skydancer Napisano 5 Października 2008 Udostępnij Napisano 5 Października 2008 Instaluje nowe hamulce Juicy 5, ale dostarczona instrukcja sprawia mi sporo kłopotów. I chociaż angielski znam bardzo dobrze to z punktem 6 mam duży problem. Co to dokładnie oznacza? 6. Align and true calipers Squeeze the front lever 5 or 6 times, then hold. Compress the lever (with your hand or a rubber band), then snug the CPS bolts enough to hold the caliper in place. Spin the wheel and check for rotor drag. If there is drag, loosen the CPS bolts and repeat. Once there is no drag, torque the CPS bolts in an alternating fashion to the specified torque. Repeat the procedure for the rear brake. Pierwsze dwa zdania w porządku, ale o co chodzi potem? "Zakręć kołem i sprawdź...." - no właśnie co? Co to jest rotor drag? Opór tarczy? Trochę to bez sensu, bo mam ścisnąć klamkę, a koło ma się jednocześnie kręcić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 5 Października 2008 Udostępnij Napisano 5 Października 2008 Chodzi o to, że zaciskasz klamkę i dokręcasz śruby w adapterze na tyle, żeby zacisk hamulca był nieruchomo. Puszczasz klamkę, kręcisz kołem żeby sprawdzić czy tarcza nie ociera o klocki (rotor drag). Jeżeli ociera, ponawiasz procedurę. Jeżeli nie ociera, dokręcasz śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skydancer Napisano 6 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2008 Tylko właśnie nie ma nic napisane, żeby puścić klamkę i to mnie zmyliło - jak właśnie wtedy zakręcić kołem skoro klocki są ściśnięte. Pewnie ta procedura ma coś wspólnego z tym: http://www.sram.com/_media/images/avid/tec...up_trialign.gif Spróbuję jak to działa, bo chcę wyregulować tarcze i klocki tak by nie dzwoniły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 6 Października 2008 Udostępnij Napisano 6 Października 2008 Tak to właśnie mniej więcej działa. Jeżeli jednak nie uda Ci się wyregulować hampla przez samo zaciśnięcie klamki i dokręcenie ślub, poluzuj lekko śruby i zakręć kołem, następnie ruszaj lekko zaciskiem na boki aż usłyszysz brak dźwięku ocierania klocków, wtedy dokręć zacisk. Uważaj tylko żeby palców nie wsadzić między zacisk a tarczę - to boli, sprawdziłem osobiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 6 Października 2008 Udostępnij Napisano 6 Października 2008 Tylko właśnie nie ma nic napisane, żeby puścić klamkę i to mnie zmyliło to byl takie ukryty test na inteligencje: z zacisnieta klamka ciezko jest zakrecic kolem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.