speed565 Napisano 16 Października 2008 Napisano 16 Października 2008 Witam Ważę około 75 Kg, mój rowerek to full ważący około 13,5 - 14 Kg z 100 mm skoku. Nie wykonuje nim jakiś monumentalnych lotów bo i ja i on by tego nie wytrzymał, ale lubię korzystać z dobrodziejstw zawieszenia nie podnosząc koła na krawężnikach, zeskakując ze schodów i jeżdżąc po korzeniach i kamieniach w terenie (lubię bujanie . Hamulce posiadam tarczówki deore, na przodzie mam tarcze 180, a na tyle 160. Zastanawiam się nad nowymi kolami tak do 550 zł., ale już jestem całkiem skołowany jakie. - z gotowych myślałem nad crossridami, ale po czytaniu forum zaczynam wątpić czy by wytrzymały. - ze składanych to jedyne do czego doszedłem to że DT Revolution by nie wytrzymały hamulców Czy mogli byście doradzić jakieś koła, lub przynajmniej w jakiej klasie wytrzymałości mam szukać? Czy jeszcze kola do maratonów, czy może raczej już coś enduro? Z góry dzięki za rady.
tobo Napisano 16 Października 2008 Napisano 16 Października 2008 dt revo bez problemu sobie poradzą z tarczowkami jezdzilem na takich przez rok z duzymi tarczami i z mocnymi hamplami. jesli nie fruwasz to zdecydowanie kola do xc pod tarcze dadza rade. kola nie mialy centry, nie wymagaly poprawek, nie zerwalem zadnej szprychy. choc prawda jest ze nie są zalecane do kol tarczowych ale nie jestem jedny ktory takich uzywal/uzywa. w zestawie mialem obrecze mavica xm 317, szprychy z mosięznymi nyplami, piasty ns - bo chcialem czerwone
speed565 Napisano 17 Października 2008 Autor Napisano 17 Października 2008 Czyli np Crossridy powinny dać rade ?? Kola na revo wytrzymały, ale jak wyglądała sytuacja z ich sztywnością ?? Jeszcze pytanie jak wygląda sytuacja z wytrzymałością aluminiowych nypli. Są ładne i nie drogie, ale pewnie są słabsze niż mosiężne ??
tobo Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 nie są slabsze jako takie - gorzej centruje sie na nich kola no i pozniej ciezej jest nimi krecic gdy kola sa uzywane. co do sztywnosci kol - namacalnie nie czulem zeby byly mniej sztywne niz obecne, ale przy zakretach nawet na asfalcie slychac bylo jak uderza czujnik licznika o nadajnik
ender Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 dt revo bez problemu sobie poradzą z tarczowkami jezdzilem na takich przez rok z duzymi tarczami i z mocnymi hamplami.jesli nie fruwasz to zdecydowanie kola do xc pod tarcze dadza rade. kola nie mialy centry, nie wymagaly poprawek, nie zerwalem zadnej szprychy. choc prawda jest ze nie są zalecane do kol tarczowych ale nie jestem jedny ktory takich uzywal/uzywa. w zestawie mialem obrecze mavica xm 317, szprychy z mosięznymi nyplami, piasty ns - bo chcialem czerwone nie miales problemow bo miales 36 szprychy co innego mavic crossride gdzie są 24 szprychy i to nie jakies wybitne ja osobiscie bym ich nie polecal alu nyple w zupelnosci wystarcza do kola przedniego i na szprcychy z drugiej strony napedu z tylu (i jak bedzie sensowna ilosc szprych np 32) ale mosiezna warto uzyc wraz ze szprychami na kole tylnym od strony napedu
speed565 Napisano 17 Października 2008 Autor Napisano 17 Października 2008 Dobra to zamiast Revo zwrócę się w stronę Competition, nie są dużo cięższe, a powinny być pewniejsze Obręcz to raczej Mavic XM 317, wagowo i cenowo są spoko, a dość dobre opinie mają. A jak wygląda kwestia ilości szprych 32 czy 36 ?? No i piasty - zastanawiałem się nad SLX, ale teraz nie wiem czy nie coś na maszynach : możecie coś polecić. A i odnośnie jeszcze crossridów to według Mavica powinny więcej wytrzymać niż XM 317 więc nie wiem czy z nimi jest aż tak źle.
GdyniaBiker Napisano 17 Października 2008 Napisano 17 Października 2008 Piasty.. Żeby się w tej cenie zmieścić, to co masz do wyboru z maszyn, kilka różnych Novateców i Dartmoor... Ewentualnie jest Woodman u arnika tył za jakieś 170zł i do tego tani przód wziąć można, ale idąc w markowe szprychy DT i licząc jeszcze koszt złożenia, to nie wiem, czy się zmieścisz Też rozważam w tej cenie koła pod tarcze, a zrezygnowałem z drogich DT Acha, z gotowców, to jeszcze jest Fulcrum Red Metal 5 oprócz Mavica, z tych 2 chętniej bym wziął Fulcruma, ale to prywatna opinia.
speed565 Napisano 25 Października 2008 Autor Napisano 25 Października 2008 Piasty chyba wezmę XT albo SLX. Z maszynówkami dam sobie spokój chwilowo. Co do obręczy to chciałem się wywiedzieć o dwie : 1. to Tioga Factory DH - wiem że są to obręcze do ciężkiej jazdy, ale ważą 585 gramów i mogę je mieć za 150 zł. za sztukę http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&a...ty&pid=3900 2. to te Mavic X 3.1 - maja 28 otworów, więc mógłbym je założyć do piast jakie mam obecnie. Tyle że trudno jest coś o nich znaleźć. Na stronie Mavica dopadłem że powinny ważyć 450 gramów, a poza tym nic. http://www.allegro.pl/item463646774_komple...c_tubeless.html C góry dzięki za info o tych obręczach i ich przydatności do lekkiego enduro.
Carbon Napisano 26 Października 2008 Napisano 26 Października 2008 Co do piast to znalazłem ciekawe oferty LX http://www.allegro.pl/item465655162_kpl_pi..._na_36_otw.html lub XT http://www.allegro.pl/item467744049_kpl_pi...2_i_36_otw.html Jeśli nie zwracasz uwagi na niewielkie różnice w wadze kół to wziąłbym wersje 36. Koła będą sztywniejsze i więcej wytrzymają. Przeoczyłem to, że masz tarczówki, więc akurat te odpadają, ale może komuś innemu się przydadzą.
MarcinGoluch Napisano 30 Października 2008 Napisano 30 Października 2008 To ja zaproponuje kopie swoich kółek . Poszukajcie x317d 395g, do tego Novatec 811d i 812d 666gram razem z seryjnymi zamknięciami(111g) i do tego mam Sapimy Race lub mozna wlasnie DT Comp. Jako alternatywe dla obreczy mozna uzyc SunRims Equalizer. Co do DT Revo to szprychy wytrzymałe ale musi je zaplatac naprawde dobry fachowiec. Moim zdaniem to szprychy ktore nie wybaczają błędów. Pozdrawiam! Marcin
hudy Napisano 30 Października 2008 Napisano 30 Października 2008 http://www.allegro.pl/item470129572_kola_d...pod_tarcze.html lub wersja z troszkę mocniejszymi obręczami naprawdę warto dla forumowicza 500 zł
speed565 Napisano 1 Listopada 2008 Autor Napisano 1 Listopada 2008 A co sądzicie o tych kółkach : http://www.allegro.pl/item464684388_okazja...xt_disc_26.html albo te http://www.allegro.pl/item470385725_nowe_k..._wiecznosc.html Moje wątpliwości tycza się głownie obręczy, bo w obu to wysokie modele, ale z limitem 90 Kg :/
hudy Napisano 1 Listopada 2008 Napisano 1 Listopada 2008 Raczej nie powinno być z nimi problemu. Jednak będzie trzeba uważać przy ostrzejszej jeździe. Mówię tu o metrowych dropach, a nie korzeniach i schodach, bo z tym powinny poradzić sobie bez zająknięcia.
ender Napisano 1 Listopada 2008 Napisano 1 Listopada 2008 te z obreczami dt swiss sa fajne cena tez nie wydaje sie zla nawet okazyjna, mozna by sie przyczepic ze szprychy nie sa cieniowane ale i tak biorac pod uwage cene to warto sie zastanowic co do tamtej licytacji to koleczka bardzo fajniutkie i ta cena co teraz jest, jest dobar ale na pewno pojdzie do gory chociaz licytowac mozesz tak do 400-500zl bo to w sumie podobne kola do tych z obreczami dt no i tez szprychy nie cieniowane btw zwrociliscie uwage na zdjecie orzecha w tej aukcji z obreczami dt swiss?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.