Mod Team durnykot Napisano 21 Października 2008 Mod Team Napisano 21 Października 2008 W najbliższych dniach powinny dotrzeć do mnie dętki Maxxis Ultralight. Czytając opinie o tych dętkach zauważyłem prawidłowość, że po pewnym czasie użytkowania tych dętek pojawia się konieczność okresowego dopompowywania powietrza. Wywnioskowałem,że przyczyną tego może być tarcie wystepujące między opona a dętką. Poszukując sposobu na zmiejszenie tarcia zastanawiam sie nad użyciem talku lub np. mąki ziemniaczanej . Przed złożeniem opon i dętek do kupy należałoby wytalkować wnętrze opony i/lub dętkę. Być może dzięki temu spadną minimalnie opory toczenia i być może zmniejszy sie tarcie ,co spowoduje zwiekszoną trwałość cienkich jak papier dętek. Wiem,że to mało odkrywcze i jeśli temat sie juz pojawił to przepraszam , ale jestem ciekaw waszych ewentualnych doświadczeń lub opinii.
Rulez Napisano 21 Października 2008 Napisano 21 Października 2008 Lepiej wziąć Schwalbe przy tej samej wadze nie puszczają powietrza. Talkowanie na pewno nie zaszkodzi, ale wątpię żeby pomogło na spadek ciśnienia.
tobo Napisano 21 Października 2008 Napisano 21 Października 2008 w przypadku niektorych kombinacji opon i detek rowniez talkowanie nie pomagalo - detka przyklejala sie do mojego nobby nica mimo ze byla tak zabezpieczona. w przypadku innych kombinacji taki problem nie wystepowal u mnie, dlatego tego nie robie. tak jak napisal rulez - talkowanie raczej ochroni detke przed przesunieciem sie i wyrwaniem wentyla a nie przed utratą powietrza.
Mentos Napisano 21 Października 2008 Napisano 21 Października 2008 A ja zawsze talkuję i w NN mi się nie przyklejały ?. Ale co do Schwalbe dętek zarówno Light jak i tych XXX Light czy jakoś tak to muszę przestrzec. Wszystkie rozłaziły mi się od wewnątrz, taki syk w czasie jazdy i ratowanie się na obręczy albo nawet 2 razy rower sobie stał i nagle syk. Co za badziwie. Wyglądało to tak, że na 2,4 cm tak jakby rozcięta dętka. Na pewno w każdym razie nic ich w środku nie nacinało, rozłaziły sie po prostu, w sumie wszystkie 6 (2 sztuki do szerokości 2.1 i 3 do 2.3 dopuszczone - opony 2,25).
Mod Team bogus Napisano 21 Października 2008 Mod Team Napisano 21 Października 2008 Ja swioch nie talkuję, mimo tego, że się przyklejają do opony.
Rulez Napisano 21 Października 2008 Napisano 21 Października 2008 Ale co do Schwalbe dętek zarówno Light jak i tych XXX Light czy jakoś tak to muszę przestrzec XX Light - 95 gr. od Schwalbe pękają i ich nie polecam, ale nigdy nie pękła mi żadna dętka Schwalbe Extra Light - 130 gr. , poprostu jak już miały po 3 kapcie wyrzucałem i trochę się ich przez moje kółka przewinęłło. Wracając do tematu - potalkować można , ja tego nie robię.
Mod Team durnykot Napisano 22 Października 2008 Autor Mod Team Napisano 22 Października 2008 w przypadku niektorych kombinacji opon i detek rowniez talkowanie nie pomagalo - detka przyklejala sie do mojego nobby nica mimo ze byla tak zabezpieczona. w przypadku innych kombinacji taki problem nie wystepowal u mnie, dlatego tego nie robie.tak jak napisal rulez - talkowanie raczej ochroni detke przed przesunieciem sie i wyrwaniem wentyla a nie przed utratą powietrza. CO masz na myśli z przesunięciem dętki? Bo jeszcze sie nie spotkałem z takim zjawiskiem. Podobie z przyklejaniem sie dętki- może to domena Schwalbe, bo w Michelinach i Conti ,które użytkuję/użytkowałem nigdy ( czyli w przeciągu ostatnich 10 lat) nie miałem tego problemu. Wracając do tematu- nie podejrzewam,żeby talkowanie było lekarstwem na wszystko - ale może akurat połaczenie UltraLightów z Michelinami i talkiem przyniesie spodziewany przeze mnie efekt- brak konieczności dopompowywania koła.
tobo Napisano 22 Października 2008 Napisano 22 Października 2008 przyklejanie sie/przesuwanie się dętki? niektore opony przesuwaja sie na obreczy (nie wiem czym to jest podyktowane) a wraz z nimi detka, objawia sie to przekrzywieniem wentyla, ostatecznie mozne doprowadzic do jego wyrwania.
Rulez Napisano 22 Października 2008 Napisano 22 Października 2008 bo w Michelinach i Conti ,które użytkuję/użytkowałem nigdy ( czyli w przeciągu ostatnich 10 lat) nie miałem tego problemu. A ja miałem , dętka Aircomp Latex , przykleiła się do opony XCR (nie raz)
Moskit Napisano 22 Października 2008 Napisano 22 Października 2008 Ja talkuje od zawsze, lepiej detka uloży się w oponie, nie bedzie sie przyklejać i opona jej nie pociągnie. Używam talku technicznego, bądz takiego dla niemowlaków. Mąki ziemniaczanej bym raczej nie stosował, wydaje mi sie że może zacząć sie psuć. Niby w sprzedaży są dętki talkowane, ale troche mało na nich tego talku jak sie zakłada ją do nowej opony.
Andrew Napisano 22 Października 2008 Napisano 22 Października 2008 XX Light - 95 gr. od Schwalbe pękają i ich nie polecam, ale nigdy nie pękła mi żadna dętka Schwalbe Extra Light - 130 gr. , poprostu jak już miały po 3 kapcie wyrzucałem i trochę się ich przez moje kółka przewinęłło.Wracając do tematu - potalkować można , ja tego nie robię. ja także używam od 2 lat dętki Schwalbe XXlight 130g i żadna mi nie pękła ani z żadnej nie schodzi powietrze. Moim zdaniem 130g to kompromis między wytrzymałością a niską masą.
Rulez Napisano 22 Października 2008 Napisano 22 Października 2008 2 lat dętki Schwalbe XXlight 130g i żadna mi nie pękła Chyba coś ci się pomieszało, XXLight ważą 95 g. i pękają. http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...skid=1&l=pl Dętki Extra Light , ważą 130 g. i nie pękają . http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...skid=1&l=pl tak dla jasności
Andrew Napisano 22 Października 2008 Napisano 22 Października 2008 no tak, pomyłka. Extralight Miałem maxxisy i były do kitu. Schwalby jeszcze mnie nie zawiodły.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.