Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W moim uznaniu to opony praktycznie tylko na utwardzone drogi, w luźnym piachu jest już źle (lepiej zachowują się niektóre semisliki), w błocie też nie jest fajnie, a z dobrym oczyszczaniem to tak nie do końca - fajnie się oczyszcza fragment między środkowym a obocznymi pasami klocków, w bocznych klockach i w krzyżach błoto lubi sobie pozostać i czasem nawet zaschnąć. Na 1400 km przebiegu miałem już 3 flaty, z czego dwa po kolcach akacji i jeżyn. Na asfaltach szybko się zużywają, szczególnie opona napędowa, ale robią mniej hałasu niż conti rk czy bontragery jones xr. Raz mi wystarczy, więcej nie kupię ;)

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Jak w końcu jest z jej kierunkowością?

Jeżdżę w ustawieniu obie opony (rotation)Próbowałem z odwróconą tylną oponą ale opory toczenia w terenie są dość spore. Chociaż lepiej jest podjeżdżać. Idą wtedy jak burza.

Napisano

no ja ostatnio na próbę obróciłem tylną oponę żeby lepiej napędzała, ale nie dość, że o wiele gorzej hamuje, to jeszcze ciężej się jedzie. Zaraz zmienię na normalne ustawienie.

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Czytałem że szybko sie ścierają bo są dość miekkie.

 

Ile wytrzymają, jaka wersja i przy jakiej jeździe? Szczerze i swoje doświadczenia proszę.

Edytowane przez stefan2810
  • 8 miesięcy temu...
Napisano (edytowane)

Odswierze temat, mam crossmark(drut 2,1) na tyle, ustawienie rotation w kierunku jazdy(ścięte klocki), waga 82kg, cisnienie 3,0 , super na asfalcie i w terenie kręte drogi, zaniedlug jadę w trochę trudniejszy teren dużo podjazdów, zmienić kierunek opony rotation w przeciwnym kierunku do jazdy?

Edytowane przez jurislawek
Napisano

dzięki za info, nie będe przekładać zostaje tak jak producent zaleca, opony bardzo mi spasowały, na przodzie mam aspen, a tył crossmark, szybki zestaw :D

Napisano (edytowane)

Miałem zwykłe Crossmarki, teraz jeżdżę na lżejszych exception i różnice zaobserwowałem takie:

 

- Ciut lepsza przyczepność przy gwałtowniejszych zakrętach

- Potrafi zapiszczeć przy nagłym hamowaniu na asfalcie (szybko zostawia gumę).

- Po napompowaniu, balon bardziej rozchodzi się na boki.

- Waga sztuki ok 490g. Zwykłe kevlarove ok 570g.

- Tak samo szybka jak tańsza wersja.

Edytowane przez Lumperator
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

po ilu km na oko ;) crossmarki nie mają bierznika na środku ,? bo nie wiem czy je zakładać na szosę czy coś innego

Edytowane przez redbull1
Napisano

W moim przypadku po około 1200 km bieżnik w środkowej części tylnej opony był tylko wspomnieniem. Ale ważę ponad 80 kg i opony zużywam dość szybko (no chyba, że conti travel contact, te to mi się chyba szybciej znudzą, niż zużyją).

Napisano

Mam Crossmarki 2.1, wersja na 29era. Obie ustawione w tym samym kierunku. Moja waga 85-90kg. Przejechałem na nich ok 4000 km. Tylna ściera się odczuwalnie szybciej, po 3500 km zamieniłem je stronami.

 

Są to dobre opony na asfalt. Jak na opony terenowe są dość szybkie i łatwo się rozpędzić. W lesie kiedy jest sucho nie mam do nich zastrzeżeń - są szybkie, mają przyzwoitą przyczepność, dobrze biorą zakręty. Jeśli chodzi o odporność na przebicia moim zdaniem sprawują się bardzo dobrze. Kilka razy przebiłem tylną dętkę, ale wynikało to zwykle z niedopompowania i miało miejsce na krawężnikach :) Lubię strome zjazdy napakowane kamieniami i czasem po ostrym przejeździe naprawdę byłem zdziwiony, że nie złapałem gumy. Tym bardziej, że Crossmarki bardzo szybko rozpędzają się na zjazdach. Z tym, że na naprawdę trudny teren lepsze będą bardziej pancerne opony.

 

Ich największą wadą jest ślizganie się na mokrym gruncie - liściach, kamieniach, błocie. Im bardziej mokro tym sprawują się gorzej. Tył zarzuca, ostre hamowanie czasem przypomina drift. Na zakrętach potrafią się mocno ślizgać. W głębszym błocie łatwo się zapadają. Pod tym względem mój drugi zestaw - Kenda Nevegal 2.2 są o niebo lepsze (ale jeśli chodzi o szybkość nie mają szans z Crossmarkami).

 

Oczyszczają się całkiem dobrze, chociaż niektóre rodzaje piasku/glinki mogą na nich zalegać dość długo.

 

Myślę, że Crossmarki to dobre opony ogólnego zastosowania na asfalt i w suchy teren. Przede wszystkim są szybkie na każdym rodzaju gruntu poza piachem. Nie nadają się na mokry teren, a już na pewno nie w góry i techniczne singletracki kiedy pada.

Napisano

Co będzie lepszym wyborem do "XC" na leśne i polne drogi, szuter, czasami trochę asfaltu itd. Crossmark w wersji 2.1 czy Race King 2.2 (zwijane)? Jeżdżone będą tylko w suchych warunkach, bez szaleństw. Muszę kupić nowe gumy na dniach i nie mogę się zdecydować.

W przypadku Crossmarków opłaca się wziąć wersje eXception?

Napisano

Zamówiłem już Race Kinga wersje 2.2 zwijaną. Myślałem nad "RaceSport", ale doszedłem do wniosku, że dla moich potrzeb zwykła zwijka wystarczy. :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Wie ktoś gdzie w PL znaleźć Crossmarki w rozmiarze 26x1.95 (zwijane)? 60, 120 TPI bez znaczenia ;)

Edytowane przez kenzo
Napisano

ostatnio (niecały tydzień temu ) założyłem do tyłu crossmarka - drutówkę jako napędową , jeździ się świetnie ale opona trochę bije ( może jak się trochę rozjeżdzi to zdejmę i założe jeszcze raz ? ) na tą chwile około 200km ma przekulane

- małe opory na asfalcie

- w terenie rewelka , piach , korzenie , idzie jak burza.

- jak na razie ani jednego kapcia

Napisano (edytowane)

spuść całkiem powietrze mydliny napuść przy samej obręczy na oponę[tam gdzie wchodzi w obręcz], napompuj koło trzymając w powietrzu, wtedy opona się rozejdzie jak trzeba u mnie tez biła namydliłem napompowałem i toczy się super, też mam na tyle crossmarka

Edytowane przez jurislawek
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...