Morisako Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 HEll-0 Nabyłem na dniach w/w amortyzator. Działa ładnie, ale problem w pokrętle regulacji skoku. Jest podziałka, jest pokrętło. Ale jak kręcę pokrętłem to tarcza też się kręci. Ktoś może spotkał się z takim hm.. problemem? Myślałem, że to luźna śruba w pokrętle. Ale to nie to. Ktoś ma jakiś pomysł? Załączam zdjęcie pokrętła (mam nadzieję, że uda się je wysłać) POzdrawiam Morisako
Miecho87 Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 Więc po 1 to strona www manitou jak i moje katalogi wykazują, że w 2004 nie było jeszcze Nixona. Po 2 tu jest instrukcja serwisowa modelu 2005 i może coś Ci to da, jest tam jak rozłożyć system zmiany skoku.
Morisako Napisano 17 Października 2008 Autor Napisano 17 Października 2008 No dobrze, wiem że powstały w 2005 roku ale na goleniach mam kółeczko znamionowe z 2004 roku (stąd mój błąd) Ale widzę teraz po przeglądnięciu zdjęć na sieci zastanawiam się czy ja w ogóle mam Nixona:P Znalazłem jedno zdjęcie tego amora..uf...Manitou Nixon Elite, Thru-Axle. 2005 - jednak istnieje:) Tylko, że ja zamiast złotego cyngla przy kierownicy mam zamieszczone wcześniej pokrętło w widelcu. Pozdrawiam Morisako
Miecho87 Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 Ten Nixon Elite ma system zmiany skoku Infinite Travel, a Twój Wind Down. W tym kółku z 2004 zapewne na obwodzie są jeszcze wypisane miesiące bo ono wskazuje na datę produkcji a tym samym serię - przydatne w razie jakiejś wadliwej serii lub gwarancji. Co do Twojego problemu to niestety dużo więcej pomóc nie mogę, bo nie miałem styczności z tym widelcem i systemem zmiany skoku.
Morisako Napisano 17 Października 2008 Autor Napisano 17 Października 2008 Pomogłeś i tak bardzo, bo dałeś nazwę. Teraz tylko google:) i już.
bendus Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 Mam Nixona z RTWD i cóż... prawdopodobnie, jeśli coś Ci padło w tym pokrętle, to nic nie wyszło . Możesz odkręcić śrubkę na wierzchu (imbus 2, albo 2.5 bodajże). Będziesz mógł zdjęć plastikowe pokrętło. Potem możesz zdjęć o-ring poniżej tarczy z liczbami. Żeby dotać się do mechanizmu trzeba zdjęć "zawleczkę" z wielowypustu, który jest poniżej i zdjąć tarczę z numerami i... popatrzeć sobie. W środku jest kilka kółek zębatych i jeśli tam się coś sypnęło to patrz wyżej (nic nie wyszło ). Można wyjąć cały regulator. Po zdjęciu pokrętła odkręcasz go kluczem nasadowym 28mm. Taki zwykły ze sklepu nie pasuje, bo ma za dużą średnicę zewn. Max wchodzi 33.5 mm a te sklepowe mają więcej. Ja swój dałem do obtoczenia. W środku to pokrętło jest osadzone w sprężynie. Moze tam trzpień który trzyma się sprężyny się wyrobił (jest plastikowy). Trudno zgadywać, ale z mojej obserwacji tego mechanizmu, to raczej czeka cię wymiana tego elementu (całego)
Morisako Napisano 17 Października 2008 Autor Napisano 17 Października 2008 bendus dziękuję za wyczerpującą wypowiedź. Ale puki co kręcenie pokrętłem daje rezultaty - skok ulega zmianie. Po prostu nie miałem wcześniej styczności z RTWD i nie wiem jak działa to to w regulacji. A chodziło mi w zasadzie o kręcenie się tej tarczy z cyframi pod plastykowym pokrętłem:) Co w RTWD wyznacza skok? Nastawienie jednego z ramion pokrętła na daną liczbę (np. 130) daje taki skok czy jak? Pozdrawiam Morisako
bendus Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 Z tyłu korony jest strzałka z napisem travel i skok wynosi tyle ile napisano na liczbie wskazanej tą strzałką.
Miecho87 Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 Czytając pierwszy i ostatni post dochodzę do wniosku, że chyba jest w porządku bo zachowuje się jak powinno .
Morisako Napisano 17 Października 2008 Autor Napisano 17 Października 2008 bendus - piwo dla ciebie:) masz całkowitą rację ślepiec ze mnie i tyle, działa i dokładnie pokrętło staje na 115 i 145. Zamykam temat. PS. Bendus mam jeszcze jedno pytanko - plusy i minusy tego amora? Przyda się dla następnych pokoleń
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.