biker80JG Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 Witam Serdecznie. Mam problem z hamulcami. Chodzi o to ze chodziły jak żyletki dopóki nie musiałem dac koła do naprawy. Wsadziłem w hamulec miedzy okładziny oryginalna zaslepke (taka pomaranczowa) co blokuje by klocki nie wyskoczyły czy cos w tym stylu. Dzis zakąłdam koło a hamulce chodza całkiem inaczej tzn słabiej tak jakby nie dochodziły do tarczy. Czy ta zaslepeka mogła zrobic cos z klockami? Czy moze z czasem one sie ułoza bo jak na moje oko ta zaslepka jest szersza niz tarcza.
Schwefel Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 Popompuj klamką aż się zrobi twarda, bo może płyn zleciał do zbiorniczka wyrównawczego. A tarcza nie ociera o klocki w czasie jazdy?
Miecho87 Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 W XT jak się rozepchnie klocki to wracają do tarczy po góra 3-5 naciśnięciach klamki. Jeśli olej by spłynął do zbiornika to były by typowe objawy zapowietrzenia czyli miękka klamka. Prędzej podejrzewałbym, że albo ta "zaślepka" była zaolejona albo tarcza w czasie serwisu się zabrudziła czymś.
Morf99 Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 a może poprostu wystarczy rozepchnąć klocki, nie zawsze się uda włożyć koło tak samo jak było wcześniej. a może poprostu wystarczy rozepchnąć klocki, nie zawsze się uda włożyć koło tak samo jak było wcześniej.
Miecho87 Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 Nie widzę związku... Jakby nie były rozepchnięte to by nie mógł włożyć koła, ewentualnie klocki by ocierały, a napisane jak wół, że koło założone i słabo hamuje...
uchmanek Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 obstawiam, ze ubrudzili ci tarcze w serwisie. za pomoca szukajki znajdziesz, jak wyczyscic.
biker80JG Napisano 3 Października 2008 Autor Napisano 3 Października 2008 Dziękuje za szybką reackcje. A wiec tarcza jest czysta. Powoli zaczyna to lepiej chodzi wiec chyba sie ukąłdaja ale jak pisze Miecho87 wystarczy kilka razy nacisnac u mnie tak nie jest. Pojeżdże jeszcze i zobacze jak bedzie. Boje sie ze trzeba bedzie odpowietrzac a ja nie kumaty w tym jestem wiec serwis wystapi chyba
cyklista Napisano 3 Października 2008 Napisano 3 Października 2008 A może przy/po zdjęciu koła postawiłeś rower do góry nogami? Jeśli tak, to takie zachowanie hamulca jest normalne. Po paru nacisnięciach klamki wszystko wróci do normy.
stasimon Napisano 13 Października 2008 Napisano 13 Października 2008 Ja też mam problem z tylnym hamulcem XT2008. Zewnętrzny klocek ociera o tarczę. Regulowałem zacisk śrubami ale w tedy zaczęło pojawiać się dzwonienie. Wkładałem zaślepkę między klocki, rozpychałem klocki ale to nic nie dało, zawsze się klocki nierówno ustawiają w stosunku do tarczy. Może ktoś da mi radę w jaki sposób wyregulować tylny hamulec? Dodam, że hamulec z przodu spisuje się idealnie. Pozdrawiam
Maras 79 Napisano 14 Października 2008 Napisano 14 Października 2008 No właśnie. W moich też zauważyłem, że lewy tłoczek bardziej się wysuwa i nie chowa się z powrotem do końca. Czy to może być wina sprężynki od klocków? Ja też proszę o porady.
tobo Napisano 14 Października 2008 Napisano 14 Października 2008 to nic nietypowego - tloczki mogą wychodzic nierówno, jeden bardziej drugi mniej.
cyklista Napisano 14 Października 2008 Napisano 14 Października 2008 Wydaje mi się, że sprężynka nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ rozpycha ona klocki, a nie tłoczki. Z nieruchomym tłoczkiem radze sobie w ten sposób, że naciskając na klamkę hamulca jednocześnie blokuje (np. śrubokrętem) ten tłoczek który się porusza. Dzięki temu tłoczek nieruchomy wysuwa się z zacisku na taką odległość jak poruszający się tłoczek.
stasimon Napisano 29 Listopada 2008 Napisano 29 Listopada 2008 Sposób opisany wyżej przez "cyklistę" działa. Dzięki za pomoc, stawiam piwo
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.