olek123 Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Chcialbym sie zorientowac co w tej cenie mozna zlozyc i kupic gotowego. Priorytetem jest masa szczegolnie rotujaca czyli sprychy i obrecze, piasty moga byc ciezsze ale wazne zeby lekko sie krecily. System mocowania tarczy tez nie jest istotny bo mam w planie wymiane tarcz ale chyba bym wolal 6 srob ze wzgledu na luzy na nitach tarcz CL. Gotowe kola to zabardzo nie wiem na mysl przychodza mi tylko xt ale to chyba nie najlepszy wybor Co do skladanych koł to mam taka propozycje - obrecze Sun Rims Equalizer 21, 700g/298zl - sprychy DT Revolution 286g/192zl - piasty XT 636g/189zl razem 1622g/679zl jescze mozna urwac okolo 60 g za 20 zl wymieniajac standardowe zaciski shimano na DARTMOOR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Dodaj jeszcze nyple i opaski - u mnie po 15g na koło. Jak chcesz nyple alu to do łącznej kwoty dolicz te ~60zł. Jaką masz graniczną kwotę, której nie chcesz przekraczać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Co do opaski na kola to chyba zrobil bym ja z tasmy izolacyjnej, co do nypli myslalem ze sa wliczone w wage szprych i sa z nimi sprzedawane. Nyple w takim razie DARTMOOR 20g za 30 zl. Co do kwoty to mysle ze 700 zl, chyba ze za niewiele wiecej moglbym zejsc duzo na wadze np 100-200g. Tak samo zastanawiam sie nad UST, chociarz opony sa drogie i zmiany klopotliwe, obrecze trzeba bylo by kupic inne i pewnie drozsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Te obręcze razem kosztują 200zł a nie 298zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 według mnie XT przy takich kołach to pomyłka. koła pewnie chcesz na co najmniej 2 lata.. szukałbym czegoś jednak na łożyskach maszynowych.. sam szukam czegoś podobnego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Te obręcze razem kosztują 200zł a nie 298zł. moj blad czyli razem 1622g/579zl według mnie XT przy takich kołach to pomyłka. koła pewnie chcesz na co najmniej 2 lata.. szukałbym czegoś jednak na łożyskach maszynowych.. sam szukam czegoś podobnego... Tylko ze wlasnie nie wiem zabardzo co, xtr sie raczej nie oplaca, boplight i soul ma slabe opinie, moze cos z DT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 XT 2008 to badziew - sprawdzone . DT - wytrzymują długo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 jak maja sie gladko krecic to cos na maszynach np. novatecki obrecze fajne wybrales tylko ze ich waga realna to ok 375gr ale w tej cenie (i nawet wsrod drozszych) nie znajdziesz nic lzejszego no i revo... hmm a do czego te kola? jak tylko zestaw na maraton lub zawody to tak tez nie wiem ile wazysz ale jednak na twoim miejscu wzialbym compy mimo ze kolka ciezsze by sie troche staly ale to i tak nie jakies duzo ciezsze a na pewno mniej bedziesz mial z nimi problemow w sumie w "lekkich kolach" najbardziej liczy sie lekka obrecz (tak jak wspomniales masa rotujaca sie liczy) i troche mniej szprychy ale ich sr ciezkosci jest w polowie promienia kola no i malo co sie licza piasty wiec obrecze wybrales jak najbardziej piasty jak chcesz male opory to na maszynach no i szprychy jednak competition a juz na pewno jak chcesz revo to wrzuc compy przynajmniej na tylne kolo od strony napedu + mosiezne nyple do nich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Gdzie są wliczone nyple i zaplot? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2008 1692g/609zl czyli wzrosla waga i cena, zaplesc to moge sobie sam albo czesto jak sie kupuje kola to przeplot jest za free Co do obreczy to chyba musial bym wydac duzo wiecej zeby dostac cos lzejszego. W szprychach bedzie duza roznica miedzy revo a competition? Moja waga to 60 kg a kola przeznaczone glownie na wyscigi xc no i pare maratonow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 revo Ci wystarcza, ścigają się na nich ludzie którzy mają po 80 kg i nic się nie dzieje, musisz je tylko zapleść u gościa który naprawdę potrafi zaplatać kółko a nie w byle jakim serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Tylko ze wlasnie nie wiem zabardzo co, xtr sie raczej nie oplaca, boplight i soul ma slabe opinie, moze cos z DT? Na przedniego Boplighta Race nie mogę narzekać Co do tyłu się nie wypowiem (zdecydowałem się na cięższego Onyxa). revo Ci wystarcza, ścigają się na nich ludzie którzy mają po 80 kg i nic się nie dzieje, musisz je tylko zapleść u gościa który naprawdę potrafi zaplatać kółko a nie w byle jakim serwisie. Jedni piszą że ok, inni że nie - ja nie ryzykowałem i wziąłem Compy Jakbym ważył te ~60kg to bym się nie zastanawiał, tylko brał Revo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 31 Października 2008 Udostępnij Napisano 31 Października 2008 no przy 60kg i tym zastosowaniu to revo moga byc chociaz ja bym naprawde pomyslal o kompach na tyle od strony napedu z mosieznymi nyplami, tak jak mowisz obrecze lepiej nie wybierzesz w tej cenie ta waga jest super a piasty novateca komplet tydzien lub 2 tyg temu widzialem za 189zl na allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2008 A co polecacie z gotowych kol w wadze <1700g ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GdyniaBiker Napisano 31 Października 2008 Udostępnij Napisano 31 Października 2008 Masz na myśli złożone przez Bikestację itp, czy "systemowe"? Bo z tych drugich w tej wadze to dużo drożej :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 31 Października 2008 Udostępnij Napisano 31 Października 2008 Lekkie piasty? NS Coaster Pro do tyłu (380g) i Roler do przodu (301g z zaciskiem) Ew. DT Swiss 370 do przodu (197g bez zacisku pod IS) ale kosztuje 160zł. Obręcze: Equalizery są trochę cięższe niż jest to podane w katalogu (371-380g) i dość miękkie. Z resztą na FR.pl jest o nich napisane trochę więcej (Lekkie koła w dziale Koła i hamulce). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 31 Października 2008 Udostępnij Napisano 31 Października 2008 Ew. DT Swiss 370 do przodu (197g bez zacisku pod IS) ale kosztuje 160zł. W tej cenie jest Boplight Race pod 6 śrub - 136g Jak pisałem wyżej - mam, nie narzekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 1 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 Co do gotowcow, chodzi mi o kola nie skladane przez bikestacje tylko np. cale kola XT A jezeli chodzi o kola skladane to; obrecze - Sun Rims Equalizer 21 750g/298zl sprychy - DT Revolution 286g/192zl nyple - DARTMOOR 20g/30zl piasty - i tu wlasnie nie wiem, jakis komplet za 200 zl, bo przy piastach boplight, dt, xtr kola mi sie robia za 1000 zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 1 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 Mówiłem przecież, że te obręcze kosztują 200zł a nie 300zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 1 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 Wiem, skopiowalem z pierwszego postu i stad ten blad, czyli zostaje 300 zl na piasty. Bede kupowal tez nowe tarcze, jakie rozwiazanie bedzie lzejsze 6 srob czy CL? Wiadomo ze w jednym rozwiazaniu tarcze sa ciezsze ale piasty lzejsze, w drugim na odwrot, ale co daje mniejsza wage? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 1 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 Mniejszą wagę dają tarcze na 6 śrUb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 1 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 A moze do przodu piaste dt370 a do tylu XT (ale ten starszy model)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 2 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 ktoren model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 2 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 Starszy czyli pewnie M760. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 2 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 pewnie tak lepsze bebenki a moze wzialbys piaste lx? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.