Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej jestem zaintersowany zeby sobie kupic wlasnie tą ramke i mam kilka pytań:

1) ile mozna mu wsadzic skoku z przodu, czy np 130 mm zmieni mu geometrie na "do dupy" ? w sumie to chcialbym tam wsadzic tore z all travel wiec nie ma problemu z ew. zmiana skoku.

2) czy zawieszenie nei jest takie, że albo ladnie wybiera i niemilosiernie pompuje albo nie pompuje ale wybierze dopiero konkretną dziure ?

Napisano

co do geometrii to nie mam pojęcia co bedzie gdy... . nei mam porównania co do tylnego zawieszenia ale jak dla mnie pracuje przyzwoicie czego niestety nie moge napisać o przodzie

Napisano
hej jestem zaintersowany zeby sobie kupic wlasnie tą ramke i mam kilka pytań:

1) ile mozna mu wsadzic skoku z przodu, czy np 130 mm zmieni mu geometrie na "do dupy" ? w sumie to chcialbym tam wsadzic tore z all travel wiec nie ma problemu z ew. zmiana skoku.

2) czy zawieszenie nei jest takie, że albo ladnie wybiera i niemilosiernie pompuje albo nie pompuje ale wybierze dopiero konkretną dziure ?

zamieniając seryjny widelec 100 mm rs na inny rs o skoku 130 mm zmienisz geometrię - czy będzie ona kichowata to sam możesz ocenić sugerując się obecnymi odczuciami w czasie jazdy.

zawieszenie takiego roweru będzie działać albo albo - jeśli zastosujesz amora tylnego w najprostrzej wersji czyli bez platformy czy blokady. jeśli oczekujesz od tego roweru reakcji sztywniaka to na pewno się przeliczysz.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Może mi ktoś zdradzić tajemnicę jak wygląda sprawa z kupnem samej ramy?

Czy jest w ogólę taka możliwość, czy lepiej kupic najtańszą wersję i sprzedać graty odzyskując część kosztów?

Jak wygląda sprawa g=warancji? Czy jest ona udzielana na samą ramę czy na komplet (rower)?

Napisano

yukony są sprzedawane jako całe rowery.

 

w gwarancji jest informacja: "w przypadku zmiany wyposażenia roweru w stosunku do specyfikacji fabrycznej gwarancja traci moc." oznacza to że praktycznie wymiana wszystkich znaczących elementow (gdybam że obejmuje to amor tylny, przedni, być może kokpit, sztycę) spowoduje utratę gwarancji. a nawet jeśli bedziesz ją miał to u gianta gwarancja to kicha. oczywiscie u gianta polska.

Napisano

w katalogu gianta nie ma samej ramy tego modelu.czasem na allegro ludzie sprzedają same ramy. ceny ok 1k pln z damperem

Napisano

Tak szczerze, przy normalnej jeździe, turystycznej, chyba nie ma szansy na to, że coś się stanie z ramą...

 

Jeżeli już to zakładam wymianę amortyzatora przód, kokpitu, kompletnego napędu plus kół (jeżeli miałbym swoje pod tarcze przygotowane).

 

Resztę klamotów - na sprzedaż - a więc kilka złotych odzyskanych.

 

Inna sprawa - rower jest, nie ma co tu dużo gadać - klamotem. Na czym najszybciej można zbić wagę? Koła? Chodzi mi konkretnie o ten model, a nie o ogół.

 

Gdy, proszę Ciebie o świeżą i subiektywną ocenę tej ramy (o nią najbardziej mi chodzi) - jak się jeździ, jak z podjeżdżaniem, zjeżdżaniem, zakrętami, ogólnie, zrecenzuj jak możesz cały rowerek pod kątem użytkowym :)

 

Będę niezmiernie wdzięczny :D

Napisano

przy jeździe turystycznej - a jak najbardziej może się coś stac.

kupiłem kiedyś gianta warpa, wówczas był to rower z kategorii extreme w tej firmie. rama jak i cały rower wyglądały bardzo solidnie, rama bez żadnych udziwnień, odchudzań i cudów. była eksploatowany bardzo turystyczne bo ja żadnych grawitacyjnych zapędów nie mam. i co? przedni trójkąt spruł mi się w kilku miejscach a wahacz wymieniałem trzy razy....

 

rozpatrywanie gwarancji w giancie to parodia. zbywanie klienta, chamskie podejście. zdecydowanie nie polecam.

Napisano

Należy mieć tylko nadzieje, że Giant nauczył się już robić fulle i problemów takich nie będzie.

Dlatego czekam na świeżutką opinię kolegi Gdy :)

Napisano

cóż, nie moge go porównaćz innym fullem bo to mój pierwszy. wcześniej miałem gianta rincona. użytkuje rozmiar M czyli wg tabelek gianta 17 " a mam 180 cm wzrostu. przymierzałem sie w sklepie do L ale szorowałęm torbą po górnej rurze wiec wybrałem mniejszą ze względów "zdrowotnych". roweru uzywam turystycznie oraz do jazdy codziennej po mieście. do pracy tylnego zawieszenia nie mam zastrzeżeń . nie odczuwam zbyt wielkiego "pompowania" .wg mnie rower lepiej pozachowuje sie na podjazdach niż rincon. jak pisałem wyżej urwała mi sie jedna śruba , serwis wymienił w ramach gwarancji . przy okazji kilka słów odnośnie serwisu. trzymali rower 2 tygodnie ,niby mieli zadzwonić jak bedzie gotowy wczesniej-niezadzwonili. gdy zadzwoniłem po terminie okazało sie że jest jeszcze nie gotowy i do wieczora robili go chyba na prędce. wracając do ramy- dosyć dziwne prowadzenie linki tylniej przerzutki-kabel wisi pod osia suportu. wydaje sie , że w kazdej chwili mozna o coś zaczepić i urwać go. jak na razie daje rade.

lakier nawet, nawet. nie ma wiekszych zastrzeżeń.waga ze sterami , damperem , suportem, sztycą i zaciskiem ok 3400 g. do scigania raczej sie nie nadaje ale do zaawansowanej turystyki wydaje sie byc idealny mającna uwadze jego cene. z czasem wymieni sie zajeżdzone szpeje na lepszej jakości i możez czasem bedzie z niego rumak wysokiej klasy :D

Napisano

to lekka jest.

zrobienia czegos pancerzowi pod suportem nie obawiałbym się - jest on wyzej niz zębatki korby - a to je najpierw musiałbyś skasować :D

Napisano

też sie troche zdziwiłemjak ja złapałem w ręce 8). jak to projektowali to juz mogli ten kabel puscic tak jak w trance'ie i wygladałoby to jakoś nirmalnie. do wczesniejszego postu dodam, że przejechałem nim dopiero 2300 km

 

 

tutaj filmik z fx roli głównej :D

 

Napisano

Dzięki panowie za wyczerpujące informacje.

To jest chyba jedna z najlepszych propozycji w tym segmencie cenowym.

 

Ciekawy jestem jak wypada ta rama w konfrontacji z Poisonem Arsenem ;)

Napisano
Dzięki panowie za wyczerpujące informacje.

To jest chyba jedna z najlepszych propozycji w tym segmencie cenowym.

 

Ciekawy jestem jak wypada ta rama w konfrontacji z Poisonem Arsenem ;)

 

 

no chyba ze jeszcze ten haibike (którego Tobo linkował w innym topie) za 1999

Napisano

tobo, wiem o tym dlatego jestem ciekawy jak wypada Giant i Poison w bezpośrednim porównaniu :)

 

Poszukam tego Haibajka :o

 

Obawiam się, że ten Haibike jest już opcją nierealną - wysprzedane i koniec.

 

Inna sprawa, że względy estetyczne też mają znaczenie ;)

Napisano

Co do linek idących spodem ramy, pewien problem istnieje , otóz przy wyjeździe w góry kamienie frunące z przedniego koła mogą je nieco zdewastować.

Napisano

jutro ostatnia jazda przed półroczną przerwą z powodu wyjazdu. mam nadziej, że nie bedzie bardzo piszczał za mną <_< od wtorku tylko stacjonarny . szkoda lata ale cóz taka robota

Napisano
Możesz tylko skręcić na max tłumienie.

to jest jakieś rozwiązanie jednak mało praktyczne: po pierwsze nie wiem jakby zniosła bardzo częste kręcenie regulacja tłumienia a po drugie zakres regulacji tłumienia powrotu od wartości zapewniającej sensowną pracę zawieszenia do maksymalnej wartości tłumienia które dałoby pseudoblokadę potrafi być bardzo duży - więc trzebaby było czasem sporo się nakręcić ;)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

ponawiam pytanie zadane wczesniej - jak konfrontacja z rama ( zawieszeniem ) poisona.

Sam chce zmienic rame na full'a z tego co widze jest problem z zakupem giant'a ( trance / anthem ) a poison sprzedaje.

pozdrawiam

Napisano

mysle o fx'ie dla zony wlasnie, sam natomiast zastanawiam sie nad innym rozwiazaniem

anthem/trance lub cos poisona ( chociaz mam zyankali i rama mi nie lezy )

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...