Skocz do zawartości

[problem] buczenie i drżenie roweru


Spider

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od tygodnia mam problem z napędem : kiedy jadę szybko ok. 30-40km/h i przestanę pedałować łańcuch się zwiesza (choć nie zawsze), słychać buczenie którego głośność spada wprost proporcjonalnie do prędkości roweru. Dodatkowo cały rower drży, od ramy po kierownice-czuć to wyraźnie.

 

Buczenie ustaje kiedy zdejmę nogi z pedałów i nie opieram się w ogóle na korbie. Czasami kiedy tak robię korba kręci się, ale tylko o jakieś 1/8 obrotu co jakiś czas. Myślałem, że to bebenek, wymieniłem łożyska w kołach (mavic crossride), rozebrałem bebenek...nic niepokojącego tam nie zauważyłem. Po tym zabiegu problem nie ustał. Wykręciłem korbę-wkręciłem ponownie...na jednym z łożysk czuć delikatnie jakieś zabrudzenia -piasek lub coś (LX Hollowtech 2 FC-M581). Gdy jadę powoli problemu nie ma, kiedy pedałuję do tyłu przerzutka czasami się podciąga i słychać to buczenie oraz drżenie- problem występuje na twardych przełożeniach.

 

Konfiguracja sprzętu : kaseta LX/ łańcuch LX / korba LX FC-M582 / Przerzutka XT / RD-M761 / Koła Mavic Crossride.

 

Pytanie: Która część jest winowajcą? I jakie macis hipotezy? Moim głównym podejrzanym jest teraz korba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się obiło o uszy że w kołach takich jak SLRy trzeba smarować taka uszczelkę w okolicy bębenka bo gdy jest nienasmarowana to właśnie powoduje obrót korby, ponoć trzeba ją jakimś specjalnym preparatem smarować ale czy tak jest w crossridach tego Ci nie powiem.Może to być przyczyną podciągania łańcucha to na bębenku występuje dodatkowe tarcie.

 

Co do buczenia u mnie też czasem występuje,wydaje mi się że to po części jest wina opon które wpadają w jakiś dziwny rezonans przynajmniej na asfalcie. Obadaj hak, może masz skrzywiony albo kółeczka Ci trą o kasetę na twardych przełożeniach i też dlatego Ci podciąga łańcuch.

 

Ja teraz się borykam z trzaskami w okolicach korby, gdy mocno przepsikam brunoxem problem ustępuje i nie mam zielonego pojęcia dlaczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie sam dokładnie nie wiem :) gdzieś tam o okolicach bębenka, przynajmniej w SLRach tak jest a jak na razie nie widzę powodu do ich rozkręcania wiec owej uszczelki nie widziałem. W starych kołach miałem zniszczone stożki w pieście i dosyć często mi rower drgał.

W porywie złości proponuję zaopatrzyć się w brunoxa do jazdy i co kilka set metrów smarować różne części napędu, mi takie coś już 2 razy pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie przegladama moja piaste (crossmax sl, lozyska wymienialem kilka miesiecy temu). Nie wiem czy budowa piasty w crossride i crossmax sl/slr jest taka sama, jesli tak to uszczelka o ktora pytasz to:

 

http://www.mavic.com/mtb/technologies/FTS-L.1.2935.aspx

 

Sprawdz czy uszczelka nie jest wysuszona, nie ma pekniec itd. Jesli masz jakies watpliwosci uszczelka do wymiany. Upewnij sie ze jest czysta i to co pod nia. Zalej do 2/3 przestrzen, gdzie osadzona jest uszczelka, olejem mineralnym. Nie zapomnij o sprawdzeniu zapadek i o ich wyczyszczeniu, uszczelke i zapadki potraktuj tym samym olejem mineralnym (bez przesady).

Teraz bebenek:

Jego wew czesc wykonana jest z tworzywa ktore z biegiem czasu zużywa sie, zwiekszajac wew srednice. Objawem tego jest luz (boczny ruch kasety). Jesli jest zbyt duzy bebenek do wymiany.

 

Jesli to wszystko jest ok to mozesz byc pewny ze nie jest to problem piasty.

Jeszcze jedno, wymieniales lozyska piasty a co z lozyskiem w bebenku?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...