Skocz do zawartości

[kaseta] Nowa po 1.3k km?


szkapa666

Rekomendowane odpowiedzi

witam. aktualnie posiadam kasete hg-50 (deore)11-32

Chciałbym zmienić na Xt bądź podobnej klasy, może jakis sram? zmieniam wyłącznie dlatego ze zyskam ~100gram. I pytanie do was mili forumowicze... : Czy jest sens zmieniać? zaraz wszystko wyjaśnię.

Aktualnie mam założony 3 łańcuch, czyli ogólnie mam zrobione 1300km

na pierwszym (deore) zrobiłem 500km sama szosa.

następnie kupiłem xtr, z którego praktycznie 80% to szosa, może nawet 90.

teraz tez mam xtr, z którego 200 to szosa, a 100km las itp.

Napęd byl regularnie czyszczony, smarowany itp.

 

I czy wszystko sie przyjmie?

Moge również zmienić sztyce, z której tez zaoszczędzę 100gram, ale wiadomo... sztyce mogę wymienić kiedy chce, a kasete nie ;)

 

Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaseta xt ma moim zdaniem najlepszy stosunek cena/jakosc. lekka, wg mnie niezawodna, super sprzet za niewielkie pieniadze (pare lat temu za ciut mniej kupowalem kasete alivio :D ).

nad sensem/bezsensem wymiany trudno dyskutowac, kwestia potrzeb uzytkownika. ja zdemontowalem naped xt po 500kmowym przebiegu bo chcialem odciazyc rower - a zysk zaledwie 50 gram.

jesli chcesz i mozesz sobie pozwolic - zrob to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli obecnie założony łańcuch xtr ma 300 km z czego 200 na szosie i dbałeś o niego ,to nie wyciągnął się na tyle aby zniszczyć nową kasetę xt ,która jest twardsza i na pewno będzie lepiej współpracować ze wspomnianym łańcuchem niż bardziej miękka deore. Przy cyklicznej zmianie trzech łańcuchów lepiej łączyć twardszą kasetę z bardziej miękkim łańcuchem niż odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taniej wychodzi, jak często zmieniasz łańcuchy. Gdzieś ostatnio czytałem takie zestawienie cenowe, BB albo MR i pisali, że najlepiej się opłacają 3xXTR albo 6xDEORE. I wymieniać ten zestaw co (chyba, nie pamiętam na 100%) 6 albo 9 kkm. Niemniej przy tak małym przebiegu nie powinno być najmniejszych problemów z czymkolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to taka częsta wymiana ma na celu minimalne zużycie korby i kasety, które mogą kosztować w sumie np 1500zł, a taki zestaw łańcuchów 150.

 

Korba się nie zużywa pod wpływem łańcucha - najwyżej się porysuje ;)

 

A poza tym moim zdaniem jest odwrotnie - wielość łańcuchów pozwala zmaksymalizować zużycie koronek kasety i koronek korby (a nie zminimalizować).

 

Przy jednym łańcuchu zęby koronek zużywają się niewiele, ale za to w sposób który szybko uniemożliwia ich działanie. Przy wielu łańcuchach zęby można zużyć maksymalnie, a choć zużywają się w podobnym tempie to jednak dzieje się to w sposób, ktory zapewnia długie działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...