Skocz do zawartości

[Linka przerzutki] W jaki sposób ma być poprowadzona?


gilgamesz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie małe pytanie dotyczące poprowadzenia linki i pancerza tylnej przerzutki.Chodzi o odcinek na wysokości kasety.Otóż u mnie poprowadzony jest tak, że tworzy w tym miejscu spory łuk,do tego jeszcze z lekka odstający od roweru.U Kolegi i uparu podpatrzonych rowerków, ten odcinek linki i pancerza idzie prosto.Jak powinno być to przeprowadzone,czy też nie ma to żadnego znaczenia.

Dodam, że przy zakładaniu pancerz i linka byli skracani, ale może za mało.

Jak to jest u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odswieżam ten temat,bo nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. Może jak zamieszczę zdjecie, to problem bedzie bardziej widoczny.

Od razu mówię,że nie chodzi tu tylko o estetykę.Od jakiegos czasu mam problem z rozregulowywaniem się tylnej przerzutki(dwa razy w ciągu 3 miesięcy).A to przeciez grupa XTR,więc przynajmniej teoretycznie wszystko powinno hulać az miło. Może więc takie położenie linki w jakims stopniu się do tego przyczynia.

Tu fotka, jak to wygląda u mnie w rowerku:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/235dcde67db84f4c.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj faktycznie serwisant przesadził. może jeszcze nie został uświadomiony że istnieje coś takiego jak przerzutki shadow :)

popraw to lub daj komuś jeśli czujesz że możesz mieć z tym problem. o to w tym patencie chodzi żeby łuk był jak najmniejszy a wraz z nim tarcie które tam ma miejsce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pancerz jest lekko o 1/3 za długi :D Uchwyt mocujący pancerz na przerzutce w ogóle się nie rusza więc linka nie musi mieć żadnego zapasu. Utnij pancerz i linkę dobrymi kombinerkami i ustaw sobie przerzutkę i będzie OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie, mnie też sie wydawało że taki kilku centymetrowy łuk jest zupełnie niepotrzebny i może powodowac pewne kłopoty przy zmianie biegów,ale serwisant mówił że jest oki i tylko złapał mi linke takim plastikową obejmą coby linka nie odstawała od roweru. Cos tam jeszcze mówił, że lepiej jak jak jest więcej bo jak sie za dużo przytnie, to już sie nie dosztukuje . O d razu mi się to nie podobało i głupi byłem,że się zgodziłem na takie odfajkowanie roboty.

Czyli potwierdzacie,że takie poprowadzenie linki może powodowac problemy przy zmienianiu biegów w tylnej przerzutce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze widzę jest to pancerz Shimano SIS SP ++ ( z teflonem ) ciężko się go skraca pewnie dlatego się za to nie zabrał xDD Tylko że on jeszcze jedną rzecz skopał ;/ - linka powinna byc wsuwana od strony napisu ++ ( żeby teflon się rozprowadził bo jest on z tamtej strony) a tak to on go po prostu wypchał i teflonu brak ;/ Niech da nowy pancerz :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pancerze z napisem SIS miały smar z jednej strony przez co linka musiała być wkładana z określonej strony. właśnie z tej gdzie jest napis. obecnie nie wiem jak to wygląda. w pancerzach XTR i jakiś szosowych smar jest na całej długości.

nie wiem jak to powinno wyglądać w shadow'ach ale może też kąt opasnia jest za mały??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten pancerz z napisem SIS SP 41 nie jest pancerzem XTR ?Bo w takiej nazwie został mi sprzedany.

Bo faktycznie miałem linkę włożoną od drugiej strony.Gość z serwisu,który mi skracał pancerz,założył go teraz od dobrej strony(chodzi o ten stary,juz raz wadliwie założony).Mam w domu taki sam nowy pancerz,czy nalezałoby go teraz założyc - oczywiście juz od dobrej strony? Czy to ważna sprawa i należy zrobic to pilnie,bo na razie wszystko hula bez problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...