Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam szanowne towarzystwo, jestem tu nowy i zastanawiam się nad yukonem fx2 z 2010r. Mogę go mieć za 2500pln. Trochę dużo jak dla mnie ale chciałbym mieć wygodny rower tzn fulla. Przymierzałem już rozmiary m i l. Mam 170cm wzrostu i l to trochę "kobyła" jest strasznie długaśny sprzedawca powiedział że od biedy może być, mi się dobrze siedziało na l-ce no ale przyzwyczajony jestem do trochę za dużego roweru na którym obecnie jeżdżę więc może to mylne wrażnienie. M-ka jest super zwrotna sztywniej, wygodniej się siedzi ale mam wrażenie że przy pedałowaniu kierownica jest za blisko kolan i to może utrudniać skręcanie (sztyca jest podniesiona do pozycji prostych nóg). Może to moje subiektywne wrażenie bo przecież nie skręca się zbyt mocno kierownicy, no ale chciałem się zapytać jak z tym jest i czy to może utrudniać jazdę (ta bliskość kierownicy z kolanami)?

Napisano

co to za sprzedawca , ze ci taki kit pociska ? ja mam 180 wzrostu i jak dla mnie to L byla kobylasta . zrobiłem na M ok . 8000 km w różnym terenie i jak dla mnie była idealnie dobrana jezeli chodzi o rozmiar ramy .

Napisano

Też tak mi się wydawało z tym rozmiarem że coś jest nie tak. A co z kierownicą i mostkiem nadaje się to do jazdy? Może trzeba zmieniać na dłuższy mostek i prostą kierownicę? Mam wrażenie że kierownica jest za blisko kolan.. Jakie są wasze sugestie?

Napisano (edytowane)

jak dla mnie kiera i mostek były ok. kierownica jest fajnie wyprofilowana (troche inaczej niż w uzywanej póxniej truvativ team risebar ) . ciekawostka jest to ze wago tez nie ustepuje TT czyli w graniocach 300 gram . z mostkiem troche gorzej niestety nie pamietam dokładnej wagi . wymiane na prosta raczej bym odradzał bo moze rower troche stracic na pewności sterowania jaka daje gieta. wypowiem sie jeszcze na temat opon o ile w modelach starszych nadal daja kendy . na błocku , w zakretach trzymaja bdb ale na asfalcie strasznie huczą i maja opory toczenia , ze az łydy puchną ( to na plus jak chcesz łyde wyrzeźbić ;))podsumowując jezeli chodzi o kokpit tokiere bym zostawił ale wymieniłbym mostek np na TT 110 mm (140 gram , nowe z demontazu mozna ustrzelic na alledrogo w okolicach 50 pln )

 

czuwaj !

Edytowane przez gdy
Napisano

No tak kierownica gięta może i wygodna jest ale mostek bym wymienił bo w m-ce przy 170 cm wzrostu mam kolana za blisko kierownicy.. Tylko nie wiem czy dłuższy mostek nie wypaczy charakteru roweru..

Napisano

Raczej jestem zbudowany proporcjonalnie.. Może to przyzwyczajenia z mojego obecnego górala "shimano vicini" rocznik 1996 :) który delikatnie mówiąc jest za duży, został mi kupiony w młodym wieku przez dziadka, bodajże jest to rama 20. Kształt klasycznego mtb. Ma on sprężynę z tyłu taką namiastkę amortyzacji, trochę to działa :) . Polubiłem swojego fulla stąd apetyt na yukona. W obronie swojego vicini dodam, że nie jest to rower marketowy, tylko z hurtowni rowerowej piasta z Łodzi :) . Jeżdżę w zróżnicowanym terenie, jednak trochę więcej po asfalcie. Cenię sobie wygodę stąd raczej kupię fulla, kręgosłupowi lżej, tyłek mniej boli. Jednak ciężko mi się zdecydować bo będzie to mój pierwszy profesjonalny sprzęt. Zastanawiam się jeszcze nad kross crime 2 można go wyhaczyć za 2500. Wiem że to ciężki rower ten kross czy yukon ale mój stalowy shimano też lekki nie jest a dawałem radę tyle lat. Niestety czytałem na forum opinie o krossie i nie są pozytywne raczej. Byłbym wdzięczny za wasze spostrzeżenia dotyczące tych dwóch rowerków:)

Napisano

to może warto pomyslec nad zakupem samej ramy i zbudowaniu roweru od podstaw . np rama kellysa za 499 na alle - nówka . moze byc niezłą baza do lekkiego fulla

Napisano

A jakie masz zdanie na temat

- krossa crime 2

- yukona fx2

Jak wypada ich porównanie jeśli chodzi o jakość jazdy w terenie i po jezdni? Wydaje mi się że mało osób jeździ crimem..

Napisano

Na 170cm wzrostu Giant w rozmiarze "M" będzie ok, jesli ktoś długo jeździł na za dużym rowerze może mieć wrażenie że jest blisko kierownica, Gianty mają dość krótki w/g mnie przedni trójkąt, można sobie trochę wyciągnąć mostkiem jak nie pasuje, ale rozmiar M na pewno na 170cm. A co do Kellysa czy Krossa to nie polecam. Fulle tych marek pracują masakrycznie. Youkon FX przy nich jest całkiem dobrym sprzętem, rekreacyjnym full'y za rozsądną kasę.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

No i kupiłem yukona fx2 w rozmiarze m z rocznika 2010. Niestety po paru przejażdżkach stwierdziłem że wolę coś mocniejszego z wyższej pułki. Głupia sprawa bo teraz sprzedaję yukonika po niższej cenie na allegro. Jest nowy więc nie sądzę żeby był problem ze sprzedażą no ale moja strata bo wytargowałem dobry rabat u sprzedawcy i to na nic. Dziękuję wszystkim za pomoc :)

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

I jak spisuje się sprzęt ?? yukon fx 3 zawieszenie nie szleje nie dostało luzów ?? zastanawiam się nad kupnem samej ramy a teren w którym bym się poruszał to lasy z lekkimi wzniesianiami.

  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Napisano

witajcie

jakie opony byscie polecili do tego roweru?

mysle powaznie nad race king ale nie wiem czy 2.0 czy 2.2...

jezdze tak mieszanie lekki teren, troche asfaltu, sporadycznie calkiem po bezdrozach, unikam blota :)

  • 3 miesiące temu...
Napisano

może micheliny mud 2.0 ? całkiem spoko oponki , nieźle trzymają i są lekkie a przy okazji tanie :)

BTW sprzedałem swojego yukona . troche żałuje , ale ostatnimi czasy nie mam za bardzo czasu na smiganie w terenie więc raczej full nie był mi potrzebny . moze jeszczce kiedys wróce do pełnego zawieszenia ale na razie hardtail

  • 5 tygodni później...
Napisano

Do tej ramki podejdzie Epicon 140 czy się załamie geo? Niby miałem Bombera 44 ale kilka zmian roweru i chyba wracam do Yukona :D Ew Merida one five o, ale jeszcze się zastanawiam. Chyba, że rozwiejecie moje wątpliwości. Raczej więcej jeżdżę po asfalcie ale są wypady w las i lekkie zjazdy + trochę skakania. Co lepiej będzie kupić? Meridę z Monarchem 3.3 mogę mieć za 900zł, Yukona ciężko dorwać jak i meridę zresztą, ale pewnie w kwocie 600-700zł będzie.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Nikt mi nie odpisał więc do odważnych świat należy :D Jest dobrze ze 140 ale będę obniżał na 120. Z jakim skutkiem to sie zobaczy.

A teraz z innej beczki. Nie orientuje się ktoś ile waży sama rama? Ja nie mam jak zważyć.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...