortyzatora z regulacją skoku. Nie chodzi mi tutaj bynajmniej o systemy zewnętrzne jak Talas, U-Turn czy RTWD ale system wewnętrznej zmiany skoku poprzez przełożenie podkładek stosowany w amortyzatorach Rock Shox. Dlaczego nie kupię od razu czegoś z większym skokiem? Ponieważ do czasu zakupu nowej ramy amortyzator będzie w starej i geometria nie będzie nadawała się do niczego. Na koniec chciałbym zaznaczyć że chcę amortyzator powietrzny ponieważ ważę 60kg i sprężyny będą zbyt twarde.

 

Teraz moje propozycje:

 

Rock Shox Tora 318 Solo Air

http://bike-center.nazwa.pl/sklep/product_...roducts_id=1735

 

Rock Shox Recon SL (Tutaj jest problem poniewaź na stronie sklepu napisane jest że ma możliwość przestawienia 80 i 100 a na stronie Harfy że na 85, 100 i 130, wysłałem maila do sklepu i czekam na odpowiedź. W Torze to samo chcociaż na Allegro są wersje z możliwością 130mm. Martwi mnie także fakt że na stronie sklepu jest napisane "Tłumienie olejowe" ale nie ma słowa o Motion Control. Jakie jest wasze zdanie w tej sprawie?)

http://bike-center.pl/index.php?p1502,rock...olo-air-poplock

 

 

Proszę o pomoc w wyborze, jestem otwarty na propozycje.

Napisano

Ten Recon nie ma MC, Tor na allegro już nie mi nie widzę żadnej innej możliwości. Czy do takiego stylu jazdy nada się dobry amortyzator ze skokiem 100mm? Myślę o takich:

 

Magura Odur (w mieście mam autoryzowany serwis i mogę ją dostać za 1000zł)

http://www.allegro.pl/item476801376_magura...rb_rowerek.html

 

Manitou R7

http://www.allegro.pl/item479418554_amorty...e_abs_2008.html

 

Marcoki odpadają ze względu na fatalne opinie o nich na tym forum. Proszę o odpowiedź i inne propozycje.

Napisano

Na pewno będzie za droga, chciałbym się zmieścić w 7-8 stówkach a każda następna to kolejny miesiąc czekania. I musi być pod V bo na razie nie wymienię hamulców.

Napisano

Reba jest niestety stanowczo za droga, a jeśli nie Reba to wybrałbym Torę 318 SA szukaj jakiejś dobrej okazji

mi udało się kupić nową Torę za 600 zł, ale to było w wakacje.

pozdrr

Napisano

nie miałem styczności z R7 nie chcę się wypowiadać

poszukaj jeszcze w sklepach internetowych na pewno trafisz na Torę w dobrej cenie

pozdrr

Napisano

Witam

Mam na sprzedaż Torę 318 SA z manetką na kierownice. Używana jeden sezon, ale stan idealny.

Rura sterowa długośc 17,2 cm, nabita gwiazdka.

Napisano

Wiem, że waga tutaj może się tak nie liczyć, ale dobrze wybierając amortyzator możesz zaoszczędzić nawet 400-500g a nawet więcej, a to już jest trochę.

Różnica w wadze amortyzatorów podanych do tej pory w tym temacie to 664g. /r7 a tora/

Napisano

czarna, zdemontowana z krossa a6, mozliwosc skoku 130 pewnie ma (trzeba by wywalić podkładki z wnętrza), pivoty są. I czym się różni oem od box?

  • 3 tygodnie później...
Napisano

nikomu raczej nie polecam przestawiania tory na 130 , sam sobie zmieniałem z 80 na 100 ( kupilem oemowa tore z 80 ) po przestawieniu na 100 stala sie mniej sztywna , to nie chce wiedziec co bedzie przy 130 :| , No a samo przestawienie to pestka !

Napisano

Trochę drożej a ja mogę mieć używaną Torę za 400zł. A na allegro nawet używanych Rvltn nie ma. Innym rozwiązaniem mógłby być używany Pike ale czy wersja sprężynowa nie będzie za twarda dla mnie?

Napisano
Trochę drożej a ja mogę mieć używaną Torę za 400zł. A na allegro nawet używanych Rvltn nie ma. Innym rozwiązaniem mógłby być używany Pike ale czy wersja sprężynowa nie będzie za twarda dla mnie?

 

Oryginalna sprężyna w pike jest przeznaczona dla jeźdźców o masie około 65-70kg. Na pewno nie będzie za twarda, bo wielu ludzi narzeka, że pike jest dla nich za miękki.

Napisano

Pike jest klockowaty a dodatkowo dojdzie Ci koszt piasty na ośkę QR i ewentualne przeplatanie, bądź nowe koło. Weź to pod uwagę. Tora jest całkiem fajnym sprzętem o ile mówimy o modelu 318 SA. Kupować niższe modele tory uważam za nieporozumienie. Revelationy - owszem super amorki ( taka większa wersja Reby) ale ich cena jest wysoka a na używki jak sam zauważyłeś liczyć ciężko. No i minimalny skok revelationa ( jeśli mowa o dual air ) to 115mm , chyba, że brałbyś u-turna ale takowego odrzuciłeś w pierwszym poście.

Napisano

I tak muszę kupić nowe koło ze względu na brak piasty pod tarczę. Oczywiście mówiłem o 318SA. Dopłacać do Pike'a czy brać Torę?

Napisano

timon najlepiej się przejedź na 2 i porównaj sobie.

 

Ja osobiście bym tory nie brał. Wg mnie jest za droga i po prostu nie wygląda (golenie góre sa ochydne :/ )

 

Sam śmigam na Reconie ale w wersji SL :D

 

Pozdrawiam i zyczę optymalnego dla Ciebie wyboru! Potestuj przed zakupem, bo to nie zakup za 20zł ...

Napisano

Dokładnie tak. Jak masz możliwość to przejedź się i przetestuj. Przy wyborze pike - tora wybrałbym Pika. Sztywność i praca będzie nieporównywalnie lepsza. Kwestia piasty w tym wypadku nie robi Ci różnicy. Cokolwiek byś brał, to wg mnie musi być z motion controlem. Bez tego kupowanie amorka za taką kase uważam za nieporozumienie. (oczywiście chodzi o produkty RS'a - ale i tora i pike mają to tłumienie). Owocnego wyboru!

Napisano

Torę będę miał za 400zł i z ramą którą mam zamiar kupić wygląda świetnie: http://www.pinkbike.com/photo/1957449/ Pike to już większy wydatek czyli jakieś 2 miesiące czekania na kasę. Bardziej mnie kusi Tora ze względu na cenę. No i mam od sprawdzonego sprzedawcy w moim mieście a nie z Allegro. Na Piku nie mam się jak przejechać bo nie znam nikogo kto go ma u mnie w mieście. Ważąc 60kg raczej nie nadwyrężę (rz?) zbytnio amortyzatora więc sztywność nie jest tu argumentem.

Napisano

ale chodzi o czułość. Nie o sztywność. Im czulszy tym więcej małych nierówności wybierze.

 

Przedwczoraj jechałem na moim reconie SL a kumpel na Skarebie to doszliśmy do wniosku, ze naprawdę podobnie wybierają małe nierówności.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...