Skocz do zawartości

[amortyzator] System U-Turn Rock Shox'a


yoda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Być może już było, ale mi szukajka nie działa...

 

Chodzi o to, czy amortyzator z systemem u-turn wykorzystuje swoje możliwości w pełnym zakresie skoku?

Jeżeli za przykład weźmiemy takiego Revelationa 100-130, to czy działa on tak samo dobrze przy skoku 130, jak i skręcony do 100, czy też zmiana skoku upośledza jego pracę?

 

I jeszcze jak u-turn wypada na tle systemu Talas z Foxa.

 

Z góry dziekuje za rozwianie moich watpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U-Turn w najmniejszym stopniu nie zmienia charakterystyki pracy amorka . Skok zmienia się bez stopniowo co jak dla mnie jest uciążliwe trzeba się trochę nakręcić a tak dokładność jest zbędna , wolałbym np zakres 160 - 130 - 100 tylko 3 pozycje ;) . Fox tak ma

Andref - a dla czego ma wzrastać progresja ?? będzie taka sama tylko skok będzie mniejszy , dla sprężyny liniowa a dla air leci po krzywej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było że się o coś kłócę :) To jest tylko pytanie .

Progresja to jest zwiększanie się twardości amorka wraz ze zwiększaniem się wartości ugięcia - TAK ?

Czyli jak mam np rev. 130 U-turn AIR to tak twardnieje mi gdzieś 2 cm przed max ugięciem , zmieniam skok na 100 i progresja wzrasta też 2 cm przed max ugięciem , analogicznie na 85 mm .

 

Zmienianie się progresji w stosunku do pierwotnej po zmniejszeniu skoku maja Marcoki w ETA

 

Dobrze myślę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rock shox tora u turn. podczas jazdy z ustawionym skokiem na 85, 100, 120 czy 130 nie widzę żadnej różnicy w pracy amortyzatora. przy mniejszym skoku potrzebne jest ustawienie tłumienia bo szybciej odbija i to się czuje. U-TURN jak dla mnie rewelacja, tzn chodzi mi o ideę że mogę sobie zmienić skok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie wzrasta. kazdy, kto kiedykolwiek rozbieral widelec u-turn wie, ze system dziala na zasadzie zmieny punktu podparcia sprezyny, w praktyce wydluzajac lub skracajac jej dlugosc bioraca udzial w ugieciu. twardosc sprezyny nie ulega zmianie.

 

No wlasnie. A jak to wyglada w Air U-Turn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoda: air u-turn nie rozbieralem, wole dual air ;). na stronie rs'a sa schematy, ale za duzo na nich nie widac.

 

No faktycznie niedużo. Zresztą ja nietechniczny jestem. Przy rowerze zrobie prawie wszystko, ale takie amory to nie na moje słabe serce ;)

Generalnie szukam wszechstronnego i lekkiego widelca xc - all mountain, i Revelation Air U-turn spełnia te kryteria. Tylko że jego minimalny skok (100) wykorzystywałbym w takim samym stopniu jak maksymalny (130), jako że śmigam tu i ówdzie. Stąd pytanie jak w temacie.

Jest jeszcze Talas, ale sporo droższy. I zdaje się jakaś Magura ma regulowany skok z manetki, ale to dla mnie egzotyka jak na razie.

 

Tak czy siak, dzieki za odzew. Czaekam na więcej od userów air u-turna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

air u-turn mozna podsumowac ktotko i tak samo jak u-turn: dziala, nie sprawia problemow, ale trzeba sie nakrecic. system sprawdza sie w schemacie pod tytulem: dzisiaj jede na szose, a jutro w gory. jesli chcesz zmieniac skok na szlaku 10 razy, to tylko talas (ew. 2 step, ale to jest zupelnie inny kaliber sprzetu). systemy regulacji skoku oferuja wszyscy powazni producenci (tz maniek i marcoch tez), przejrzyj ich oferte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieprawda ze air u turn to jest dobry gdy jednego dnia szosa a drugiego teren. poza tym DLACZEGO chcesz na szosie opuscic widelec co? wtedy gdy jest plasko to siedzisz jak na kozie. chyba mylisz blokade ktora jest przydatna na asfalcie z systemem redukcji skoku.

mialem widelec z tym systemem i to prawda ze trzeba sie troche nakrecic. wg mnie regulator obraca sie tez ciut ciezej niz w systemie uturn coil.

z systemu korzysta sie bardzo sympatycznie - warunkiem jest to ze przed ostrzejszym podjazdem ciut zwolnisz i zaczniesz krecic nie w momencie gdy zaczynasz podjezdzac tylko troche wczesniej. przydatne i to bardzo przed dluzszymi podjazdami, przy bardzo czestej zmianie kierunku góra - dó juz mniej.

zmienialem na niektorych wycieczkach skok wiecej niz 10 razy i zylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się wczoraj u-turnem w Pike'u, w sklepie, i przyznam że troche upierdliwe to kręcenie.

Koleś polecił mi Magure Laurin FCR, 130mm z redukcją do 100 z manetki (byle jakiej, ale pasują od rock shoxa podobno).

Ponoć świetny widelec, tzn recencje ma bardzo dobre. W miare lekki, sztywny, ładnie pracuje, jest ładny no i sporo tańszy od Foxa Talasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego, bo na szosie wole nizsza pozycje. kiedy uzywalem widelca z u-turnem to zawsze skrecalem go przed trasa. wbrew pozorom jestem w stanie objac roznice miedzy blokada a plynna zmiana skoku. to czego ty najwyrazniej nie jestes w stanie objac jest prosty fakt, ze dla niektorych to "troche nakrecic" jest zwyczajnie troche za duzo, tym bardziej ze sa dostepne systemy zmiany skokow on fly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

12 półobrotów ze skoku 85mm do 130mm = ~6,5s (jeden półobr. trzeba cofnąć bo sprężyna inaczej strzela). Oczywiście wyłącza to możliwość zmiany skoku na maratonie ale w zwykłe jeździe w niczym nie przeszkadza. Po wyjeździe na górkę po której następuje większy zjazd to nakręcanie amora jest rytuałem:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rock shox tora u turn. podczas jazdy z ustawionym skokiem na 85, 100, 120 czy 130 nie widzę żadnej różnicy w pracy amortyzatora. przy mniejszym skoku potrzebne jest ustawienie tłumienia bo szybciej odbija i to się czuje. U-TURN jak dla mnie rewelacja, tzn chodzi mi o ideę że mogę sobie zmienić skok.

 

Ja mam Pike'a ze "zwykłym" U-turnem" i w mojej ocenie przy skręconym skoku (w Pike'u minimum to 95mm) widelec jest nieznacznie acz wyczuwalnie twardszy, cała reszta parametrów się nie zmienia ale twardośc według mnie minimalnie wzrasta. Wydawałoby się to logiczne bo skok skraca się na podjazdach albo asfalcie (przynajmniej u mnie tak to wygląda) a tam jak wiadomo ważne aby każdy wat energii szedł do tylnego koła a nie był marnowany na uginanie amortyzatora...chociaż z drugiej strony patrząc to od tego jest blokada skoku...pozatym zgadzam się z kolegą rakersem: U-turn to świetny wynalazek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Kręcenie w czasie jazdy oczywiście odpada, albo tylko na spokojnej szosie, ale wystarczy postój i tak dokładnie parę sekund i już. Z mojego doświadczenia przejście z dobrze ustawionego (nadmuchanego) amorka 90mm na 130mm powoduje wrażenie że jest nie dopompowany i za męki mówiąc prosto i krótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...