Picia87 Napisano 8 Listopada 2008 Napisano 8 Listopada 2008 Witam, jestem nowy na forum a szukałem tematu i nie mogłem znaleźć. Mianowicie mam problem, jeżdżę na rowerze odkąd pamiętam a mam 21 lat, ostatnio zacząłem sobie składać rowerek który miałby mi służyć do jazdy coś na styl maratonu + podjazdy pod górki. Wiem co chcę mieć w rowerze ale z tematu amortyzatory jestem kompletnie zielony. Ważę 82 kg i szukam amortyzatora. Chciałem sobie kupić Suntour Epicon ponieważ odpowiadała mi cena i jest to amorek powietrzny ale opinie nie są zbyt przychylne do tego amorka. Kolejnym Amortyzatorem o którym myślałem jest ROCK SHOX REBA RACE ale cena z kolei trochę duża. I mam do Was pytanie czy na takie potrzeby jak ja mam muszę mieć Amortyzator powietrzny czy lepiej sprężyna? Jaka jest różnica między nimi i w miare możliwości proszę o jakieś propozycje Amorka do 1000zł Mam nadzieję że nie nabrudziłem za dużo tym tematem ale nie chcę wydać pieniędzy na darmo. Pozdrawiam
Cybula Napisano 8 Listopada 2008 Napisano 8 Listopada 2008 Za 1000 spokojnie wyciagniesz malo uzywana Rebe. To jest pancerny amor i trzeba sie naprawdę starac zeby cos w nim popsuc . Chociazby to: http://www.allegro.pl/item474960350_amorty..._gwarancja.html Powietrze ma taki plus ze po dokupieniu pompki (niestety kolejne koszta ale sie oplaca) mozesz dobrac takie cisnienie, ktore idalnie bedzie pasowalo do Twojej masy. naprawdę rewelacja .
Picia87 Napisano 8 Listopada 2008 Autor Napisano 8 Listopada 2008 Dzięki za odpowiedz tylko teraz się zastanawiam czy do mojej jazdy potrzebuję taki dobry amorek? Słyszałem że Reba to amorek do ścigania amatorskiego lub bardziej profi a ja się nie ścigam i dlatego pytam czy opłaca mi się Rebe skoro ze mnie żaden zawodowiec Pozdrawiam
Jason Napisano 8 Listopada 2008 Napisano 8 Listopada 2008 E tam , do ścigania to są sidy ,r7 a reba to właśnie maratończyk/turysta
Sel Napisano 8 Listopada 2008 Napisano 8 Listopada 2008 Imho Tora 318 Solo Air spokojnie Ci starczy ;-)
iras76 Napisano 8 Listopada 2008 Napisano 8 Listopada 2008 gdyby nie walnięta rama to śmigałbym teraz na SA 318, która do Twoich potrzeb jest wystarczająca jedyny mankament to waga... pozdrr
uchmanek Napisano 8 Listopada 2008 Napisano 8 Listopada 2008 1. z piwotami czy bez? 2. na poczatku lutego ceny beda optymalne (w lutym 2006 kupilem rebe race za rowno 1000). z budzetem do ok 1k pln raczej recon a nie tora. tak na szybko: http://www.allegro.pl/item473816205_amorty..._disc_80mm.html http://www.allegro.pl/item471704551_amor_m...0mm_okazja.html http://www.allegro.pl/item472119447_rock_s...ock_799pln.html http://www.allegro.pl/item472917669_okazja...iwotami_fv.html http://www.allegro.pl/item476898301_rock_shox_recon_sl.html http://www.allegro.pl/item475347601_rock_s...lka_gratis.html przy wadze 82kg i maratonach r7 wydaje sie byc troche na styk. 32mm rs'y beda w sam raz.
Sel Napisano 8 Listopada 2008 Napisano 8 Listopada 2008 Po co użytkownikowi Recon ? Tora to to samo tyle że cięzsza, wątpie że autor tematu odczuje to na wycieczkach typowo turystycznych. A zaoszczędzone pieniądze można zawsze kupić coś innego ;-) Np. hamulce :-P
uchmanek Napisano 8 Listopada 2008 Napisano 8 Listopada 2008 "coś na styl maratonu" wiesz Sel, to taka wycieczka typowo turystyczna na czas, kiedy waga jest istotna. kiedy ktos szuka sprzetu na maratony, zazwycxzaj doradzam pelne wykorzystanie budzetu, ale to juz moja prywatna opinia. oczywiscie nie zaszkodzi jesli "pytek" zadeklaruje, czy interesuje go zakup ekonomiczny, czy mozliwie dobry sprzet za dostepne pieniadze. "Kolejnym Amortyzatorem o którym myślałem jest ROCK SHOX REBA RACE ale cena z kolei trochę duża" tansza alternatywa dla reby jest wlasnie recon. "Tora to to samo tyle że cięzsza" radza przejzec jeszcze raz specyfikacje. oczywiscie, dla roznych ludzi rozne rzeczy sa wazne, ale gdybym ja mial wskazac najwieksza roznice miedzy tymi amorami, to powiedzialbym: material i wykonczenie goleni gornych. a tak BTW, to roznica w wadze miedzy recon race a tora race (oba '09) nie jest jakas przytlaczajaca.
Picia87 Napisano 8 Listopada 2008 Autor Napisano 8 Listopada 2008 Dzięki za info na razie postaram się poczytać o tym co mi zaproponowano a tak BTW czy znacie jakieś strony gdzie bedzie napisane o amorkach co? po co? dlaczego? itd Chodzi mi o takie kompedium wiedzy dla laika który chce się o tym czegoś dowiedzieć i nie zawalać forum postami Pozdrawiam
iras76 Napisano 8 Listopada 2008 Napisano 8 Listopada 2008 jeszcze w sprawie rockshox'a Tora 318 sa lub nowa race posiada motion control, warto o tym pamiętać
uchmanek Napisano 8 Listopada 2008 Napisano 8 Listopada 2008 przeszukaj forum, wszystko juz bylo. byc moze w FAQ jest zbiorczy artykol na ten temat (ale nie wiem, bo nie zagladalem). ogolnie 99% amorkow sklada sie z goleni dolnych, gornych, medium sciskanego (sprezyna) i tlumienia. dobry amorek dolne ma magnezowe, gorne alu z anoda, sprezyne metalowa lub powietrzna a tlumienie mozliwie otwarte i mocno regulowalne. system tlumienia moze oferowac tlumienie ugiecia, powrotu, blokade i blowoff (pozim wylaczenia blokady). sprezyny moge oferowac regulacje skoku plyna lyb on fly, regulacje naprezenia, w przypadku air regulowalne 1 lub 2 komory. wiecej info na temat tych pojec na stronach productow (lub u nas na forum). poczytaj troche, niuanse wyjasnimy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.