Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Podczepię się pod temat jeśli można :whistling:

Otóż ostatni sezon jeździłem na CrossMarkach i jako, że mało mam doświadczenia z różnymi oponami i jestem dość zadowolony z CM-ków, myślałem, co by się w nie znowu zaopatrzyć, ale przyszedł czas na nowe obręcze no i jest problem. :wallbash:

W kółkach, które kupiłem jako używane dostałem w komplecie p: Kenda Nevegal John Tomac UST 2.1 + t: Maxxis Larsen TT LUST 1.9

Problemem w przypadku Nevegal jest spora waga i DH-wy, niepotrzebny bieżnik, a Larsen, z tego co czytałem szybko się ściera i traci przyczepność.

 

I w końcu moje pytanie :icon_mrgreen:

Jakie opony polecacie do startów w maratonach (głownie las, troche kamieni i czasem błotko).

Zależy mi na wadze i przyczepności, obojętnie jaka marka i cena <_<

 

:icon_question:

Edytowane przez jokeros44
  • Mod Team
Napisano

Zobacz na opony WTB.

Ostatnio kupiłem WTB Wolverine Race 1.95.

Cena około 100 zł za sztukę, a waga oscyluje w okolicach 500 gram.

W Polsce jak się okazało bez większego problemu do dostania.

Przejrzyj też resztę oferty, może coś wpadnie ci w oko.

 

Myślę, że CM również nadałby się w taki teren.

 

Jak będziesz chciał typowe opony UST to WTB również takowe posiada.

W razie czego mogę podać Ci miary na sklepy internetowe i stacjonarne handlujące oponami WTB w PL.

 

P.S. Jeśli nie żal ci wydać na oponę około 300 zł to zobacz do kolekcji Specialized, bo oponki są naprawdę ciekawe.

Napisano

Dostałem mejla od jednego sprzedawcy na aledrogo ze zdjęciem CM-ki 2.1 UST 120 TPI na wadze... 758g :icon_exclaim:

Trochę dużo.

 

Jeśli chodzi o WTB, to owszem interesujące mają oponki i w wersji UST- niezłe wagi (ciekawe czy prawdziwe), ale nie znalazłem interesujących mnie modeli UST w sprzedaży w PL, więc bogus92 wrzuć proszę te namiary, o których pisałeś :icon_wink:

 

Znalazłem również kilka opon Tubless Ready, mają ciekawe wagę i nieciekawe ceny <_< Ale do nich trzeba chyba lać mleczko nie ?

  • Mod Team
Napisano

Crossmarki LUST niestety tyle ważą, w końcu muszą być wzmocnione, bo brakuje w nich dętki. :whistling:

 

Do Tubeless Ready wypada nalać mleczka.

 

Jeśli chodzi o wagi WTB, to raczej są bardzo zbliżone do rzeczywistych.

Moich WTB nie ważyłem, ale przed zakupem szukałem zdjęć na wadze i niemal dokładnie była taka jak w katalogu.

 

Namiary na sklepy:

- http://www.romed.pl/ogumienie-opony-c-148_45_27.html?filter_id=159&sort=2a (romed.pl - tu kupowałem moje opony, bardzo fajna obsługa, nie było problemów z aukcją allegro, sprzedający skłonny do negocjacji),

- http://mkbikeonline.com/sklep/index.php?cPath=440_463&sort=2a&filter_id=132&page=2&osCsid=2e284e9d59ea8509f24ea026fe9c8afe (mkbikeonline.pl)

- http://www.rowersport.pl/sklep/index.php?cPath=42_73 (rowersport.pl)

Myślę, że w romedzie nie powinni robić większego problemu ze sprowadzeniem opon, gdyby ich nie było na stanie.

 

Pozdrawiam.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam. W końcu zakupiłem nowe opony i są to właśnie crossmarki 26x2.1 drut. Do tej pory mają tylko 40 km ale już coś mogę o nich napisać. Na początek nabiłem je na 2.5 bara. Po leśnych ścieżkach śmiga się wprost wspaniale. Na asfalcie spokojnie można rozwinąć +30 km/h, ale spodziewałem się trochę mniejszych oporów. (wydaje mi się że moje poprzednie opony lepiej się rozpędzały, ale może była to wina tego że na środku były już gładkie). Ogólne wrażenie bardzo pozytywne. Zobaczymy co będzie za kilkadziesiąt, kilkaset kilometrów. Mam zamiar pojeździć trochę po Jurze więc to powinien być dla nich dobry sprawdzian.

Napisano

ja rowniez stoje przed wyborem opon i jestem przytloczony iloscia... powiedzmy, ze jest to jazda rekreacyjna, bez szalenstw, teren to asfalt, miejskie drogi i drozki oraz ubite tereny lesne - w duuzej wiekszosci warunki suche. chce cos lekkiego, z malymi oporami, ale zeby w lesie jakos to jechalo jak chwilowo bede chcial zaszalec. obecnie mam bardzo ciezkie opony i detki CST bodajze i to czuc. myslalem nad geax mezcal isaguero bodajze, ale po lekturze forum ponoc nie nadaja sie na asfalt? co wy na to? biore tez pod uwage wspominane tutaj crossmarki 2.1 w wersji kevlar exception oraz continental leader pro.

bardzo mnie ciekawia rowniez te WTB volverine race - moze cos wiecej sie o nich dowiem? budzet to ok. 100zl/sztuka. prosze o wskazowke:)

Napisano

Geax saguaro nie nadaje się na długie dystanse na asfalcie - lekko się toczy, ale szybko się ściera.

 

WTB volverine też nie nadaje się na asfalty i miasto.

 

Pomyśl o crossmarku i continental race king

Napisano

ok dzieki, w takim razie kupouje ccrossmarki. a jaka detke do nich wziac - chodzi mi o lekkosc przede wszystkim, ale zeby nie byl to calkiem "papier". 150 gr bedzie ok? najl;epiej z wentylem samochodowym.

  • Mod Team
Napisano

Ostatnio założyłem u siebie WTB Wolverine, przejechane mają wprawdzie dopiero około 200 km, ale jak na razie jestem super zadowolony z wyboru.

Jednak planuję zakpić jakieś semislicki do codziennej jazdy, a te przyoszczędzić do jazdy w terenie, ale w tej chwili przechodzą testy - wkrótce napiszę na forum test.

 

Pozdrawiam.

Napisano

jak jest z wagą crossmarków 2.1 26" w porównaniu do racing ralpha tych samych rozmiarów ? ktoś może zna różnice ???? :)

Napisano

crossmark wychodzi cięższy o około 100g od RR. Ale w crossmarka możesz wsadzić dętkę schwalbe albo maxxis 95g bez obawy o przebicie. A do Ralpha to już jest ryzyko.

Napisano

crossmark wychodzi cięższy o około 100g od RR. Ale w crossmarka możesz wsadzić dętkę schwalbe albo maxxis 95g bez obawy o przebicie. A do Ralpha to już jest ryzyko.

Dzięki modzik punkt +1 for you za te info :)

Napisano (edytowane)

jaka leciutka detke polecicie wiec do crossmarkow kevlar exception, zeby to mialo rece i nogi - najlepiej z wentylem samochodowym?:) waze 87 kg jak to wazne info:)

Edytowane przez zibra
Napisano

jak juz pisalem, nie jezdze na trudnych trasach, ale czy ta detka nie bedzie za "delikatna" do tych konkretnie opon? widze na allegro jeszcze takie aukcje z wentylem samochodowym:

 

http://allegro.pl/schwalbe-av-14-detka-extra-light-auto-26-1-5-2-3-i1575665930.html

http://allegro.pl/detka-maxxis-ultralight-26x1-90-2-125-auto-i1556105276.html

http://allegro.pl/detka-detki-geax-ultralight-mtb-26x1-5-2-25-auto-i1577611113.html

Napisano

geax nie robi dętek z wentylem auto - to info z zaprzyjaźnionego sklepu

 

Jeżeli obawiasz się o wytrzymałość schwalbe xx-light, to weź extra light. Ja normalnie jeżdżę z 95g i nic się nie dzieje. Jeżeli wbije się kolec, to obie dętki zostaną przedziurawione - te 0,1mm grubości nic nie da.

Napisano

Ja w moich Crossmarkach mam Maxxis Walter Weight i nie narzekam, oponki mają przejechane ok 2 k km i sprawują się świetnie ani razu nie były przebite, a jeżdżę różnie od XC do asfaltu.

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Od kilku dni poszukuję nowych opon do swojego MTB, interesują mnie takie opony szybkie i mało oporne na asfalcie i przyzwoite w terenie.

Właściwie to byłem już zdecydowany na opony Schwalbe Land Cruiser 26x1.90/2.0 np. http://allegro.pl/opona-schwalbe-land-cruiser-26x2-00-i1596419968.html

, ale natrafiłem na ten post i trochę nie wiem co zrobić. Widzę, że wszyscy (a na pewno większość) bardzo zachwalają te opony CROSSMARK. Zastanawiam się czy zostać przy LandCruiser czy może jednak pójść w te Crossmarki.

Land Cruiser ma jednak gładką powierzchnię przez środek - czy to nie będzie przemawiało na jego korzyść jeżeli chodzi o asfalt ??, Crossmark jednak ma tam jakąś kosteczkę, co prawda gęsto ale jednak. Nie chciał bym się rozczarować, bo moje obecne opony (Schwalbe Black Jack) na asfalcie to porażka - szumią ze hoho, opór duży, chce coś lepszego, ale w lasek też chcę móc wjechać.

Edytowane przez mrgonet
  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Od 2 tygodni użytkuję Crossmarki w wersji Exception.

Na asfalcie i ubitych drogach leśnych spisują się bardzo dobrze. Jednak nie można do końca zaufać tym oponom, szczególnie przy zakrętach na dość luźnym podłożu. Przednia opona ma spore tendencje do wpadania w poślizgi na piachu, suchej ziemi, ściółce leśnej. Do Crossmarka na tyle nie mam zastrzeżeń. Zaczynam się, zastanawiać, czy nie włożyć z powrotem Kende Karmę Kevlar na przód, albo coś innego ze stajni Maxxisa.

Edytowane przez Lukasz71
Napisano

Po 500km nadal podtrzymuje opinię że opony są świetne. Faktycznie mają tendencję do lekkiego uciekania w bardzo luźnym podłożu-ale tylko jeśli jedzie się bardzo powoli,powyżej 10km/h nie ma tego problemu(albo ja go nie wyczuwam)Nie występuje ten problem również na nawierzchniach żwirowych i tym podobnych. Co do jazdy po błocie to jak już wcześniej zauważono potrafi się ona dość szybko zapchać,ale równie szybko się oczyszcza-pod warunkiem że jedzie się kawałek po w miarę ubitym i suchym podłożu. Ponieważ ja nie mam do czynienia z ekstremalnym błotem wystarcza mi ona w zupełności

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Kolejne dwa tygodnie z Crossmarkami i podtrzymuję swoją opinię, że przód niespodziewanie potrafi uślizgnąć się w terenie pokonując zakręt przy dużych prędkościach. Jednak refleks i szybka kontra(czasami stabilizacja roweru tylnym hamulcem) pozwala zapanować nad rowerem. Jeżdżę na Crossmarkach Exception, czyli na najmiększej, najbardziej przyczepnej mieszance. W przypadku tańszych wersji pewnie jest jeszcze gorzej. Być może w rowerach XC, gdzie przód jest bardziej dociążony opona trzyma trochę lepiej. Ja mam rower AM/Lekkie Enduro i nie czuje się zbyt pewnie z przednią oponą. Co do tylnego Crossmarka nie mam zastrzeżeń, spisuje się znakomicie. Opory na asfalcie niewielkie. Chętnie zamieniłbym przedniego Crossmarka na taką samą wersję, tylko w większym rozmiarze 2.25. Niestety nie widziałem nigdzie w Polsce do kupienia Crossmarków 2.25 Exception na dętki.

Edytowane przez Lukasz71
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Crossmarki 26x2.1 w wersji drutowej mam od początku sezonu na przodzie i tyle i myślę,że są to opony godne polecenia. Nie są zbyt drogie ja zapłaciłem ok. 60 zł za sztukę a wrażenia z jazdy świetne po przesiadce z Kendy Koyote. Kwestia dobrania ciśnienia do terenu po jakim się jedzie- na asfalt trzeba dopompować tak ~3bar a do jazdy w większości w terenie na tył nie więcej niż 2.5bar a z przodu ~2bar albo mniej dla lepszej trakcji. Opony są świetne do jazdy po ubitych ścieżkach w lesie, ogólnie po zwartym terenie-prędkość i przyczepność jest doskonała. Na asfalcie też dają radę- nie czuć żadnych wibracji. Trochę gorzej przy piachu, trzeba się przyzwyczaić do uślizgu przy większych prędkościach i wiedzieć jak mocno można skręcić- dosyć łatwe do wyczucia mi to zajęło około tygodnia prób. Łatwo się zapycha błotem to prawda ale też dosyć łatwo się czyści, nie jeżdżę dużo po błocie więc nie mam z tym problemu. Co do przebijalności, to dopiero porcelanowy odłamek, który nie wiadomo jakim cudem znalazł się w centrum miasta zdołał przebić oponę, małe kawałki szkła, ostre kamyczki czy korzenie nie robią na Crossmarkach większego wrażenia ;) Opony świetne jako 75% teren 25% asfalt, są trwałe, bo po ok. 3000 km środkowe klocki nie starły się prawie wcale(moje są z najtwardszej,mieszanki 70a). Polecam w 100% do jazdy XC ;)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...