mastiv Napisano 3 Listopada 2008 Napisano 3 Listopada 2008 Od ostatniego czasu gdzieś się przewijała mi przed oczami nazwa Mackhubs, a że nie znalazłem o nich żadnych informacji to proszę was. Informacje jakie chciałbym uzyskać, to przede wszystkim -dlaczego taka piasta do ostrego, a nie inna? -czy ten produkt jest produkowany w Polsce? -co to za oś jest wstawiona do nich? widoczna na zdjęciu http://www.mackhubs.com/ Więcej pytań zadam po uzyskaniu odpowiedzi na powyższe.
Fifi Napisano 3 Listopada 2008 Napisano 3 Listopada 2008 Mack robi piasty do każdego rodzaju, nie tylko pod ostre. A dlaczego ta? Po jest mocna i sprawdzona a nie to co Boplight. A przy tym lekka. Produkt jest polski, niewielka manufaktura. Cennik mogę wysłać na PW.
Grabarz Napisano 3 Listopada 2008 Napisano 3 Listopada 2008 Ta "oś wstawiona do nich" to śruby. Piasta jest trochę inaczej mocowana - w korpus piasty wkręcasz śrubę, która zaciska ją (piastę) w hakach. Piasty mają już dobre opinie na zagramanicznych forach (ale nie pamiętam, gdzie się na nie natknąłem). Od dłuższego czasu zastanawiam się ile wspólnego mają Mack i Gromada?
Mod Team IvanMTB Napisano 3 Listopada 2008 Mod Team Napisano 3 Listopada 2008 Klaniam, No doceniam manufakturowa robote i fakt ze ktos w Polszcze wzial sie za tak niszowy produkt. Jednakowoz moj patriotyzm gospodarczy pryska jak banka mydlana w zdezeniu z cenami. W cenie samej tylnej piasty Mack mozna kupic komplet Novatec'a razem z kontrami i dwoma koronkami... Jak dla mnie wybor jest jasny, tymbardziej ze ujezdzam klona Novatec'a - Milwaukee od ponad pol sezonu a lato bylo deszczowe na Wyspach tego roku Przebieg piast zbliza sie do 7 kilogramow kilometrow i ciagle chodza bez najmniejszych problemow... OSTRO! I.
KAZUMI Napisano 3 Listopada 2008 Napisano 3 Listopada 2008 Od dłuższego czasu zastanawiam się ile wspólnego mają Mack i Gromada? Zawsze wydawało mi się że to ta sama piasta tylko inny napis
mastiv Napisano 3 Listopada 2008 Autor Napisano 3 Listopada 2008 Klaniam,No doceniam manufakturowa robote i fakt ze ktos w Polszcze wzial sie za tak niszowy produkt. Jednakowoz moj patriotyzm gospodarczy pryska jak banka mydlana w zdezeniu z cenami. W cenie samej tylnej piasty Mack mozna kupic komplet Novatec'a razem z kontrami i dwoma koronkami... Powstaje pytanie co do jakości novateca w cenie 120zł, a jakości piasty Mack w cenie 230zł i jeszcze jak w tej rywalizacji wypadają piasty Miche za 154zł
KAZUMI Napisano 3 Listopada 2008 Napisano 3 Listopada 2008 Novatek to to samo co Milwaukee a ceną tez się różnią podobnie jest z łańcuchami Miche itp... jedna firma robi dla drugich i te drugie dorzucają sobie marze
Mod Team IvanMTB Napisano 3 Listopada 2008 Mod Team Napisano 3 Listopada 2008 Klaniam, Na Misiach zrobilem 6500km, bawilem sie nimi w cyklokross, zalewalem je po osie w czasie powodzi w Worcester. Moje glowne uwagi to slaba jakosc chomow na nakretkach, kiepskie wykonanie "satelitek" na tychze samych (po jakims czasie przestawaly sie sfobodnie obracac i mocno rdzewialy od srodka, generalnie byly z jakiegos felernie miekkiego materialu. Pod koniec przebiegu zaczalem miec wrazenie nieco mniej plynnej pracy tylnych lozysk ale oczuwalne dopiero po zdjeciu kola i puszczeniu go w ruch "w powietrzu", najbardziej irytujaca sprawa byla odpuszczajaca kontra. W koncu zakleilem ja i mialem spokoj. Wiecej grzechow nie pamietam. Milwaukee - czyli anodyzowane na czerwono Novatec'ki - zrobily juz prawie 7 tysiecy kilo, wprawdzie nie cyklokrosowaly ale doznaly juz sniegu a rower niestety przechowywany jest "pod chmurka" jak jestem w pracy. Lozyska ciagle pracuja bajecznie, przednie kolo caly czas zatrzymuje sie w tej samej pozycji, wentylem w dol, anoda bardzo dobrze trzyma, osie ani nakretki nie rdzewieja, satelitki pracuja pieknie, mam wrazenie ze same nakretki sa z twardszej stali. Jak dorobie sie ramy przelajowej kupie wolnobieg (piasta tylna to flip-flop fix/free) i pojade w teren. Tyle wiem z wlasnego doswiadczenia. Czekam na kogos kto zakupi Macki i tez opisze swoje reminiscencje OSTRO! I.
MarcinN Napisano 3 Listopada 2008 Napisano 3 Listopada 2008 Z tego co czytałem na gronie ostre koło to gromada i mack to dokładnie te same piasty. Moim zdaniem jeśli ktoś chce mieć dopieszczone, niebudżetowe ostre na oryginalnych komponentach to warto kupić te piasty. Sprzęt unikatowy(lans'n'prestiiiżżż), oferowany w wielu kolorach, możliwość dostosowania wielu parametrów wg. własnego uznania - taka piasta nie mogłaby kosztować tyle co novatec. To nie jest post sponsorowany, po prostu cholernie chciałbym mieć kiedyś piasty z pod tej marki.
Grabarz Napisano 3 Listopada 2008 Napisano 3 Listopada 2008 Zgodę się poniekąd z MarcinNem. Kiedyś je kupię. Kiedyś, tzn. jak dorobią się ażurowanych kołnierzy. Póki co wysokie kołnierze wyglądają jakby miały doklejone talerze Społem Ciekawa jest waga wszelkich Macków. Obawiam się, że uzyskana m.in. dzięki filigranowym łożyskom. Ale pochylam głowę w uznaniu międzynarodowych opinii. P.S. Na zagramaniczych ebayach potrafią schodzić drożej niż w Polsce.
johntheripper Napisano 3 Listopada 2008 Napisano 3 Listopada 2008 Gromada i Mack to to samo, tzn. o ile wiem, to strona Gromady jest mocno nieaktualna i chyba Mack teraz nie robi piast dla Gromady. Co do samych piast to nie są one robione tylko ze wskazaniem na tor (np. nie maja klauzuli, ze gwarancja na 2lata pod warunkiem, ze jeździsz na torze z syberyjskiej sosny ), ale również do katowania na ulicy itp. Są bardzo lekkie, ale nie kosztem wytrzymałości, ośki nie zardzewieją jak np. w miche, bo są aluminiowe. Jeśli ktoś daje 2 lata gwarancji na piasty mówiąc, że może na nich jeździć, gdzie chce to chyba nie są to czyste przechwałki. Nie wiem czy to dozwolone tutaj (nie czytałem regulaminu aż tak dokładnie), ale na pewnym polskim forum (łatwo znaleźć na google) są inne dokonania Mack'a jak np. sztyce aluminiowe ultralekkie. Suporty na tytanowych ośkach, hamulce szosowe, piasty szosowe. Kilka sklepów w Anglii sprzedaje Mack'i, również sklep w Danii i ceni się je jeśli chodzi o cenę na równi a czasem wyżej niż kultowe Phill Woody. Polska cena naprawdę nie jest wygórowana tym bardziej, że wciąż jest na poziomie dostępu z pierwszej ręki a nie z dodatkiem marży dystrybutorów. Kiedyś te piasty były w 100% robione ręcznie, od dłuższego czasu na CNC. Zaletą jest też możliwość wyboru dowolnej ilości szprych a to naprawdę duży plus. Dowolny rozstaw, wiadomo kolor też jest miłym dodatkiem. Sam Mack angażuje się w kulturę rowerową w Polsce sponsorując takie imprezy jak Ostrykat2008 czy Krakopoloco2008 Mój post też nie jest sponsorowany EDIT: Jednak to ja dawno nie byłem na stronie Gromady, Mack dalej robi piasty dla niego, ale jak widać Gromada doliczył już stosowną marżę, całkiem konkretną
MarcinN Napisano 3 Listopada 2008 Napisano 3 Listopada 2008 W wersji MTB/szosa bębenki też są z alu7075. @Grabarz, Co do ażurowych kołnierzy to ja bym się na Twoim miejscu spytał mailowo, z tego co wiem są pewne możliwości customu, a w końcu jeśli Mack może zrobić całe piasty, to nie poradzi sobie z wycięciem kołnierzy?
Mod Team IvanMTB Napisano 4 Listopada 2008 Mod Team Napisano 4 Listopada 2008 Są bardzo lekkie, ale nie kosztem wytrzymałości, ośki nie zardzewieją jak np. w miche, bo są aluminiowe. Aluminowe oski To ja serdecznie podziekuje... No chyba ze "Polski jezyk - trudna jezyk" i miales na mysli korpusy. Tak sie sklada ze Misie tez maja aluminiowe korpusy. A rdzewieja stalowe oski i nakretki. Na plus Misiom dodam ze sprzet dedykowany torowi uzywalem wszedzie i jak na moj gust ciagle dawaly rade. Z tego co widac golym okiem Novatec to wlasnie taki sprzet przejsciowy. Mozesz wjechac na tor ale generalnie posmigasz tez po ulicy. Swiadczylyby o tym dlugosc osi oraz ich mozliwosc konwertowania do szybkozaciskow... OSTRO! I.
johntheripper Napisano 4 Listopada 2008 Napisano 4 Listopada 2008 Nie, z polskim nie mam problemu. Gdyby chodziło mi o korpus to bym napisał "korpus". Sam napisałeś co rdzewieje w Miche, to w Mack'ach to nie rdzewieje Nie rozumiem też Twojego zdziwienia i tego, że "podziękujesz serdecznie".
rurokura Napisano 4 Listopada 2008 Napisano 4 Listopada 2008 piasty widziałem ,macałem ,kręciłem lekkie i ładne czy trwałe -niewiem ośki aluminiowe -nie wiem co w nich złego ,bo pewnie są oversize tak jak w hugi240 ,a tamtym nic nie dolegało pomysł na wkręcanie śrub do ośki -fajny ,zawsze lżej jakbym składał jakieś pikne ostre -to bym się szarpnął ,ale na razie mam inne priorytety oi
Mod Team IvanMTB Napisano 4 Listopada 2008 Mod Team Napisano 4 Listopada 2008 Klaniam, Nie rozumiem też Twojego zdziwienia i tego, że "podziękujesz serdecznie". Jakos tak nie specjalnie kojarzy mi sie aluminium i material na osie... Dlatego serdeleczne dzieki byly... ośki aluminiowe -nie wiem co w nich złego ,bo pewnie są oversize tak jak w hugi240 Skoro tak to i moze OK ale ja i tak pelen rezerwy pozostaje... Ostatecznie "only steel is real" OSTRO! I.
MarcinN Napisano 4 Listopada 2008 Napisano 4 Listopada 2008 Na dobrą sprawę zależy ile się waży, jak jeździ i gdzie. Ja bym się nie bał jeździć na alu ośkach na szosie przy mojej wadze(70kg).
johntheripper Napisano 4 Listopada 2008 Napisano 4 Listopada 2008 Poza tym jest "alu" i "alu". Tak jak "stal" i "stal". Mówiąc jaśniej są różne stopy tych metali nadające się do różnych zastosowań, w każdym razie myślę, że nie trzeba się martwić o jakość i trwałość osiek w Mack'ach, sporo ludzi już je sprawdziło, nie szczędząc im doznań. Skoro torowcy je testowali oraz kurierzy to ja nie mam wątpliwości.
Grabarz Napisano 4 Listopada 2008 Napisano 4 Listopada 2008 Chciałbym pogodzić Wasze opinie... Alu, bez względu na jego stop, nie jest najmocniejszym materiałem na osie. To aksjomat. Bywa bardzo mocne, ale żeby dorównać wytrzymałościom stali używa się go więcej (patrz: grubości ścianek rur w ramach). Ale...pamiętajmy, że Macki mają stalowe śruby wkręcane w korpus piasty. Tym samym obciążenie bezpośrednio są przekazywane właśnie na te śruby. Żeby temu zaufać w 100% musiał bym jednak wiedzieć, jakie rozwiązania materiałowe stosuje Hope w tylnych PROII z podobnym systemem zacisku koła. Jeśli i tam oś jest alu, mamy podstawę wierzyć, że bardziej doświadczeni już to przetestowali i uznali za skuteczne. Cokolwiek by rzec, wyrazy uznania za produkty na najwyższym światowym poziomie. Oby nie było z nimi problemów, jakie miewają użytkownicy niektórych produktów pana Kozaka. P.S. Jest chyba jednak spora różnica pomiędzy torem i kurierką, a przełajem. W pełni rozumiem Ivanowe obawy.
vip Napisano 10 Listopada 2008 Napisano 10 Listopada 2008 Witam, Nie rozumiem Waszych obaw odnośnie osiek aluminiowych w piastach. Przecież najlepsze stopy aluminium maja lepszą wytrzymałość właściwą od stali (stosunek masy do wytrzymałości) i chyba wszystkie firmy stosują ośki z alu, (jeśli chodzi o torowe również np. Phil, Paul - z resztą z takim samym systemem mocowania do ramy). Dodatkowo Mack-i maja śruby mocujące średnicy 10mm a inne firmy dają 8mm i to też wystarcza. Bardzo proszę o pisanie przemyślanych postów popartych konkretnymi argumentami. Wystarczy trochę poszperać na necie i dowiedzieć się jak są skonstruowane piasty różnych firm.
rurokura Napisano 10 Listopada 2008 Napisano 10 Listopada 2008 to fajnie stary ale jak zaczniemy gadke o wytrzymałości właściwiej ,to pogubimy się w tych wszystkich pojęciach .. zwłaszcza ,że mało kto miał materiałoznawzstwo i przechodził kurs szybkiego liczenia obciązeń dynamicznych w ośkach ;] co sie jednak tyczy osi z aluminium -chłopaki którzy się obawiają .. skoro konstruktor założył tak a nie inaczej ,taki a taki materiał -(dostosował odpowiednie przekroje ,grubosci ścianek..założył odpowiednie współcznynniki bezpieczeństwa bla bla bla//nieważne) to zapewne wiedział co robi więc strach przed alu-osiami to kolejny element nieuzasadnionego folkloru rowerowego i mitotwórstwa joł
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Listopada 2008 Mod Team Napisano 11 Listopada 2008 Witam, Nie rozumiem Waszych obaw odnośnie osiek aluminiowych w piastach. Przecież najlepsze stopy aluminium maja lepszą wytrzymałość właściwą od stali (stosunek masy do wytrzymałości) i chyba wszystkie firmy stosują ośki z alu, (jeśli chodzi o torowe również np. Phil, Paul - z resztą z takim samym systemem mocowania do ramy). Dodatkowo Mack-i maja śruby mocujące średnicy 10mm a inne firmy dają 8mm i to też wystarcza. Bardzo proszę o pisanie przemyślanych postów popartych konkretnymi argumentami. Wystarczy trochę poszperać na necie i dowiedzieć się jak są skonstruowane piasty różnych firm. Klaniam, OOooooo zraniles mnie na wskros Shrek... Primo: napisalem ze skoro patent jest sprawdzony to ja jestem w stanie przyznac mu prawo bytu. Jednakowoz nie zamierzam go czcic ani cholubic i pozostane przy stali do czasu az sam nie bede mial okazji sprawdzic tego wlsnorecznie i nabrac przekonania Secundo: jestem humanista i o metalach wiem naprawde niewiele, skoro to takie latwe do znalezienia to dziwie sie ze nie poparles swoich blyskotliwych obserwacji zadnymi przykladami. Pono Wystarczy trochę poszperać na necie...Tercio: jestem humanista ale jak widze ze do zerwania stali Reynoldsa 953 trzeba przylozyc ponad 2000MPA a do zerwania alu serii 7005 400MPA to mi sie mina wydluza... http://www.reynoldstechnology.biz/aluminium7005.html http://www.reynoldstechnology.biz/steel953.html Proponuje takze obejzec wywody Kapitana Bike na temat metali. http://www.sheldonbrown.com/frame-materials.html#ride Nie wiem czy byl z wyksztalcenia inzynierem metalurgiem oraz nie watpie ze w dziedzinie hutnictwa odbywa sie ciagly postep jednakowoz pewne fakty mowia za siebie. No i quatro: Stal Reynoldsa 953 pozwala na budowanie ram z rurek o sciance 0,3mm i wadze calkowitej ponizej 1500g - podaje za lisciopadowym MR. Bede niezmiernie wdzieczny jesli zechcesz rzucic garsc swiatlosci wiedzy na moj humanistyczny, uparty umysl vip... OSTRO! I.
Grabarz Napisano 11 Listopada 2008 Napisano 11 Listopada 2008 Już sam zwrot "stosunek masy do wytrzymałości" nawet humaniście podpowiada równanie "weź kilogram stali i kilogram najszlachetniejszego alu...". Ze 100gr alu ulepisz oś, ale ze 100gr stali tylko nakrętki. Nie chciałem bronić żadnej opcji, ale muszę ciut zaoponować. Skoro alu takie genialne, to dlaczego: - w piastach do grawitacji stosuje się osie stalowe?; - w profesjonalnych grupach torowych stosuje się osie stalowe? (i bynajmniej nie mówię tylko o japońskim keirinie) - dlaczego, mimo bezsprzecznego rozwoju przemysłu metalurgicznego, torowcy wciąż chętnie sięgają po stalowe barany? - dlaczego alu nie znajdujemy w osiach pedałów? O ileż można by zbić ich wagę? - dlaczego alu nie znajdujemy w osiach suportu? Pomijam tu szlachetne produkty np KCNC, gdzie oś wykonana ze skandium ma wielokrotnie grubszą ściankę. - dlaczego... - dlaczego... - dlaczego...idiotami nazywani są ludzie używajacy aluminiowych śrub w mostkach? Nie mam zamiaru zaciekle bronić stali. Rozumiem pęd anorektyczny. Niestety my go dopiero zaczynamy, a reszta świata już zaczyna się zastanawiać, w którym momencie kończy się rower, a zaczyna jego atrapa.
rurokura Napisano 11 Listopada 2008 Napisano 11 Listopada 2008 że też Ci sie chciało Grabi .. ja nie podejmę polemiki bo mi sie zwyczajnie niechce ,chociaż mogłbym spróbować odpowiedziec na kilka mniejambitnych "dlaczego" z listy robi nam się mega offtop moje zdanie jest takie -że jeśli piasta jest dobrze zaprojektowana i wykonana ,to nie ma się czego obawiać a obecna dyskusja toczy się na płaszczyźnie ideolo proponuję założyć nowy topic >wyższość ośiek stalowych nad aluminiowymi lub na odwrót i tam dalej będziemy się smagać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.