sowix1 Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 Zamierzam zakupić hamulce v-brake tylko nie wiem do końca na co się zdecydować. Myślę o: http://allegro.pl/item457452737_hamulce_sh...r_xtrabike.html - nie znam o nich bardzo opinii ale cena mi pasuje http://allegro.pl/item455365286_tanio_deor..._w_calosci.html - cena ok, ale nie wiem jak użytkowanie http://allegro.pl/item456154751_hamulce_xt...m770_110zl.html - trochę drogie - warto je kupić? Czym różnią się od LX'a tego z 2009 ? http://allegro.pl/item457221757_hamulce_av...0zl_czarne.html - trochę drogie - warto je kupić? Czym różnią się od LX'a tego z 2009 ? Cenowo najbardziej pasuje mi LX z 2009, ale nie wiem czy warto go kupić czy dopłacać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 Jezeli bierzesz pod uwage wage to wez sd7 Jezeli nie, to polecam te hamulce http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=452909592 Sam mam te alivio i sd7, nie zauwazam roznicy w hamowaniu, ogolnie to wiekszosc zalezy od klockow, a nie od samych szczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 21 Października 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2008 Owszem jest różnica w hamowaniu sprzętu wyższej klasy. Bierze się to stąd, że ramiona droższych vbrakeow będą sztywniejsze dzięki czemu siła przełożona na hamowanie będzie większa niż w pracujących dajmy na to Alivio przy każdym ściśnięciu szczęk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 Owszem jest różnica w hamowaniu sprzętu wyższej klasy. Bierze się to stąd, że ramiona droższych vbrakeow będą sztywniejsze dzięki czemu siła przełożona na hamowanie będzie większa niż w pracujących dajmy na to Alivio przy każdym ściśnięciu szczęk Czy ja wiem... jest jeszcze sprawa klocków - osobiście komplet ramion Altus (!) z dobrymi klockami Acora hamował lepiej niż stare LXy (równoległe prowadzenie, tak silne że gięły każde widełki włącznie z pancernymi w Dartmoorze SS ) z byleczym, czyli tanimi Accentami. Ale samemu trzeba zdecydować. Moje zdanie: Shimano ma świetne ramiona, nawet te tanie, ale klocki tragiczne więc i tak lecą do wymiany. W Avidach od razu masz dobre i to i to No chyba że znajdziesz używki w dobrym stanie pt. stare XT lub nawet XTR z równoległowodami (LXy były jednak ciężkawe i średnio wykonane) a do tego dobre klocki i... jazzzda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 Owszem jest różnica w hamowaniu sprzętu wyższej klasy. Bierze się to stąd, że ramiona droższych vbrakeow będą sztywniejsze dzięki czemu siła przełożona na hamowanie będzie większa niż w pracujących dajmy na to Alivio przy każdym ściśnięciu szczęk Tylko pytanie od której klasy ta wymagana sztywność się zaczyna. Wg mnie najniższe grupy z Shimano mają już tą właściwą sztywność i prędzej utrata sztywności pojawi się na ramie lub amorku (np w ramach Krossa pięknie można zobaczyć jak ładnie rama się wygina przy mocnym naciśnięciu na klamkę). A z drugiej z tą sztywnością też nie ma co przesadzać bo fizyki się nie oszuka i duża sztywność ma też swoje konsekwencje bo nic w przyrodzie nie ginie. A z tych hampli co wymieniłeś to każdy jest tak samo dobry (różnice wprowadzić tylko mogą klocki). Jak o finanse się rozchodzi to można mieszankę zrobić - jeden droższy, drugi tańszy. Jedyna wada w tych wszystkich hamulcach to krótkie śruby na krzyżaka do regulacji napięcia sprężyny. W dawnej specjalnej edycji Avidów (model 5R) były długie śrubki na imbusa - po podmiance tych śrub do vki XTeka o wiele przyjemniej i łatwiej reguluje się napięcie sprężyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 21 Października 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2008 Słuchajcie ja po prostu porównuje swoje odczucia po przesiadce z Tektro za 30 zł komplet+klocki BBB (3 mieszanki gumy) na Avid SD7. Różnica kolosalna Fakt, że zmiana została dokonana łącznie z klamkami i może również w nich tkwi sporo pozytywów. Jednak wynik ostateczny jest taki, że przy mocnym ściśnięciu klamki szczęki się nie rozginają jak było to w przypadku Tektro. Energia ta przechodzi na amortyzator lub ramę i teraz widać, że to te dwie części pracują. Takie małe sprostowanie do mojej wypowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 20 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 To może ja podłączę się do tematu Obecnie jestem posiadaczem klamek Avid SD7 i szczęk Accenta (jakieś tanie ;. Obecnie zastanawiam się nad "czymś" nowym Co byście polecili? - obecne klamki Avid SD7 + nowe XT BR-M760 - komplet Avid SD7 Mowa oczywiście o komplecie. Dodam tylko że prawa klamka coś niemrawo pracuje Póki co nie wiem czy to jej wina, czy szczęk, bo pancerz jest nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 20 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 Nie bierz tych V'lek xt, sa ciezkie i w dodatku szybko powstaja luzy i klocki sie tluka, nie warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 21 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2008 Co do braku sztywności na ramie to można zastosować takie łączniki piwotów (w kształcie podkówki). Co prawda zwiększają one masę roweru, ale jeśli komuś brak sztywności na ramie lub widelcu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 21 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2008 Nie bierz tych V'lek xt, sa ciezkie i w dodatku szybko powstaja luzy i klocki sie tluka, nie warto. a do tego piszcza jak cholera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 25 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2008 Co do pisków to chyba zawsze można założyć miękkie klocki. A na wagę przymykam oko - priorytetem jest siła hamowania i trwałość hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinii Napisano 25 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2008 Myslisz, ze piszczenie hamulcow mozna zniwelowac w tak banalny sposob zakladajac miekkie klocki...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 25 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2008 SD7 weź, są to najlepsze v-ki w stosunku jakość/cena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciastkorz Napisano 25 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2008 SD7 weź, są to najlepsze v-ki w stosunku jakość/cena Potwierdzam Co do pisków, czasem są przydatne, nie trzeba dzwonka montować w moich sd7 posiadam klocki bbb, po deszczu to cholernie piszczą, a przechodnie uciekają jakby jakiś TIR jechał xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 26 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2008 potwierdzam ale zapomnieliście chłopacy jeszcze o jednej istotnej kwestii mianowicie o sile sprężyn wg. mnie ta w SD7 jest bardzo dobra silna, a zarazem nie trzeba dużo siły aby nadusić na klamke Porównując do tektro i alongha (czy jakoś tak). Nawet trochę błotka nie upośledza ich pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 30 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2008 Dzięki za odpowiedzi A co do hamulców to zdecydowany jestem na SD7. Raz, że brat na nich jeździł i chwali je do dziś. Dwa, Wasze sugestie. Trzy, cena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.