Skocz do zawartości

[Tylna piasta] pod rozstaw 130 mm


Hary

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Chciałbym przerobić na Ostre starą kolarkę Peugeota, ale rozstaw jej tylnych widełek to 130 mm. Czy są piasty z ostrym kołem które będą pasować pod taki rozstaw? Jeśli są to skąd je wziąć?

Nie ufam klejeniu, a nie chce mi się bawić z piastami pod hamulec tarczowy.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Napisano

Zanim założyłem temat użyłem wyszukiwarki i nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, "Wuju" ;-)

Temat o budowie ostrego jest bardzo ogólny, już teraz ma 15 stron i przekopywanie go nastręcza problemów. Sądzę że lepiej jest założyć oddzielny temat jasno i klarownie zatytułowany. Jeśli ktoś w przyszłości stanie przed podobnym problemem co ja łatwiej dotrze do odpowiedzi.

 

Jeśli Moderatorzy mają inne zdanie niech przeniosą temat, nie będę protestował. Pozdrawiam.

Napisano

Piast stricte torowych o rozstawie 130mm, zdaje się, że chyba nie ma (jeśli się mylę, to poprawcie), a przynajmniej w Polsce ich nie dostaniesz. Ale nie ma zwykle problemu z dołożeniem podkładek. Ja używam Miche Primato o rozstawie 120mm z podkładkami założonymi na oś w ramie 130mm i jest OK. Oś nie jest za krótka, żeby założyć te podkładki, użytkowanie bezproblemowe.

Napisano

Witam wszystkich,

piasty torowe o rozstawie 130mm są dostępne, także, 126mm i jakie tam chcesz, są dostępne u Mack'a (polski producent piast). Nie mniej łatwiej będzie po prostu założyć po obu stronach podkładki, bo giąć tylnych widełek nie ma sensu,

pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

Novateck'i (i ich klony Milwaukee, On-One) maja dostaecznie dlugie osie aby nawet poradzic z rozstawem 135mm.

Doginanie widel pod 120mm odradzam, moga w najmniej odpowiednim momencie strzelic.

 

Co do piast Mack to pytanie... Ile to dobro kosztuje? Bo jesli tyle co Campa to ja chyba podziekuje :(

I jeszcze slowko co do klejenia. Na klejeniu jezdze od dwoch lat i nie mialem najmniejszych problemow. Ba! Nawet musialem zakleic kontre na torowych Misiach gdyz ciagle mi luzowala. Aktualnie z Milwaukee (puk, puk...) nie mam takich problemow ale na wszeli wypadunek wyposazylem sie w kluczyk do kontr i KONTRoluje sytuacje :(

 

OSTRO!

I.

Napisano

Mack'i są fajne, ale ceny zaczynają się od 170zł za przód i 250zł za tył i to w wersji 120mm, więc nie wiadomo czy trzebaby jeszcze dopłacać za zrobienie szerszej.

 

@Iwan,

mógłbyś zapodać jakieś zdjęcie, ewentualnie link jak wygląda taki klucz do kontr?

Napisano
jak wygląda taki klucz do kontr?

 

klucze do kontr były również na wyposażeniu w starych rometach, na pewno w wigry, one miały takie przyborniki i taki jest tam obecny.

  • Mod Team
Napisano

...oj nie bardzo taki sam...

 

W przyborniku do Wigrusa kluczyk taki mial moze z 10cm po calosci. Parktool to solidne ustrojstwo, cwierc kilo wagi, 5mm grubosci i jakies 30cm ramienia...

 

OSTRO!

I.

Napisano

Niby czemu trzeba by płacić za zrobienia szerszej piasty mack? To tak jakbyś miał dopłacić za większą ilość szprych :D a można zamówić dowolną ilość, szerokość, obustronna, jednostronna. Za flip-flop jest dopłata, a tak to cena stała 230zl za tył niski kołnierz.

Pozdrawiam

Napisano

Prawdopodobnie dlatego, że korpus musiałby być szerszy jeśli dobrze rozumuje, a to oznacza więcej materiału i fakt, że jest to niestandardowy rozstaw jak na torową piastę - tak mi się wydaje. Zresztą nie wiem czy jest sens dalej ciągnąć dyskusje, jak ktoś będzie chciał taką piastę to się sam z Mack'iem skontaktuje: http://www.mackhubs.com/

Co do cen to rzeczywiście machnąłem się o te 20zł i tył jest tańszy, tak jak piszesz.

Pozdro.

 

P.S. Sorki IvanMTB za przekręcenia nicku, kompletnie przypadkowo i z pośpiechu, perdone amigo.

Napisano

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi :P Nie bardzo mi się chciało wymieniać ośkę w torowej piaście na jakąś z Ukrainy. Bo że podkładki można dać to już mi dziadek podpowiedział :D Teraz jestem spokojny.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...