Skocz do zawartości

[Amortyzator] RS Tora 318 - wyciek oleju?


Ceber

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zakupiłem jakiś czas temu Krossa Level A6 przejechałem na nim jakieś 1000 km. i pojawiły się pewne problemy mianowicie wygląda to tak jakby wyciekał mi olej z amortyzatora na górze lewej goleni tam gdzie jest korek to jest on wilgotny tak jakby od oleju uszczelki są mokre - wyciek oleju ? i w miejscu połączenia czarnej korony z goleniami - srebrne był jakieś bąbelki jak by powietrze tamtędy uciekało zjawisko to jest widoczne po kilku pompnięciach amortyzatora. Poniżej zamieszczam schemat i opis jak to wszystko wygląda

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b261f94bce7ccc61.html

 

Chaotycznie to trochę wszystko napisałem ale właśnie wróciłem do domu i juz jestem bardzo zdenerwowany zaistniałym faktem chyba spać nie będę mógł.

No nic czekam ze zniecierpliwieniem na odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Napisano

Chłopie....w wieku 22 lat cieknący amortyzator nie powinien być powodem nieprzespanej nocy :):D

Zresztą skoro zakupiłeś rower całkiem niedawno to idź z nim na gwarancję i się nie przejmuj....dobrej nocy życze :)

Napisano

No nic byłem wczoraj w niby "serwisie" rower zostawiłem opisana jest usterka książeczke gwarancyjną tez zostawiłem i teraz mam czekać do około 17.11.2008 - powiedzieli mi że rower zostanie wysłany tam do krossa i będą to tam robić. Więc czekam jak sie juz dowiem i odbiore to bede pisał na forum co tam było robione.

Napisano

No to rewelacja byłem dzisiaj u gościa w serwisie i mi powiedział że w tym amortyzatorze niema oleju tylko powietrze jest i te zapieki to były niby od brunoxa jak czyściłem amortyzator. ###### teraz to już sam nie wiem co mam zrobić

Napisano

no to ci bzdure powiedzial bo tora jest amortyzatorem w ktorym tlumienie (regulacja szybkosci rozprostawania sie widelca plus blokada) są olejowe, plus smarowanie goleni wewnatrz. fachura z niego.

Napisano

Chciał Cię zbyć. Weź kogoś kto się w miarę zna na rowerach i ponownie się do niego wybierz. Nienawidzę niektórych cwaniaków-sprzedawców.

Napisano

heh troche się znam otworzyłem instrukcje i katalog produktów Rock Shox i teraz już wiem. Rower stał uniego jakiś czas i stwierdził że olej teraz nie cieknie owszem nie lało się z niego nie wiadomo jak bardzo ale trochę uciekało tak jak opisałem wyżej.

Odebrałem rower zdenerwowałem się otworzyłem książeczkę serwisową krossa i tam jest podany numer zadzwoniłem dowiedziałem się wszystkiego tam także mi uświadomili że jednak jest tam olej i byc powinien a na pewno nie powinien uciekać w ogóle, przy okazji złożyłem skargę na tego oto "serwisanka" słowną jutro na poczcie wyśle pisemną, zdążyłem także dostać się do rzecznika spraw konsumenta tak także załatwiłem kilka spraw - żeby jak najbardziej koło dupy zrobic temu gosciowi ale chyba najbardziej uda mi się zdziałać w krossie odnośnie tego niby serwisu.

Chyba najważniejsze jest jednak to iż po rozmowie ( z bardzo sympatyczną Panią z krossa ) poznałem ich numer umowy z kurierem UPS i mam zapakować rower w karton i im wysłac uprzednio opisując dokładnie wszelkie szkody i tak dalej.

Jutro chyba jeszcze podjade do sklepu który na stronie harfy Harryson jest jako autoryzowany dealer i serwis amortyzatorów RS i tam pogadam zobaczymy co mi powiedzą, jak mi powiedzą wysyłać to wyśle.

Napisano

A tak w ogóle to od kiedy w krosie robią serwis gwarancyjny rock shoxa? Jedyne co mogą zrobić w ramach gwarancji to przyjąć rower, zdemontować amortyzator i odesłać do harfy na własny koszt. I nie może odmówić ani orzekać niczego odnośnie produktu. Prawo konsumenckie.

Napisano

Na 100% Kross nie bedzie odsylac amortyzatora do Harfy, powod jest prosty: Kross nie kupuje od Harfy i Harfa odmawia serwisowania OEMow montowanych w tych rowerach.

Napisano

dobrze Ci gościu w serwisie powiedział... w lewej goleni masz spręzynę powietrzną (jesli twój amor jest taki sam jak ten na foto) noi ztego co piszesz jest nieszczelna... czyli przerąbane... serwis i hugo :P a to co się dzieje na prawej goleni to po prostu 'syf' który zbiera sie na uszczelkach... z kolei uszczelki musza być lekko wilgotne żeby owy 'syf' nie dostawał sie do środka...

pozdro

Napisano

cholera, jeśli ci z góry wycieka (spod korony) to bardzo nieciekawie

ja tam miałem z moim Z1 wedge i po krótkim czasie goleń pękła

Napisano

Ciekaw jestem co robi Kross z rowerami na gwarancji, wymienia widelec ? Bo wątpie że wysyłają do harfy/mają swój własny serwis "RS" ;-)

Napisano

gutekwroc:

1. w sprezynie powietrznej jest olej

2. w lewej (i prawej) goleni dolnej tez jest olej.

 

zgodze sie za to z tym, ze prawdopodobnie powietrze ucieka przez gorny korek. to jest jedyny sposob (nic innego nie przychodzi mi do glowy) w jaki olej mogl przebyc te kilka centymetrow do gory i przecisnac sie na wieszch.

Napisano
Ciekaw jestem co robi Kross z rowerami na gwarancji, wymienia widelec ? Bo wątpie że wysyłają do harfy/mają swój własny serwis "RS" ;-)

 

 

Z własnego doświadczenia wiem, że we własnym zakresie naprawiają. Jak wysyłałem swoją torę na serwis, bo coś z nią było nie tak, rozmawiałem później telefonicznie z osobą w Krossie która mój rower przyjęła i opisałem dokładnie co się dzieje. Wtedy dowiedziałem się, że amortyzator zostanie wysłany do dystrybutora jeśli rzeczywiście naprawa podlega pod gwarancję, ale ostatecznie wszystko zostało zrobione w serwisie Krossa.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...