Beton Napisano 20 Października 2008 Udostępnij Napisano 20 Października 2008 witam mam kilka pytań odnośnie hamulców hydraulicznych XT upilem je nowe z tarczami XTR i mi wszystko ociera ;s wiem ze musi sie dotrzeć ale czy jest jakiś sposób oddalenia klocków od traczy? a i jak skrócić samemu przewód hamulcowy da sie to zrobić własnymi rekami czy trzeba obcinarki specjalne jakies? a jeszce jedno jaki plyn wlewac do ukladu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 20 Października 2008 Udostępnij Napisano 20 Października 2008 Ustaw dokładnie zaciski pomiedzu tarczami lub masz za mocno wcisnięte tłoczki/zabawa kamką bez tarczy/Tłoczki można ponownie "wepchać",odkręcając pierw zbiorniczek wyrównawczy przy klamce.Przewód można skracac smemu / nożyk/.Lecz dodatkowo posiadac musisz zestaw tulejka,baryłka do zaciskania na nowo przewodu.Stary bedzie nie do użycia ponownie.Znależć to w sklepie graniczy z cudem.Bardziej do dostania z całym nowym przewodem.Płyn to mineralny olej.Na klamkach masz nawet napisane!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Października 2008 Udostępnij Napisano 20 Października 2008 nie wiem dlaczego dostanie zamiennika zestawu koncowki to taki problem? z reszta nie jest potrzebny - jedynie oliwka - czyli pierscien zaciskowy na przewodzie. starą koncowke zaprawiajacą wetknietą do przewodu mozna wyciagnąc ze srodka spilowujac z wierzchu starą oliwke i wyciagajac ze srodka koncowke. oliwka jest taka sama do wszystkich hamulcow. odpowietrzanie systemu zostalo opisane w dziale hamulce - wlasnie dla hamulcow shimano ktore odpowietrza sie w ten sam sposob wszystkie modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beton Napisano 20 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2008 mowa o takiej malej tulejce jakies okolo 2mm i pierscienu? niewiele wiekszym? takie cos mialem w zestawie i wlasnie neiwiedzialem do czego to. jeszce jak z tym olejem mineralnym moze byc kazdy czy jaki polecacie? bo 25l za 50ml shimanowskiego niewchodzi w gre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Października 2008 Udostępnij Napisano 20 Października 2008 do srodka przewodu wbija sie cos co przypomia grzybek lub pinezke - tylko ze przewierconą przez swoją długosc. do tego dochodzi barylkowaty pierscien o zaokraglonych ksztaltach od zewnatrz, jak zdemontujesz przewody to zobaczysz ktore to czesci. ludzie zalewaja shimano olejem lhm - do zawieszen citroena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beton Napisano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2008 ok dzieki za pomoc wszystko zrobione. tylko sie pojawil nowy problem. zalalem i odpowietrzylem rozpychajac tloczki jak niemialy plynu i teraz nieocie nic o tarcze ale sttrrasznie piszcza pawdopodobnie dostal sie na nie olej. i czy zlykly rozpuszczalnik ekstrakcyjny niezniszczy klockow jak je przetre razem z tarczami/??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkamil Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 Jesli olej dostal sie na tarcze lub klocki, to procedura ratunkowa rowniez jest opisana ( klocki do piekarnika, tarcze przetrzec benzyna ekstr.). W najgorszym przypadku moze Cie niestety czekac wymiana klockow - tarcze bez problemu sie wyczysci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baukan Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 Jeśli klocki są organiczne to raczej tylko do wyrzucenia, metaliki się da uratować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOR Napisano 23 Października 2008 Udostępnij Napisano 23 Października 2008 Organiczne też się da uratować - mały szklany słoik (zamykany wieczkiem), aceton i fundujemy mu kąpiel ze 3 dni. Potem ostrożnie wyjmujemy kleszczami, żeby nie zmieszać oleju na dnie i nie wlazł znowu na klocki, delikatny i czysty paper ścierny po klocku, tarczę trzeba też dokładnie oczyścić acetonem (ma zostać czysta szmatka po przejechaniu tarczy na zakończenie). Uwaga - aceton jest nieco żrący, więc ostrożnie. Efekt murowany, przetestowane, hamulce jak brzytwa, co mnie bardzo zaskoczyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beton Napisano 24 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2008 na tylni hamulec pomoglo dziala z powrotem jak mazenie ) natomiast przod sie jeszce troche slizga i piszczy tylko przy miejszej pretkosci niz 10km/h jeszce raz wygrzeje klocki z przodu i zobacze jak bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 witam mam kilka pytań odnośnie hamulców hydraulicznych XT upilem je nowe z tarczami XTR i mi wszystko ociera ;s wiem ze musi sie dotrzeć ale czy jest jakiś sposób oddalenia klocków od traczy? a i jak skrócić samemu przewód hamulcowy da sie to zrobić własnymi rekami czy trzeba obcinarki specjalne jakies? a jeszce jedno jaki plyn wlewac do ukladu tarcze XTR są troszeczkę szersze od XT stąd Ci ociera.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.