tokis Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 Prosba do osób które mają założone na koło Alberta 2,25. Interesuje mnie faktyczna grubośc tej opony założonej na obręcz i napompowanej (balon), bo podane 57 mm to nieprawda. Little Albert np ma napisane 54 mm a mierzyłem suwmiarką na kole - wyszło 47 mm. Jesli ktoś może zmierzyć to będę wdzięczny.
Andrew Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 a jest w ogóle wersja 2,25? Ja miałem 2,35 i po zmierzeniu suwmiarką wyszło 59mm.
Miecho87 Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 Jest Little Albert 2.1, Albert 2.25 i Fat Albert 2.35. Nic nie mówię, ale szerokość balonu opony zależy w pewnym stopniu od szerokości obręczy. Moje Fat Alberty na Deemaxach mają w balonie 57 mm, a w klockach 59 mm.
paweu Napisano 18 Października 2008 Napisano 18 Października 2008 Mam Alberty 2.25 na obręczy Alexrims TD16. Grubość samego balona opony to 50mm a z klockami to 55mm lecz opona ma już pewien przebieg i pewnie oryginalnie było nieco więcej.
harry-peek Napisano 18 Października 2008 Napisano 18 Października 2008 Ogolnie rzecz ujmujac, rozmiarowka szchwalbe jest lekko zawyzona, w porownaniu np. do conti czy wtb, weir wolf 2.5 jest wezszy niz fat albert a prowler xt 2.3 jest wezszy niz albert 2.25 Dodatkowo, nowesze roczniki modele szchwalbe maja zmieniony profil, sa wyzsze i wezsze.
Rulez Napisano 18 Października 2008 Napisano 18 Października 2008 Nie zawyżona tylko w normie, raczej reszta jest zaniżona .
tokis Napisano 18 Października 2008 Autor Napisano 18 Października 2008 OK, dzięki za info Czyli np jak obręcz jest szersza, to balon też wychodzi szerszy? Chyba pójdę z suwmiarką do Ski Teamu i pomierzę.
Rulez Napisano 19 Października 2008 Napisano 19 Października 2008 Dokładnie, jeśli obręcz jest szersza , balon jest większty.
tokis Napisano 28 Października 2008 Autor Napisano 28 Października 2008 No więc kupiłem tego alberta, zmierzyłem - mają w balonie 54 mm. Założyłem na przód ( z tyłu mam Author Mobster 2.2), wypad weeekednowy w Beskidy... i totalna porażka! Co tu jest grane? Na zjazdach można powiedzieć że ok. Natomiast na podjazdach - potworne opory! Nie mogłem podjechac w miejscach gdzie poprzednio na IRC Mythosie wjeżdzałem bez problemu. Na szosie też siódme poty. Mimo ze jestem po sezonie, mozna powiedzieć wytrenowany, mięsnie ud do wczoraj jeszcze czułem - tego nie miałem od dawna. A więc jest do sprzedania prawie nowa, po 90 km, oponka zwijana. Może komus sie przyda do zjazdów. ja już na nią nie mogę patrzeć.
Rulez Napisano 29 Października 2008 Napisano 29 Października 2008 No bo Alberty nie sa na równe a tym bardziej na podjazdy.
tokis Napisano 29 Października 2008 Autor Napisano 29 Października 2008 No bo Alberty nie sa na równe a tym bardziej na podjazdy. Ha ha, czyli sprzedawcy kłamią: "jest odpowiednia na każdą porę roku z przeznaczeniem na długie górskie wyprawy. " "idealna do rowerów typu enduro czyli na całodniowe wycieczki w mniej lub bardziej znane w trudnym górskim terenie " Wiadomo w górach trzeba podjeżdzać. Powinni w taki razie pisac że to opona tylko do zjazdu
Rulez Napisano 29 Października 2008 Napisano 29 Października 2008 Do takich zastosowań to NobyNic. IRC Mythos to opona do XC, a nie All Mountain (w dodatku węższa) , węc i lżej się toczy - to chyba normalne ???
tokis Napisano 29 Października 2008 Autor Napisano 29 Października 2008 No tak, zatem jak znaleźć złoty środek, żeby na długich, trudnych górskich trasach: - podjeżdzało się bez ekstremalnego zmęczenia i nie trzeba było co chwila prowadzić roweru, - zjeżdzało się w miarę bezpiecznie po stromych kamienistych i korzeniastych dróżkach?
Rulez Napisano 29 Października 2008 Napisano 29 Października 2008 Zawsze będzie tak, że im większa przyczepność tym większy opór Trzeba wybrać kompromis, poczytaj opinie o oponach na forum, może coś wybierzesz.
Andrew Napisano 29 Października 2008 Napisano 29 Października 2008 Polecam Ci oponke Maxxis Ardent. Na asfalcie lekko się toczy. W terenie radzi sobie świetnie - nigdy mnie jeszcze nie zawiodła. Jest lekka. Podjazdy nie stanowią dla niej problemu.
tokis Napisano 29 Października 2008 Autor Napisano 29 Października 2008 Dzięki. Właśnie myslałem o Maxxisach, tyle że Mobsterach 2.1 . Poczytam o tych Ardentach.
harry-peek Napisano 30 Października 2008 Napisano 30 Października 2008 Sprzedawcy nie klamia Wielu moich znajomych jezdzi na albertach/fat albertach po beskidach i generalnie sa zadowoleni, sam tez jezdzilem, choc ostatnio przechodze na WTB, ze wzgledu na zbyt delikatne scianki boczne w Schwalbe. Zwlaszcza doskonale sa wlasciwosci do wspinania sie w albretach, wjezdzaja tam gdzie inne opony zaczynaja sie slizgac, pokazuja klase tam gdzie inne opony juz wymiekaja, wiec nie za bardzo rozumiem Twoje niezadowolenie z tej cechy, i tak jak powiedzial Rulez albo cos ma dobre wlasciwosci trakcyjne albo lekkie opory toczenia, to przeciwstawne cechy opon. To nie sa opony na lekki teren a wyglada na to, ze taki wlasnie preferujesz albo inaczej, Twoj styl jezdy nie jest na tyle agresywny zebys potrzebowal opony z takim wyrazistym klockiem.
tokis Napisano 30 Października 2008 Autor Napisano 30 Października 2008 Sprzedawcy nie klamia Wielu moich znajomych jezdzi na albertach/fat albertach po beskidach i generalnie sa zadowoleni, sam tez jezdzilem, choc ostatnio przechodze na WTB, ze wzgledu na zbyt delikatne scianki boczne w Schwalbe. Zwlaszcza doskonale sa wlasciwosci do wspinania sie w albretach, wjezdzaja tam gdzie inne opony zaczynaja sie slizgac, pokazuja klase tam gdzie inne opony juz wymiekaja, wiec nie za bardzo rozumiem Twoje niezadowolenie z tej cechy, i tak jak powiedzial Rulez albo cos ma dobre wlasciwosci trakcyjne albo lekkie opory toczenia, to przeciwstawne cechy opon. To nie sa opony na lekki teren a wyglada na to, ze taki wlasnie preferujesz albo inaczej, Twoj styl jezdy nie jest na tyle agresywny zebys potrzebowal opony z takim wyrazistym klockiem. Ale ja własnie jeżdzę w trudnym terenie! Np. ostatnio podjazd z Ujsoł na Krawców Wierch i dalej grzbietem granicznym do Hali Miziowej, na którym sie tak wymęczyłem ( inna sprawa że było cholerne błoto, miękki grunt i to juz powodowąło zwiększenie oporów). Może ta opona Albert spełniłaby swoją rolę jako tylna napędowa i tu był moj błąd, że załozyłem ją na przód. A już na fat albercie z przodu w ogóle nie wyobrażam sobie podjazdu. Za to w zjeździe na pewno jest ok.
harry-peek Napisano 30 Października 2008 Napisano 30 Października 2008 Jezdzilem wlasnie an komplecie fat albertow, cisnienie ok 2,5 atm z przodu wersja front only z miekszej mieszanki gumy i jak na ta objetosc opony przy stosunkowo niskiej masie mozna powiedziec, ze byla nawet w miare dynamiczna. Niewatpliwie alberty na tyle pokazuja pelnie swoich mozliwosci trakcyjnych. Jak sie przesiadles z delikatniejszych opon to rzeczywiscie mozesz czuc roznice na niekorzysc jesli chodzi o opory toczenia, mnie osobiiscie one nie przeszkadzaly. Pozytywny skutek moze byc taki, ze jeszcze bardziej wzmocnisz sie kondycyjnie, i na maratonach pokazez klase na lzejszych oponkach Wlasnie na zjezdzie fat albert nie trzyma idealnie skretu. Mysle, ze to kwestia tego uniwersalnego bieżnika, obecny WTB weir wolf ze swoim specjalizowanym V lepiej sprawdza sie jako opona prowadzaca.
bendus Napisano 31 Października 2008 Napisano 31 Października 2008 Potwierdzam. Są lepsze opony na przód niż Fat Albert. Zwłaszcza na luźnej nawierzchni (piach, błoto). W pierwszych dniach jazdy na nich wpakowałem sie prawie na drzewo, bo rower pojechał w piachu tam, gdzie mu się to akurat spodobało, a nie tam gdzie chciałem. Zauwazyłem też (choć może to efekt psychologiczny), że problem zanika po zredukowaniu ciśnienia (obecnie mam 1.9-2 atm i jest całkiem nieźle). Jako napędówka jest super. Do tej pory, jeśli prowadziłem pod góre rower, to zawsze z braku siły, a nie z powodu uślizgu opony .
Rulez Napisano 31 Października 2008 Napisano 31 Października 2008 Na NN jeżdżę tylko na 2 atm. i bardzo dobrze sobie radzą, wyższe ciśnienia powodują spadek przyczepności a nie zmniejszają oporów toczenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.