grissley Napisano 27 Października 2008 Udostępnij Napisano 27 Października 2008 Z racji tego, że moje obecne 2 kółka: mają bardzo męczącą na asfalcie, "ostrą" charakterystykę, a jednocześnie w ramach korzystania z jesiennej obniżki cen, składam nowy rower Pod spodem lista tego, co mam zaplanowane oraz tych elementów, które przełożę z dotychczasowego roweru (to, co już mam, oznaczone jest gwiazdką) Będę wdzięczny, za wszelkie ewentualne sugestie, rady, uwagi itp. Rama - Wheeler Cross 26 Amortyzacja* - Suntour NCX ERLL Piasta tył - Deore XT FH-M765 (lub 756) Piasta przód - Shimano DH-3N80 Obręcze - Rigida ZAC2000 Korba* - Deore FC-M532 Kaseta* - Deore XT CS-M737 11-28 8-KA Przerzutka przód* - Deore LX FD-M581 Przerzutka tył* - Deore LX RD-M567 Manetki* - Deore LX SL-M569 Klamki* - Deore LX BL-M571 Hamulec tył - Avid BB7 Tarcza tył - Deore XT 203mm Hamulec przód* - Deore XT BR-M770 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 27 Października 2008 Udostępnij Napisano 27 Października 2008 1.po co ci w krosie taka wielka tarcza z tył? 2.zapomniałeś o: wszystkich rurkach-mostek kiera sztyca /siodełku- tu spokojnie możesz przełożyć ze starego bika oponach, dętkach szprychach nyplach 3. Dziwne połączenie z przodu v-ka z tył tarcza :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuczy Napisano 27 Października 2008 Udostępnij Napisano 27 Października 2008 Po pierwsze to oczywiście tarcza Nawet 160 powinna wystarczyć, a co mówić o 203 Inna sprawa to amortyzator i rama. Ze zdjęć wygląda jakby była na stery 1" a ten suntour ma rurę 1-1/8". No chyba, że istnieje też wersja 1", której nie znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 27 Października 2008 Udostępnij Napisano 27 Października 2008 Przecież ramę też chce kupić Co do ramy to na allegro nie ma sensownego wyboru ram 28", ale np. takie coś byłoby już znośne http://www.allegro.pl/item461501080_rama_l...model_2009.html tylko ciekawe ile waży. Ja bym zrezygnował z tarcz, a jak już to tylko z przodu. Chyba że masz zamiar jeździć na wyprawy w góry obładowany sakwami, to tarcze są uzasadnione. Koła nie lepiej kupić gotowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mwegrzyn Napisano 27 Października 2008 Udostępnij Napisano 27 Października 2008 Albo taka : http://www.allegro.pl/item464856929_cube_t..._gram_nowa.html 1440 gram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 27 Października 2008 Udostępnij Napisano 27 Października 2008 Nawet ładne to, tylko tak właściwie to założyciel tematu nie powiedział ile ma na te części Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grissley Napisano 27 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2008 Słuchajcie, bo na innym forum też zaczęli od wielkości tarcz - w czym przeszkadza tarcza 203mm? Koszt w porównaniu ze 160mm jest w zasadzie ten sam, więc czemu nie wsadzić większej? Co do v z przodu i T z tyłu - noo, jestem starej daty i przednim hamulcem się wspomagam... A, że waże pod stówkę, to tylni hamulec nie ma lekko - i dość mam już ciągłego regulowania tylnego hamulca, powiększania odstępów, bo obręcz bije o kolejny milimetr, zaciskania graby na hamulcu, bo przy sporej prędkości tylni nie wyrabia, a przedni ledwo muskam, żeby przez kierownik nie wylecieć... No, tarcza rozwiąże tę całą upierdliwość Kuczy - rama jest na 1 1/8, ale i tak przecież chcę zmienić Czemu polecacie inne ramy - bo tamte znacie i wiecie, że są "super" (cokolwiek to oznacza), czy znacie tego wheelera i wiecie, że jest "kiepski"? Wheelerem jeździłem, był bardzo wygodny (czego nie można powiedzieć o Univedze). Sterów, sztycy itp nie podawałem, bo to pójdzie na przekładkę Co do kosztów - z amorkiem miało być mniej niż 2k, 500 już poszło (na amorek właśnie), zostało półtora... Dętki - jakieś zwykłe "light", opony - na razie myślałem o Schwalbe Hurricane O szprychach i nyplach nie myślałem - no ok, szprychy mają być czarne :| Gotowych kół - z taką piastą, jaką chcę na przód - nie dostanę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MtK Napisano 27 Października 2008 Udostępnij Napisano 27 Października 2008 Tak jak już ci napisaliśmy na fr.pl nie ładuj tej tarczy 203mm na tył tylko co najwyżej 180mm na przód. Bardziej efektywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grissley Napisano 27 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2008 No masz - i tu też mnie znalazł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 27 Października 2008 Udostępnij Napisano 27 Października 2008 Taką wielką tarczą to co najwyżej połamiesz ramę. 160mm do crossa to max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Października 2008 Udostępnij Napisano 27 Października 2008 A może sobie zamontować , to jego sprawa, na pewno mu nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 Czemu polecacie inne ramy - bo tamte znacie i wiecie, że są "super" (cokolwiek to oznacza), czy znacie tego wheelera i wiecie, że jest "kiepski"?Wheelerem jeździłem, był bardzo wygodny (czego nie można powiedzieć o Univedze). No to bierz Wheelera skoro sprawdzona i Ci pasuje. Co do tych tarcz...może twoje obecne v'ki to jakieś markety i z tego tak kiepsko hamują? V'ki z wysokiej półki też są dobre. No ale jak się uparłeś to pewnie i tak będą tarcze A czy ta rama ma mocowanie pod tarczę z tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 Właśnie , chyba ta rama nie ma mocowania do hamulca tarczowego .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 Moim zdaniem rama modelu Cross 26 nie ma mocowania pod tarczówki jako takiego. Może montuje się do niej jakiś adapter jak w moim starmy Treku, ale wątpie. Powinieneś poszukać innej ramy, np: http://allegro.pl/item462971826_rama_point...s_trekking.html http://allegro.pl/item461501080_rama_leade...model_2009.html Jeżeli chodzi o wielkość tarczy to spokojnie starczy 160mm. Tylny hamulec ma to do siebie, że łatwo blokuje tylne koło, nawet przeciętna v-ka to potrafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mwegrzyn Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 Rozwiązaniem mogłoby być zastosowanie hydraulicznej Magury HS33 , która ma bardzo duzą siłę hamowania , ale powinna byc wtedy odpowiednio twarda obręcz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grissley Napisano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2008 Przymierzałem się do Cross'a 6.3 - był ok. Powiedziano mi (w Wheelerze zresztą), że ramy od crossów "prawie" się od siebie nie różnią. No i to "prawie" robi tu wielką różnicę - bo 26 faktycznie nie ma mocowania do tarczy. Czyli wracam na sam początek - do wyboru ramy :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 Jest jeszcze Accent : http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1...p=%&id=1505 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grissley Napisano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 Ok, Tylne koło będzie na XT FH-M765 36szpr, DT 2.0, Rigida ZAC2000; przednie na Shimano DH-3N80 32szpr, DT Competition i Alexrims ACE18. A co do ramy, to jestem w kropce - założyłem nowy wątek :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 2 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 a mowia ze bebenek w tej piescie jest do bani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grissley Napisano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 W której? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 2 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 Bambenek i uszczelnienia XT, są do bani w modelu 2008 czyli FH 770 , a to kółko jest na FH 765 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 2 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 Jest jeszcze Accent :http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1...p=%&id=1505 Brzydkie to jak kupa. A może taka Biria? http://www.cyclosport.pl/product_info.php?products_id=820 Szczyt piękności to też nie jest, ma mocowanie pod tarczę. Wogóle kaszana z tym wyborem ram crossowych ;\ http://www.allegro.pl/item470864028_okazja...s_26_od_ss.html - to ten Wheeler który miał być na początku? Jeśli tak to rzeczywiście mocowania pod tarczę brak, i ciężkie to strasznie. Ja bym brał linkowanegp już w temacie Leader Fox'a. Ramki Kellysa z rocznika 09 są piękne, ale praktycznie nie do dostania, trzeba kupić cały rower . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grissley Napisano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 Problem dzisiaj się rozwiązał. Właśnie przed 2 godzinami stałem się (oby szczęśliwym) posiadaczem czarnej ramy Scott Sportster, w malowaniu P4 :-D c1ach - tak, to tamten Wheeler miał być. Chyba nie jest taki ciężki - mój Scott też waży 2kg. I to taki w miarę standard w tej klasie cenowej i w tym rozmiarze, z tego, co patrzyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 2 kg to przyzwoity wynik jak na crossa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 3 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 Problem dzisiaj się rozwiązał. Właśnie przed 2 godzinami stałem się (oby szczęśliwym) posiadaczem czarnej ramy Scott Sportster, w malowaniu P4 :-D c1ach - tak, to tamten Wheeler miał być. Chyba nie jest taki ciężki - mój Scott też waży 2kg. I to taki w miarę standard w tej klasie cenowej i w tym rozmiarze, z tego, co patrzyłem. a to nie jest rama na treking? pod 28 cali koleczka? myslalem ze crossa chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi