Skocz do zawartości

[pancerze i linki]wymiana i konserwacja


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam takie pytanie : jak przycinacie pancerze tak aby końcówki pancerza nie stanowiły oporu dla linki? I jeśli zmieniam linkę tylnego hamulca to muszę ją wsadzić w coś kiedy przechodzi ona przez fajkę? (ja wsadziłem ją w rurkę termokurczliwą która idealnie pasuje do linki) proszę o inne porady ;) dzięki z góry

Napisano

Jesli przycinasz profesjonalnie(np. w sklepie) to nie bedzie oporu. Jesli w domu to poprostu trzeba ''naprostowac'' linke(i druty w srodku). Do fajki(a raczej przed fajka) jest jeszcze jedna czesc nieco szersza niz pancerz i w to wkladasz linke/pancerz. Chyba o to Ci chodzi?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Wymianiajac linki (a robiłem to pierwszy raz w życiu zawsze w serwisie) i wyciągając linke tylnego hamulca zauważyłem że kiedy linka przechodzi przez fajkę jest włożona w plastikową przelotke nie wiem czy musze coś takiego wsadzić teraz?Czy to ma jakąś funkcje? Pozdrawiam!

Napisano

To wkład do fajki który można łatwo zastąpić rozwalając kawałek pancerza hamulcowego i wyjęcie teflonowej rurki. Dociąć na wymiar i wsadzić.

Krzysiekmz. Jak wygląda profesjonalne cięcie pancerzy? Nożyce do pancerzy teraz są ogólnodostępne a w sklepie z innych nie korzystają. Koszt niespełna 100zł, a oszczędność na serwisie duża. Przyda się też odrobina wprawy w równym cięciu (zwłaszcza pancerza hamulca). Teflonowe rurki w środku zegną się zawsze (chyba że wsadzi się kawałeczek linki w miejsce cięcia). Ale żeby to naprawić wystarczy tylko wykałaczka.

Napisano

z własnego doświadczenia moge polecić nastepującą metodę: linkę przycinamy o jakiś 1 mm za długą dobrymi ostrymi obcinaczkami lub kombinerkami. warto włożyć gwoździk o odpowiedniej średnicy aby wnętrze pancerza - teflonowa rurka - się nie zdeformowała. potem lekko przyszlifowujemy końcówkę na szlifierce. nie należy dociskać zbyt mocno aby nie stopiła się osłonka pancerza i teflonowa rurka wewnątrz, kilka lekkich dociśnięć i efekt jest fantastyczny

można dodatkowo dopracować wnętrze pancerza końcówką okrągłego cieniutkiego pilnika, tzw. iglaka (wkładamy koncówkę w pancerz do oporu i lekko kręcąc wygładzamy wnętrze czyli teflonową rurkę).

obcinaczki lub kombinerki każdy ma, a komplet pilników "iglaków" można kupić za kilkanaście złotych, zawsze się przydają nie tylko do roweru.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...