Skocz do zawartości

[trenazer] Trenazer Tacx Satori: czy konieczny adapter do kół 26"?


kamfan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poprzedni temat został usunięty przez niepoprawny tytuł:rolleyes: Piszę więc jeszcze raz:Bardzo liczę na Waszą szybką pomoc. Kupiłem trenażer Tacx Satori, w instrukcji pisze, że rama trenażera jest przystosowana do pracy z rowerami o średnicy kół od 610 do 720 mm. Jednak, żeby zastosować koła w przedziałach 610-640 mm oraz 690-720 mm należy zamontować odpowiedni "unit mounting adapter set". Koła roweru górskiego mają 26 cali czyli ok. 660 mm, z tego wynika, że nie musiałbym montować żadnego adaptera. Jednak bez adaptera rolka trenażera nie dociska wystarczająco mocno opony. Czy w związku z tym mam zamontować któryś z tych adapterów? Jak, tak to który (na koła 610-640 czy 690-710)? Może ktoś z Was używa tego trenażera, jak rozwiązał ten problem?. Oprócz tego mam jeszcze 2 pytania: Czy lekko scentrowane koła wpływa znacząco na żywotność opony i rolki trenażera? Kupiłem specjalną oponę na trenażer o rozmiarze 26"x1,25 ale gościu w sklepie powiedział, że nie ma odpowiedniej dętki do tej opony i zaproponował mi dętkę 26"x1.0, stwierdził, że to w niczym nie będzie przeszkadzać. Mam pytanie czy faktycznie ta dętka wytrzyma w tej oponie pod ciśnieniem 6 barów oraz biorąc pod uwagę także rozgrzaną oponę trenażera? Bardzo proszę o szybką pomoc. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, za odpowiedź. O regulacji wiedziałem i była nastawiona na maxa (więcej się już nie dało bo śruba wychodziła z tego "walca"). Ale problem był w dętce bałem się, że może nie wytrzymać w trochę za dużej oponie (opona 26"x1,25 - dętka Tioga 26"x1,0) i napompowałem ją tylko do 4,5 bara jak napompowałem do 6 to wszystko jest już OK, opona przestała się ślizgać na rolce. I Teraz ponawiam dodatkowe pytanie: 1.) Czy tą dętkę mogę spokojnie napompować do 6-6,5 bara i używać jej na trenażerze bez obawy, że nie wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w użyciu zestaw TACX SATORI + opona Schwalbe KOJAK 26x1.35 + dętka Schwalbe AV-12A (26x1.0...1.5) już prawie 2 lata (w listopadzie stuknie 2 rocznica) :P bez żadnego z adapterów (ani tego przybliżającego rys. 6 instrukcji - ani oddalającego rys.7 instrukcji) wszystko działa i nic nie wybuchło :D

Koło pompuję właśnie na 6 atm. bo przy <5.5 opona powoli traci przyczepność. Przez jakiś czas koło miało lekkie bicie boczne i nie wpłynęło to negatywnie na rolkę (nie wiem jak przy biciu pionowym by to było).

 

PS.

Przejechane około 200 godzin na tym sprzęcie.

 

PS.2

kamfan zaopatrz się jeszcze w dobry wentylator ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jezeli przez "motylka" rozumiesz cały zacisk do piasty to tak - w komplecie dostajesz nowy zacisk z dzwigienką z 1 strony dokładnie taki

http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53026635-...01__PZTA_2.html Jak widać "nakrętki" nie mają udziwnionych kształtów tylko są walcowate, te "walce" sa ściśle dopasowane do otworów w mechanizmie blokującym trenażera. Jak masz zacisk z takimi "walcowatymi" śrubami to może ten Twój wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być ciężko - musiałbyś poszukać nakrętek walcowatych o średnicy 18mm (taka jest średnica tych w oryginalnym zacisku) i przyciąć oś, żeby nie wystawała poza nakrętki.

 

Tak wyglądają fotki wnętrz w blokadach od trenażera w które wchodzą te walcowate nakrętki z zacisku TACX-a

lzacvt5.th.jpg

pzacrk2.th.jpg

Jak widac otwory na nakrętki sa okrągłe, standardowymi 6-ściokątnymi nakrętkami pewnie byś uszkodził te plastiki.

 

Głębokość na jaką wchodzą nakrętki to 6mm po każdej ze stron.

Sześciokątna "dziura" w plastiku na górnej fotce ma srednice 8mm.

Okrągła metalowa "dziura" na dolnej fotce ma średnice 5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za te dokładne pomiary, naprawdę dużo mi pomogły :)

 

Tak czy siak kupuję Satori, ale wahałem się jaką oponę kupić czy 26" do MTB czy 28" do ostrego. Teraz wiem, że ostre nie przejdzie i kupuję 26". Najwyżej później będę coś kombinował z oklejeniem taśmą izolacyjną tych nakrętek z ostrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jeden dosyć wazny wymiar - u mnie w MTB po skręceniu zacisku całość ma szerokość ~185-187mm. Na fotce widać, że zostało już tylko kilka mm (ze 3) na rozstawienie mechanizmu zaciskowego od trenażera na maxa.

 

zac1sl6.th.jpg

 

 

Wniosek jak cała tylna oś z ostrego (razem z tymi nakrętkami kontrującymi) po skręceniu jest szersza niz 190 mm to raczej nie da rady upchnąć tam takiej "piasty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek jak cała tylna oś z ostrego (razem z tymi nakrętkami kontrującymi) po skręceniu jest szersza niz 190 mm to raczej nie da rady upchnąć tam takiej "piasty".

Tu nie będzie większego problemu bo piasta torowa jest węższa od MTB a więc i całe widełki będą węższe od tych 190mm. Się zastanawiam czy nie będzie za wąska czasami...

 

 

Rymo to mnie uratowałeś :) Pytanie jeszcze czy to akcesoria opcjonalne czy standardowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1 - jak byłaby za wąska, to trzeba pogadać z jakims tokarzem, żeby wytoczył odpowiednio szerokie nakrętki z walcowatymi zakończeniami jakie mają te od TACX-a

 

ad 2 - spis części jakie dostajesz w pudle masz tu http://www.tacx.com/service.php?lvlMain=46...p=Spare%20parts jak widać nawet w tym droższym Satori (Pro Tour) woleli dorzucić bidon, frotkę na rękę, ... a nie takie nakrętki :)

 

Najśmieszniesza jest cena tych 2 nakrętek - w UK około 12 £ :D a w jakimś sklepie netowym z USA widziałem, że cenią je ponad 31 $ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...