zajonc Napisano 20 Października 2008 Udostępnij Napisano 20 Października 2008 czesc Czy moge wlac olej do bombera mxcomp coil2005 inny niz marzocchi? czy amor sie nie z@@ie od tego, zeby nie plukac potem calosci w oryginale lub inne chcece jak skokowa praca lub padniete uszczelki itd. chce tam wlac jakis tani olej np do amorow motocyklowych bo sa tansze, lub inny, jaki zamiennik moge uzyc? dzieki z gory pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 20 Października 2008 Udostępnij Napisano 20 Października 2008 Możesz użyć praktycznie każdego oleju do amortyzatorów o gęstości zbliżonej do tego co leje producent. Np taki Motorex ->http://www.allegro.pl/item459761303_motorex_olej_do_amorow_1l_39pln.html albo Motul -> http://www.allegro.pl/item454649756_olej_m...zen_15w_1l.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Października 2008 Udostępnij Napisano 20 Października 2008 jesli widelec ma szeroki zakres regulacji tlumienia powrotu to spokojnie mozesz wlac 5w. jezdzilem na tym motulu wlasnie o takiej lepkosci i wg mnie marcok pracowal na nim ciut lepiej niz na oryginalnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano 20 Października 2008 Udostępnij Napisano 20 Października 2008 Pozwólcie że się podepnę . Powolutku chciałbym się zabrać za serwis Reby i zwiększyć skok . Teraz moje pytanie . Jaki olej najlepiej wybrać syntetyczny półsynt. inny.. , jakiej firmy , myślałem nad FinishLine ale jest troszkę drogi . Macie coś godnego polecenia z w miarę rozsądną ceną , może właśnie motorex albo motul - który lepszy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 20 Października 2008 Udostępnij Napisano 20 Października 2008 Od siebie polecam Motul Fork Oil Light 5W. Zalałem go do swojego MX Comp'a jakiś czas przed sprzedażą, jak pojeździłem to nie chciałem sprzedawać go Pracował zdecydowanie lepiej niż na oryginalnym 7,5W Coś koło 30zl za litr. Jason, różnicy nie poczujesz między Motorexem a Motulem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lusza Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Oleje do amorów występują w odmianie syntetycznej i półsyntetycznej (czy mineralnej). Na przykład polecany na forum Motul Fork Oil jest w wersji Expert (półsyntetyczny) i Factory Line (syntetyczny). Ten drugi jest znacznie droższy. Jakie są praktyczne różnice? Z drugiej strony, czy ktoś wie, jakiego typu jest Motorex do amorów (rowerowy i motocyklowy)? Albo olej Rock Shoxa? Oprócz tego przeczytałem w necie, że oleje motocyklowe mogą zawierać dodatki powodujące, hmmm, puchnięcie uszczelek (seal swelling, seal expanding), co ma polepszać szczelność, ale w rowerach podobno jest szkodliwe i trzeba szukać oleju bez tych dodatków. Ktoś coś wie na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wastedqba Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Marzocchi zawsze sugerowało użytkowanie olei motocyklowych. Nawet nie ich. Także wątpię żeby takie historie miały miejsce. Warto jednak porównać parametry danego oleju z sugerowanym bo lepkości podawane to jedno a parametry prawdziwe to drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Housik Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Oleje do amorów występują w odmianie syntetycznej i półsyntetycznej (czy mineralnej). Na przykład polecany na forum Motul Fork Oil jest w wersji Expert (półsyntetyczny) i Factory Line (syntetyczny). Ten drugi jest znacznie droższy. Jakie są praktyczne różnice? Z drugiej strony, czy ktoś wie, jakiego typu jest Motorex do amorów (rowerowy i motocyklowy)? Albo olej Rock Shoxa? Oprócz tego przeczytałem w necie, że oleje motocyklowe mogą zawierać dodatki powodujące, hmmm, puchnięcie uszczelek (seal swelling, seal expanding), co ma polepszać szczelność, ale w rowerach podobno jest szkodliwe i trzeba szukać oleju bez tych dodatków. Ktoś coś wie na ten temat? Rock Shox to Torco Sae 5 (tłumienie), olej Foxa to też Torco pod inna naklejką a Motorex ponoć półsyntetyk. Niby gdzie to wyczytałeś? KAŻDY ORING JAK SIE NAPIJE OLEJU TO PUCHNIE! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lusza Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Niby gdzie to wyczytałeś? KAŻDY ORING JAK SIE NAPIJE OLEJU TO PUCHNIE! Tutaj: http://www.bikemagic.com/forum/forummessag...dt/4/UTN/52871/ http://www.bikemagic.com/forum/forummessag...dt/4/UTN/48767/ http://www.bikemagic.com/forum/forummessag.../dt/4/UTN/2050/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 a ja mam pytanie, czy można mieszać ze sobą oleje różnej lepkości (te same modele tej samej firmy)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 a ja mam pytanie, czy można mieszać ze sobą oleje różnej lepkości (te same modele tej samej firmy)? Nie powinno sie mieszać różnych lepkości- zresztą nic nie zyskasz ,ale nie powinno to miec wpływu na trwałość amorka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 a ja mam pytanie, czy można mieszać ze sobą oleje różnej lepkości (te same modele tej samej firmy)? jeśli musisz coś wlać do amora a masz resztki jednego i drugiego to możesz. Tylko, mieszając olej 5W z 10W równymi objętościami nie dostaniesz lepkości 7,5W tylko coś pomiędzy 5 a 10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Housik Napisano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 Coś tu nie halo. Oleje tych samych firm do amortyzatorów można mieszać! np kupujesz Castrol Fork Oil 5W syntetic i Castrol Fork Oil 10W syntetic uzyskasz 7,5W. Oczywiście 50/50. Muszą być te same. Prosze: http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=82916799&contentId=6009177 piszed dokłanie "Mieszając ze sobą płyny o różnej lepkości można uzyskać płyn o optymalnej dla danego zawieszenia charakterystyce" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 Ogolnie z olejami jest tak ze mozna mieszac pod warunkiem ze sa tej samej rodziny czyli mineralne, syntetyki czy połsyntetyki. Nie powinno sie mieszac np minerała i syntetyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 Coś tu nie halo. Oleje tych samych firm do amortyzatorów można mieszać! np kupujesz Castrol Fork Oil 5W syntetic i Castrol Fork Oil 10W syntetic uzyskasz 7,5W. Oczywiście 50/50. Muszą być te same. Prosze: http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=82916799&contentId=6009177 piszed dokłanie "Mieszając ze sobą płyny o różnej lepkości można uzyskać płyn o optymalnej dla danego zawieszenia charakterystyce" Nie chcę się czepiać, ale nie jest tam napisane, że mieszając 50/50 dostaje się średnią wartość z lepkości obu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 Widać mam niepełne informacje- człowiek się uczy całe życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 a jaką średnią się uzyska i w oparciu o co tak twierdzisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.