szkapa666 Napisano 6 Października 2008 Udostępnij Napisano 6 Października 2008 witam. aktualnie posiadam kasete hg-50 (deore)11-32 Chciałbym zmienić na Xt bądź podobnej klasy, może jakis sram? zmieniam wyłącznie dlatego ze zyskam ~100gram. I pytanie do was mili forumowicze... : Czy jest sens zmieniać? zaraz wszystko wyjaśnię. Aktualnie mam założony 3 łańcuch, czyli ogólnie mam zrobione 1300km na pierwszym (deore) zrobiłem 500km sama szosa. następnie kupiłem xtr, z którego praktycznie 80% to szosa, może nawet 90. teraz tez mam xtr, z którego 200 to szosa, a 100km las itp. Napęd byl regularnie czyszczony, smarowany itp. I czy wszystko sie przyjmie? Moge również zmienić sztyce, z której tez zaoszczędzę 100gram, ale wiadomo... sztyce mogę wymienić kiedy chce, a kasete nie Pomocy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 6 Października 2008 Udostępnij Napisano 6 Października 2008 Ale to bez sensu pozbywać się niezajechanego sprzętu tylko po to, żeby odchudzić rower. Ja bym nie wymieniał nic, póki działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 7 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2008 tak, wiem ze to troche bez sensu ..;/ ale stara kasete zawsze moge sprzedac, badz zamontowac do innego rowerku. tylko teraz chodzi o to czy wszytsko bedzie smigac O-o ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 7 Października 2008 Udostępnij Napisano 7 Października 2008 powinno smigac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wawrus Napisano 7 Października 2008 Udostępnij Napisano 7 Października 2008 Ja co prawda nie wymieniałem kasety, tylko korbę po ok 2k km. Jeździłem na 2 łańcuchach Deore i wszystko ładnie się przyjęło. W twoim wypadku nie powinno być problemów. 1,3k km to nie tak dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 7 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2008 skoro powinno smigac, to nic innego mi nie zostaje tylko zamawiac Co kupic?;> XT za 120zl?;> czy moze cos lepszego polecicie w cenie do 150zl?;> ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Października 2008 Udostępnij Napisano 7 Października 2008 kaseta xt ma moim zdaniem najlepszy stosunek cena/jakosc. lekka, wg mnie niezawodna, super sprzet za niewielkie pieniadze (pare lat temu za ciut mniej kupowalem kasete alivio ). nad sensem/bezsensem wymiany trudno dyskutowac, kwestia potrzeb uzytkownika. ja zdemontowalem naped xt po 500kmowym przebiegu bo chcialem odciazyc rower - a zysk zaledwie 50 gram. jesli chcesz i mozesz sobie pozwolic - zrob to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 7 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2008 dzieki wszytskim za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 7 Października 2008 Udostępnij Napisano 7 Października 2008 Jak spojrzałem na fotkę Twojego roweru to bym zostawił napęd i sztycę w spokoju, a rozpatrzył koła. Jak chcesz odchudzać, to sobie podziel cenę przez zysk wagowy i policz, co się najbardziej opłaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 7 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2008 kola + hamulce beda wymieniane na przelomie grudnia/ stycznia ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marusia Napisano 7 Października 2008 Udostępnij Napisano 7 Października 2008 Jeżeli obecnie założony łańcuch xtr ma 300 km z czego 200 na szosie i dbałeś o niego ,to nie wyciągnął się na tyle aby zniszczyć nową kasetę xt ,która jest twardsza i na pewno będzie lepiej współpracować ze wspomnianym łańcuchem niż bardziej miękka deore. Przy cyklicznej zmianie trzech łańcuchów lepiej łączyć twardszą kasetę z bardziej miękkim łańcuchem niż odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 7 Października 2008 Udostępnij Napisano 7 Października 2008 Taniej wychodzi, jak często zmieniasz łańcuchy. Gdzieś ostatnio czytałem takie zestawienie cenowe, BB albo MR i pisali, że najlepiej się opłacają 3xXTR albo 6xDEORE. I wymieniać ten zestaw co (chyba, nie pamiętam na 100%) 6 albo 9 kkm. Niemniej przy tak małym przebiegu nie powinno być najmniejszych problemów z czymkolwiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lobster Napisano 7 Października 2008 Udostępnij Napisano 7 Października 2008 6 albo 9 kkm. Jeżeli już to 600 a nie 6k (jeśli chodzi o zmianę łańcuchów do tej samej kasety, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 7 Października 2008 Udostępnij Napisano 7 Października 2008 Raczej chodziło o żywotność zestawu kaseta + łańcuchy, choć według mnie zaniżoną bo więcej można przejechać na metodzie jednołańcuchowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 8 Października 2008 Udostępnij Napisano 8 Października 2008 Z tego co pamiętam, to taka częsta wymiana ma na celu minimalne zużycie korby i kasety, które mogą kosztować w sumie np 1500zł, a taki zestaw łańcuchów 150. Nie pisałem o częstotliwości rotacji, tylko wymiany (stary do koszta, nowy ze sklepu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szosowiec Napisano 10 Października 2008 Udostępnij Napisano 10 Października 2008 Z tego co pamiętam, to taka częsta wymiana ma na celu minimalne zużycie korby i kasety, które mogą kosztować w sumie np 1500zł, a taki zestaw łańcuchów 150. Korba się nie zużywa pod wpływem łańcucha - najwyżej się porysuje A poza tym moim zdaniem jest odwrotnie - wielość łańcuchów pozwala zmaksymalizować zużycie koronek kasety i koronek korby (a nie zminimalizować). Przy jednym łańcuchu zęby koronek zużywają się niewiele, ale za to w sposób który szybko uniemożliwia ich działanie. Przy wielu łańcuchach zęby można zużyć maksymalnie, a choć zużywają się w podobnym tempie to jednak dzieje się to w sposób, ktory zapewnia długie działanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.