Skocz do zawartości

[rower] Zimowa przekładka części w Meridzie


weberwrc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Sezon sie skonczyl wiec czas na zmiane 3/4 czesci w moim rowerze czyli w MERIDZIE MAGNESIUM ELITE.... i mam kilka malych dylematow w jakie czesci zainwestowac :P

 

Rower na razie wyglada tak :

resizeofresizeofp102057uy8.jpg

w704.png

 

Części jakie chce zainstalowac :

 

Rama : Merida Magnesium Elite (magnezowka) - juz jest - zostaje

Amortyzator : Rock Shox Pilot - juz jest - zostaje

Koła : Mavic Crossride - takie poniewaz moge je zalatwic po fajnej cenie

Korba : no i tu jest niajwiekszy problem :/ :

(1) Korba LX - ok. 230 zł

(2) Korba XT - ok 390zł

(3) Korba SLX - ok. 270 zł

hmmm.... i co bedzie z tego najlepsze ?

Kaseta : SRAM Pg-990 9-rzedowa X0

Kierownica : aluminiowa pokryta carbonem - bo moge zalatwic po fajnej cenie

Mostek : i tu tez problem bo szukam : 110mm +/- 6 stopni i zeby byl lekki (tylko za jakies normalne pieniadze ;))

Rogi : tez jakies krótkie i lekkei..... Co tu kupic?

Przerzutka przod : LX - chyba zostanie :D

Przerzutka tyl : i tez niewiem czy wybrac XT czy SLX ???

Hamulce : Zaciski zostaja HAYES SOLE HYDRAULICZNE lecz niewiem co z tarczami...

teraz mam 160mm i sa trochce za male.... i zastanawiam sie czy zalozycz przod i tyl 180mm czy przod 203mm i tyl 180mm...?

tarcze raczej model ten co widac na drjeciach HAYES lecz w innym rozmiarze......A moze co innego polecacie ?

 

 

 

I to chyba tyle.... Wiec poradzcie co dobrze co zle co mozna zamienic na lepsze :P

Prosze o opinie i z gory dziekuje !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba SLX bo lżejsza ale jeszcze w przystępnej cenie.

PG-990 szkoda kasy, tym bardziej że aluminiowe koronki pociągną mniej niż stalowe w XT, którą gorąco polecam.

Nie widzę łańcucha w tym zestawieniu...tu powinien sprawdzić się Wippermann 900.

Co do przerzutek to się nie wypowiadam, bo siedzę w Sramie ale nie będę na niego namawiał bo to już duże koszty.

Kierownica: bezsensu bo nie tłumi jak karbon, jest podatna na uszkodzenia jak karbon ale waży więcej niż cieniowane alu. Słowem minusy karbonu i alu a plusów brak.

Koniecznie zmień te Hayesy, tu nawet tarcza 300mm nie pomoże, to najgorszy hamulec na rynku nawet mechaniki go wyprzedzają w sile hamowania. Zaoszczędź trochę kasy na gorszym napędzie i zakup nowe hample.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, więc po kolei.. Wszystko zalezy od budżetu który masz do dyspozycji na zmiany.

Nie wiem czy jest sens dopłacać 120 zł do korby XT. Ja wybrałbym SLX'a. Co do mostka, to naprawdę trudno powiedzieć co znaczy "normalne pieniądze", uważam jednak, że warto pomyśleć nad tym http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1...p=%&id=1668 sam używam modelu airplane w ciężkim xc (przy 85kg wagi) i nie mam zastrzeżeń ani do jakości ani sztywności. Przerzutkę także wybrałbym SLX'a z racji tego iż budową nie różnią się praktycznie wcale z XT a cena sporo niższa. Za zaoszczędzone pieniądze na korbie i przerzutce plus dokładając fundusze kupiłbym jakieś hamulce hydrauliczne z prawdziwego zdarzenia. Tarcze mówisz są za małe? tzn, nie rozumiem? Za szybko się grzeją czy może siła hamowania jest za słaba? W moim odczuciu hayesy sole to b. kiepskie hamulce hydrauliczne z tylko jednym ruchomym tłoczkiem. Najprawdopodobniej mówiąc, że tarcze są za małe chodzi Ci o siłe hamowania? Zamiast bawic się w zmiane tarcz zainwestuj w coś ze stajni avida czy formuli z tarczami 180 / 160mm a będziesz zdziwiony siłą i modulacją hamowania. Jeśli chcesz modyfikować coś więcej zawsze możesz pomyśleć nad zmianą rurek tzn: kierownica i sztyca plus np jakieś fajne siodełko. Ale to już wiesz.. w drugiej kolejności :P

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korbe slx, nie warto doplacac do xt. kasete nie srama , mialem dwie 7.0 i 9.0 i sa strasznie miekkie, na krotko starczaja. lepiej xt, wzglednie slx, ktore rowniez czesciowo jest na pajaku. na tyl tez slx bo technologia shadow identyczna jak xt a cena nizsza. jesli przerzutki ci dzialaja to moim zdaniem zostaw a kup hamulce. albo juicy 3 albo rowniez slx :rolleyes: za 450 mozna wyrwac komplet z tarczami. najpierw kup dobre hample, a potem baw sie w rurki. potem przerzutki a na koncu rurki bo sto razy bardziej odczujesz skuteczniejsze hamulce niz lzejszy mostek czy kierownice. co do rozmiaru tarcz to jesli nie wazysz powyzej 80kg to bym sie nie pakowal w tarcze 180/160 tylko zostal przy 160/160

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hardtaile Meridy sa robione chyba od zawsze pod amortyzatory o skoku 80 mm, wiec proponuje zmniejszyc skok w Pilocie do tych 8 dych, gdyz:

 

a) bedzie lepiej skrecac

:D bedzie lepiej podjezdzac

c) bedzie lepsza trakcja przedniego kola

 

Jesli chodzi o czesci:

 

1. Korba SLX tak jak pisza koledzy powyzej

2. Mostek moze byc Smica lub WCS w zaleznosci od kasy

3. Smica lub 100gramowe Pro w zaleznosci czy Twoje dlonie zaakceptuja krotka Smice

4. Przerzutke tyl chyba wybralbym SLX`a, nie wiem czemu, po prostu mi sie podoba :rolleyes: Ogolnie polecalbym Srama, ale jak masz juz manetki...

5. Na tarczach sie nie znam, ale Pilot z 28mm goleniami moze nie przezyc 180mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meridy sa robione chyba od zawsze pod amortyzatory o skoku 80 mm, wiec proponuje zmniejszyc skok w Pilocie

 

hmmm.....macie moze jakies wskazowki co i jak ? Niezobardzo wiem o co chodzi.... Co gorne golenie sie troche chowa czy jak? :> Niemam kompletnie pojecia o co chodzi moze ktos mnie oswiecic ? :D

 

amortyzator w niedlugim czasie pojdzie do serwisu..... moze tam mi to zrobia ? ile bedzie kosztowac taki serwis (kasowanie luzu przelanie oleju itp) ?

 

 

 

i jeszcze jedno pytanko..... Czym sie roznia w przerzutce wozki krotkie od dlugich ? Jaki jak powinienem miec(dlugi ???) ? Cos mi sie kojarzy ze w szosie sa ktotkie....?tak?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana skoku polega na przełożeniu jednej z podkładek. Zrobią to w serwisie ale luzów nie skasują bo wiąże się to z wymianą tulei ślizgowych.

Długi wózek obsłuży kasety z ostatnią koronką 34t. Jeżeli nie planujesz takiej kupować to kup przerzutkę z średnim wózkiem bo będzie lżejsza i mniej podatna na uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sredni wózek też obsłuży koronkę 34 T , jednak ma mniejszą pojemność (długi ma 45t a średni 33T) wobec tego obsłuży mniejszą rozpiętość przełożeń (czyli z tyłu może być 34 zęby , ale korba może być 2-tarczowa).

Wymaganą pojemność tylnej przerzutki liczy się według następującego wzoru:

(max. zębatka - min. zębatka) + (max. tryb kasety - min. tryb kasety).

Czyli podstawiając do tego wzoru średni wózek pojemność 33T - przy korbie 3 tarczowej 44/32/22 kaseta może mieć rozpiętość 11/22 . wtedy będzie bezproblemowo.

Albo bardzo się pilnować i powyżej 22 zębów na kasecie , wrzucać tylko przy środkowej tarczy na korbie (wtedy można wrzucić nawet 34 zęby na kasecie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...