sworks5 Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 witam mam taki problem mam stara korbe xtr-a i chcę ją wypolerowac i niewiem jak i co mi do tego bedzie potrzebne a moze znacie jakies firmy zajmujace sie polerowaniem piszcie Tutaj zdjecie mojej korby : http://www.forumrowerowe.org/index.php?aut...=si&img=952
Mod Team Pixon Napisano 2 Października 2008 Mod Team Napisano 2 Października 2008 Na forum light-bike był obszerny temat o polerce różnych części rowerowych, m.in. korby. Albo to głównie się sprawa tyczyła korby. Generalnie zasada jest taka zaczynasz polerować od papieru o mniejszej gramaturze, aż kończysz na bardzo dużej np. 400/800/... Ponad to końcówki polerujesz za pomocą pasty polerskiej i normalnej ścierki. Jednym słowem roboty bardzo dużo
MrJ Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 Ale uwaga - jeśli chcesz uzyskać "lustro" to od 400-600 ZACZNIJ a nie na nich skończ - do tego służą 2000 albo i lepiej Poza tym nie zapominać o wodzie do papieru, nie za wiele używać siły i mieć dobrą polerkę z dobrą pastą bo jak nie... wszystko zaczynamy od nowa
sworks5 Napisano 3 Października 2008 Autor Napisano 3 Października 2008 ok dzieki bede próbował cos zrobic
Mod Team Puklus Napisano 7 Października 2008 Mod Team Napisano 7 Października 2008 Skoro tu zajzałem to sie wypowiem bo w polerowaniu mam małe doswiadczenie Jeto to proste ale czasochłonne. Mam korbe sachs Quarc ktora miała głebokie rysy jak podejzewam z noskow, tam przy gwintach na pedały. postanowiłem cos z tym zrobic bo wstyd było jeździc. Brat mi z roboty przyniosł taką fajna włoknine scierna, wygląda ona mniejwiecej tak : >>> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b213e9b96176548.html <<< >>> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/447db08a2025cb72.html <<< Zakładam ja na tzw. gumówke czy jak to tam nazywaja co sie najczesciej zakłada papier scierny. Tyle ze musi byc taka z rzepem zeby sie dobrze trzymała. Pozniej na wiertarke (nooo mozna recznie aale nie polecam wiertarą sie dziur nie porobi) i na wolnych obrotach czyscimy caaałą powierzchnie w miare rownomiernie zeby nie było jakichś garbow. Nastepnie jak mamy rowna powierzchnie dostrzegamy ze jest łądna ale chropowata zdek i szybko sie brudzi, wiem z doswiadczenia. bierzemy kubełek z woda, albo tylko jakąś butelke z woda, papier wodnt (scierny ofc.) na początek mozna 1000 albo 600. czysciemy tym razem recznie delikateni mocząc co chwile i wypłukując pył aluminiowy, jak juz jest rowna powierzchnia to zmieniamy papier na 2000 i powtorka z rozrywki. Tak wyglada korba po wyczyszczeniu tą włokniną : >>> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e365d1bdc467eca4.html <<< Na sam koniec nam została polerka. tez mozna to zrobić wiertarka jezeli sie posiada odpowiednia koncowke jak nie to recznie. miekka szmatka i pasta "automax" ścierna na początek, pożniej mozna dogładzic tempem. tak wyglada a raczej wyglądała korma po moim zabiegu : >>> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d05482af547aab6.html <<< >>> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b14bd4a65d54ce2.html <<< Oczywiscie jak ktos ma lekko porysowana moze przejść odrazu do papieru 2000 a nawet tylko to past ściernych ... Ja opisałem co zrobić z korba ktora ma ok 0.5 do nawet 1mm głebokie rysy Mam nadzieje ze komus sie przyda jak by co to pisac na PW
Schwefel Napisano 7 Października 2008 Napisano 7 Października 2008 A nie będziesz tego zabezpieczał jakimś lakierem bezbarwnym?
Mod Team Puklus Napisano 8 Października 2008 Mod Team Napisano 8 Października 2008 Hehe dobre spostrzezenie bo zapomniałem wczoraj dopisac Jezeli chce ktoc utrzymac dobry efekt nalezy jakimś bezbarwnym korbe potraktowac, samochodowym najlepiej, miałem to robic ale ostarecznie odechciało mi sie. Musze przyznac ze jak korba wyglada jak lusterko szybko sie rysuje niestety A z lakierem postepujemy podobnie : zeby był jak najlepszy rezultat lakierujemy ... czekamy na utwardzenie i polerka czyli papier 1000-2000 i pasta. Osobiscie jeszcze myslalem nad takim czyms Powiedzcie co sądzicie. Boo moja korba przed czyszczeniem jak kazda zreszta posiadała jakies tam znaki odnośnie jej rodowodu a tera juz nie ... wiec pomyslalem se, Wybije w korbie napis "SACHS" sam albo z dodatkiem quartz (albo wygraweruje) zagłebienia wypełnie czarnym (np.) lakierem, wyrownam z powierzchnia korby i polerka... co wy na to ? Albo zostawic wgłebienia zalakierowane na czarno ? Była by chyba to jedyna i nie powtarzalna korba
Schwefel Napisano 8 Października 2008 Napisano 8 Października 2008 Ja bym już odpuścił "wybijanie" bo to ingerencja w samą konstrukcję korby.
Mod Team Puklus Napisano 9 Października 2008 Mod Team Napisano 9 Października 2008 Fakt moze źle sie wyrazilem ... jakis rozkojazony jestem ostatnio ... chodzilo mi bardzie o frezowanie Ingerencja by była jak bym chciał np wydrzeć dziure na wylot ... co by była lżejsza, ale wyfrezowanie np. 1mm otworkow moim zdaniem to niewielka ingerencja, biorac pod uwage ze te rysy co mi sie wytarły były podobnych głebokosci. Noo ale to tylko dyskusja na ten temat
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.