gilgamesz Napisano 12 Października 2008 Napisano 12 Października 2008 Mam takie małe pytanie dotyczące poprowadzenia linki i pancerza tylnej przerzutki.Chodzi o odcinek na wysokości kasety.Otóż u mnie poprowadzony jest tak, że tworzy w tym miejscu spory łuk,do tego jeszcze z lekka odstający od roweru.U Kolegi i uparu podpatrzonych rowerków, ten odcinek linki i pancerza idzie prosto.Jak powinno być to przeprowadzone,czy też nie ma to żadnego znaczenia. Dodam, że przy zakładaniu pancerz i linka byli skracani, ale może za mało. Jak to jest u Was?
c1ach Napisano 12 Października 2008 Napisano 12 Października 2008 przerzutka shimano = łuk pancerza. przerzutki sram i niektóre mniej znane firmy mają proste prowadzenie linki do przerzutki.
grzegorz1974paszek Napisano 12 Października 2008 Napisano 12 Października 2008 Taką mniej znaną firmą pewnie jest Shimano Shadow
gilgamesz Napisano 13 Maja 2009 Autor Napisano 13 Maja 2009 Odswieżam ten temat,bo nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. Może jak zamieszczę zdjecie, to problem bedzie bardziej widoczny. Od razu mówię,że nie chodzi tu tylko o estetykę.Od jakiegos czasu mam problem z rozregulowywaniem się tylnej przerzutki(dwa razy w ciągu 3 miesięcy).A to przeciez grupa XTR,więc przynajmniej teoretycznie wszystko powinno hulać az miło. Może więc takie położenie linki w jakims stopniu się do tego przyczynia. Tu fotka, jak to wygląda u mnie w rowerku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/235dcde67db84f4c.html
marsman Napisano 13 Maja 2009 Napisano 13 Maja 2009 oj faktycznie serwisant przesadził. może jeszcze nie został uświadomiony że istnieje coś takiego jak przerzutki shadow popraw to lub daj komuś jeśli czujesz że możesz mieć z tym problem. o to w tym patencie chodzi żeby łuk był jak najmniejszy a wraz z nim tarcie które tam ma miejsce
saucio Napisano 13 Maja 2009 Napisano 13 Maja 2009 Ten pancerz jest lekko o 1/3 za długi Uchwyt mocujący pancerz na przerzutce w ogóle się nie rusza więc linka nie musi mieć żadnego zapasu. Utnij pancerz i linkę dobrymi kombinerkami i ustaw sobie przerzutkę i będzie OK
gilgamesz Napisano 13 Maja 2009 Autor Napisano 13 Maja 2009 No własnie, mnie też sie wydawało że taki kilku centymetrowy łuk jest zupełnie niepotrzebny i może powodowac pewne kłopoty przy zmianie biegów,ale serwisant mówił że jest oki i tylko złapał mi linke takim plastikową obejmą coby linka nie odstawała od roweru. Cos tam jeszcze mówił, że lepiej jak jak jest więcej bo jak sie za dużo przytnie, to już sie nie dosztukuje . O d razu mi się to nie podobało i głupi byłem,że się zgodziłem na takie odfajkowanie roboty. Czyli potwierdzacie,że takie poprowadzenie linki może powodowac problemy przy zmienianiu biegów w tylnej przerzutce?
marsman Napisano 13 Maja 2009 Napisano 13 Maja 2009 problemów nie będzie. niby większe tarcie ale nie wiem czy da się to odczuć, może przy zabrudzonym pancerzu, nie wiem. na pewno wygląda nieelegancko
Schwefel Napisano 13 Maja 2009 Napisano 13 Maja 2009 O masz ale na magika trafiłeś Zrób tak jak narysowałem. Wersja pomarańczowa wypali jak nakrętka od piasty nie będzie wystawała za bardzo, wersja zielona jest najbardziej odpowiednia.
gilgamesz Napisano 14 Maja 2009 Autor Napisano 14 Maja 2009 Dzieki, tak właśnie mam zamiar zrobic.Linka bedzie szła takim delikatnym łukiem, tuz na nakrętką piasty.
zbrozin Napisano 14 Maja 2009 Napisano 14 Maja 2009 Ten "magik" to widocznie wziął kawałek pancerza z zestawu xtr i mu się nawet dociąć nie chciało, bo to pewnie ma ze 30 cm. U mnie wystarcza swobodnie około 18 cm...
CaV2 Napisano 15 Maja 2009 Napisano 15 Maja 2009 O ile dobrze widzę jest to pancerz Shimano SIS SP ++ ( z teflonem ) ciężko się go skraca pewnie dlatego się za to nie zabrał xDD Tylko że on jeszcze jedną rzecz skopał ;/ - linka powinna byc wsuwana od strony napisu ++ ( żeby teflon się rozprowadził bo jest on z tamtej strony) a tak to on go po prostu wypchał i teflonu brak ;/ Niech da nowy pancerz
Mod Team bogus Napisano 15 Maja 2009 Mod Team Napisano 15 Maja 2009 Chyba cos nie tak z tym teflonem. Nikt nie robi pancerzy tak, że teflon jest tylko z jednej konkretnej strony. Przynajmniej ja się z takim czymś nie spotkałem. Proszę o poprawienie mnie jeśli jestem w błędzie.
marsman Napisano 15 Maja 2009 Napisano 15 Maja 2009 pancerze z napisem SIS miały smar z jednej strony przez co linka musiała być wkładana z określonej strony. właśnie z tej gdzie jest napis. obecnie nie wiem jak to wygląda. w pancerzach XTR i jakiś szosowych smar jest na całej długości. nie wiem jak to powinno wyglądać w shadow'ach ale może też kąt opasnia jest za mały??
gilgamesz Napisano 22 Maja 2009 Autor Napisano 22 Maja 2009 Czyli ten pancerz z napisem SIS SP 41 nie jest pancerzem XTR ?Bo w takiej nazwie został mi sprzedany. Bo faktycznie miałem linkę włożoną od drugiej strony.Gość z serwisu,który mi skracał pancerz,założył go teraz od dobrej strony(chodzi o ten stary,juz raz wadliwie założony).Mam w domu taki sam nowy pancerz,czy nalezałoby go teraz założyc - oczywiście juz od dobrej strony? Czy to ważna sprawa i należy zrobic to pilnie,bo na razie wszystko hula bez problemów?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.