yoda Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 Witam. Być może już było, ale mi szukajka nie działa... Chodzi o to, czy amortyzator z systemem u-turn wykorzystuje swoje możliwości w pełnym zakresie skoku? Jeżeli za przykład weźmiemy takiego Revelationa 100-130, to czy działa on tak samo dobrze przy skoku 130, jak i skręcony do 100, czy też zmiana skoku upośledza jego pracę? I jeszcze jak u-turn wypada na tle systemu Talas z Foxa. Z góry dziekuje za rozwianie moich watpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 założenie jest takie że u-turn zmienia skok nie wpływając na inne parametry a jak to wygląda w praktyce to niech już użytkownicy się wypowiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 Mam już trzeci amor z U-Turnem (Duke XC, Tora 318 i teraz RVL Air U-Turn). W każdym przypadku zmiana skoku nie wpływa na czułość pracy. Logiczne jest, że zmienia sie charakterystyka skoku (progresja). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 U-Turn w najmniejszym stopniu nie zmienia charakterystyki pracy amorka . Skok zmienia się bez stopniowo co jak dla mnie jest uciążliwe trzeba się trochę nakręcić a tak dokładność jest zbędna , wolałbym np zakres 160 - 130 - 100 tylko 3 pozycje . Fox tak ma Andref - a dla czego ma wzrastać progresja ?? będzie taka sama tylko skok będzie mniejszy , dla sprężyny liniowa a dla air leci po krzywej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 u-turn nie jest systemem on fly jak talas, wiec ciezko o porownanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 29 Października 2008 Udostępnij Napisano 29 Października 2008 Andref - a dla czego ma wzrastać progresja ?? Bo jakby było inaczej to byś go ciągle dobijał przy minimalnym skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 29 Października 2008 Udostępnij Napisano 29 Października 2008 Bo jakby było inaczej to byś go ciągle dobijał przy minimalnym skoku. Exactly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano 29 Października 2008 Udostępnij Napisano 29 Października 2008 Żeby nie było że się o coś kłócę To jest tylko pytanie . Progresja to jest zwiększanie się twardości amorka wraz ze zwiększaniem się wartości ugięcia - TAK ? Czyli jak mam np rev. 130 U-turn AIR to tak twardnieje mi gdzieś 2 cm przed max ugięciem , zmieniam skok na 100 i progresja wzrasta też 2 cm przed max ugięciem , analogicznie na 85 mm . Zmienianie się progresji w stosunku do pierwotnej po zmniejszeniu skoku maja Marcoki w ETA Dobrze myślę ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 nic nie wzrasta. kazdy, kto kiedykolwiek rozbieral widelec u-turn wie, ze system dziala na zasadzie zmieny punktu podparcia sprezyny, w praktyce wydluzajac lub skracajac jej dlugosc bioraca udzial w ugieciu. twardosc sprezyny nie ulega zmianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkamil Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 W Air U-Turn jest jakas sprezyna bioraca udzial w ugieciu amora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Października 2008 Udostępnij Napisano 31 Października 2008 mam rock shox tora u turn. podczas jazdy z ustawionym skokiem na 85, 100, 120 czy 130 nie widzę żadnej różnicy w pracy amortyzatora. przy mniejszym skoku potrzebne jest ustawienie tłumienia bo szybciej odbija i to się czuje. U-TURN jak dla mnie rewelacja, tzn chodzi mi o ideę że mogę sobie zmienić skok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkamil Napisano 31 Października 2008 Udostępnij Napisano 31 Października 2008 nie No a koledze wyzej zdaje sie chodzilo o Air U-Turn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yoda Napisano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2008 nic nie wzrasta. kazdy, kto kiedykolwiek rozbieral widelec u-turn wie, ze system dziala na zasadzie zmieny punktu podparcia sprezyny, w praktyce wydluzajac lub skracajac jej dlugosc bioraca udzial w ugieciu. twardosc sprezyny nie ulega zmianie. No wlasnie. A jak to wyglada w Air U-Turn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 31 Października 2008 Udostępnij Napisano 31 Października 2008 wkamil: byc moze. zalozylem, ze pytajac o u-turn mial na mysli u-turn a nie air u-turn. yoda: air u-turn nie rozbieralem, wole dual air . na stronie rs'a sa schematy, ale za duzo na nich nie widac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yoda Napisano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2008 yoda: air u-turn nie rozbieralem, wole dual air . na stronie rs'a sa schematy, ale za duzo na nich nie widac. No faktycznie niedużo. Zresztą ja nietechniczny jestem. Przy rowerze zrobie prawie wszystko, ale takie amory to nie na moje słabe serce Generalnie szukam wszechstronnego i lekkiego widelca xc - all mountain, i Revelation Air U-turn spełnia te kryteria. Tylko że jego minimalny skok (100) wykorzystywałbym w takim samym stopniu jak maksymalny (130), jako że śmigam tu i ówdzie. Stąd pytanie jak w temacie. Jest jeszcze Talas, ale sporo droższy. I zdaje się jakaś Magura ma regulowany skok z manetki, ale to dla mnie egzotyka jak na razie. Tak czy siak, dzieki za odzew. Czaekam na więcej od userów air u-turna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 1 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 air u-turn mozna podsumowac ktotko i tak samo jak u-turn: dziala, nie sprawia problemow, ale trzeba sie nakrecic. system sprawdza sie w schemacie pod tytulem: dzisiaj jede na szose, a jutro w gory. jesli chcesz zmieniac skok na szlaku 10 razy, to tylko talas (ew. 2 step, ale to jest zupelnie inny kaliber sprzetu). systemy regulacji skoku oferuja wszyscy powazni producenci (tz maniek i marcoch tez), przejrzyj ich oferte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 nieprawda ze air u turn to jest dobry gdy jednego dnia szosa a drugiego teren. poza tym DLACZEGO chcesz na szosie opuscic widelec co? wtedy gdy jest plasko to siedzisz jak na kozie. chyba mylisz blokade ktora jest przydatna na asfalcie z systemem redukcji skoku. mialem widelec z tym systemem i to prawda ze trzeba sie troche nakrecic. wg mnie regulator obraca sie tez ciut ciezej niz w systemie uturn coil. z systemu korzysta sie bardzo sympatycznie - warunkiem jest to ze przed ostrzejszym podjazdem ciut zwolnisz i zaczniesz krecic nie w momencie gdy zaczynasz podjezdzac tylko troche wczesniej. przydatne i to bardzo przed dluzszymi podjazdami, przy bardzo czestej zmianie kierunku góra - dó juz mniej. zmienialem na niektorych wycieczkach skok wiecej niz 10 razy i zylem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yoda Napisano 1 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 Bawiłem się wczoraj u-turnem w Pike'u, w sklepie, i przyznam że troche upierdliwe to kręcenie. Koleś polecił mi Magure Laurin FCR, 130mm z redukcją do 100 z manetki (byle jakiej, ale pasują od rock shoxa podobno). Ponoć świetny widelec, tzn recencje ma bardzo dobre. W miare lekki, sztywny, ładnie pracuje, jest ładny no i sporo tańszy od Foxa Talasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 1 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 dlatego, bo na szosie wole nizsza pozycje. kiedy uzywalem widelca z u-turnem to zawsze skrecalem go przed trasa. wbrew pozorom jestem w stanie objac roznice miedzy blokada a plynna zmiana skoku. to czego ty najwyrazniej nie jestes w stanie objac jest prosty fakt, ze dla niektorych to "troche nakrecic" jest zwyczajnie troche za duzo, tym bardziej ze sa dostepne systemy zmiany skokow on fly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bardakon Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 12 półobrotów ze skoku 85mm do 130mm = ~6,5s (jeden półobr. trzeba cofnąć bo sprężyna inaczej strzela). Oczywiście wyłącza to możliwość zmiany skoku na maratonie ale w zwykłe jeździe w niczym nie przeszkadza. Po wyjeździe na górkę po której następuje większy zjazd to nakręcanie amora jest rytuałem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamos05 Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 mam rock shox tora u turn. podczas jazdy z ustawionym skokiem na 85, 100, 120 czy 130 nie widzę żadnej różnicy w pracy amortyzatora. przy mniejszym skoku potrzebne jest ustawienie tłumienia bo szybciej odbija i to się czuje. U-TURN jak dla mnie rewelacja, tzn chodzi mi o ideę że mogę sobie zmienić skok. Ja mam Pike'a ze "zwykłym" U-turnem" i w mojej ocenie przy skręconym skoku (w Pike'u minimum to 95mm) widelec jest nieznacznie acz wyczuwalnie twardszy, cała reszta parametrów się nie zmienia ale twardośc według mnie minimalnie wzrasta. Wydawałoby się to logiczne bo skok skraca się na podjazdach albo asfalcie (przynajmniej u mnie tak to wygląda) a tam jak wiadomo ważne aby każdy wat energii szedł do tylnego koła a nie był marnowany na uginanie amortyzatora...chociaż z drugiej strony patrząc to od tego jest blokada skoku...pozatym zgadzam się z kolegą rakersem: U-turn to świetny wynalazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel199224 Napisano 2 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2011 Witam. Mam tore solo air na prawym pokretle pisze u-turn ale to nie działa. Krece jak głupi a skok nie mzienia sie ani o milimetr. Da sie to jakos samemu naprawić???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josiv Napisano 4 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Kręcenie w czasie jazdy oczywiście odpada, albo tylko na spokojnej szosie, ale wystarczy postój i tak dokładnie parę sekund i już. Z mojego doświadczenia przejście z dobrze ustawionego (nadmuchanego) amorka 90mm na 130mm powoduje wrażenie że jest nie dopompowany i za męki mówiąc prosto i krótko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.