Skocz do zawartości

[koła] Orientacja w cenie


Przemekc1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam taki problem. Kompletnie nie orientuję się w cenach kół, a chciałbym za jakiś czas nieco zejść z wagi. Obecnie jeżdżę na tym co było oryginalnie w Evo 2006 czyli:

obręcze: RODI AIRILNE 1

piasty: Formula

opony: schwalbe jimmy

 

Na co warto (jeżeli warto) zmieniać taki zestaw jeżeli docelowo będę starał się pójść w stronę xt/slx jeżeli chodzi o napęd i tora jako amor, co do ramy to nie mam jeszcsze nic sprecyzowanego. Jakie koła będą "pasowały" do tego zestawu. Celowo piszę w cudzysłowiu, bo oczywiście wiem, że równie dobrze mogę dać za te koła tyle ile jest warta reszta roweru, ale chciałbym żeby to wszystko było mniej więcej na tym samym poziomie.

Piasty chciałbym pod v-brake.

Napisano

piasty sa jak najbardziej ok obrecze wiem ze nic specjalnego i latwo lapia bicie a opony to kowadla

 

na poczatek opony na jakies do 550g kola - w sumie zostawilbym piasty i wsadzil dt championy+mavic xm317

 

tak w ogole to za 2-4tyg bede mial do sprzedania duzo czesci ktore moglyby cie zainteresowac (tora, rama, opony, kola na mavicach i maszynach i pare gratow typu kiera) jak cos to odezwij sie na priv lub gg

Napisano
tak w ogole to za 2-4tyg bede mial do sprzedania duzo czesci ktore moglyby cie zainteresowac (tora, rama, opony, kola na mavicach i maszynach i pare gratow typu kiera) jak cos to odezwij sie na priv lub gg

Ok, jak coś to dam znać.

 

moim zdaniem budowe kola powinienes rozpoczac dokladnie wiedzac do czego go bedziesz uzywal a nie jaki bedzie naped wink.gif

Faktycznie, na śmierć zapomniałem napisać. Rower używany do ogólnie pojętego lekkiego XC. Zdecydowana większość tras to jakieś ubite drogi leśne, gdzie równie dobrze poradziłby sobie rower trekkingowy, ale czasami lubie sobie pojechać jakąś bardziej wymagającą trasę, jednak nigdy jakieś naprawdę niesamowicie trudne zjazdy z uskokami. Ważę jakieś 70-75kg

Napisano

sadzac po nazwach to musisz miec wszystko stosunkowo ciezkie ;) wiec zdaje mi sie ze jak teraz kupisz sobie nawet tanszy zestaw to bedzie to duze wylajtowanie bajka dla ciebie ;) doradzic ci cos? ile masz do wydania?

Napisano

No właśnie tak jak zaznaczyłem w pierwszym poście kompletnie nie wiem ile warto wydać na coś takiego. Chciałbym żeby to bylo coś na poziomie XT jeżeli chodzi o napęd. Wiem, że to się może wydawać dziwne założenie, że z pozoru dobieram koła do napędu, ale chodzi mi raczej o podobną półkę cenową w porównaniu z tym napędem. Ehh, ale namieszałem ;) To jeżeli możesz to weź podaj mi jakies propozycję żebym miał jako takie rozeznanie.

 

Czy na przednie koło można dać jakąś lżejszą i raczej mniej wytrzymałą obręcz skoro jest ono amortyzowane, a do tego i tak większy ciężar spoczywa na tyle? Czy to już raczej powinien być jeden komplet?

Napisano

nie pod naped sie wybiera kola :P bardziej do tego co mowisz wiec gdyby to bylo to lekkie xc o ktorym mowisz to takie kola komplet by cie nie wyniosl "zbyt" duzo chociaz markowy sprzet nie jest tani ;) (ok 600zl ale kola na lata) ale mowiles cos o troszke trudniejszych odcinkach ale mniemam ze to wciaz xc?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...