Skocz do zawartości

[hydrauliki XT] problem z klockami


biker80JG

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Serdecznie.

Mam problem z hamulcami. Chodzi o to ze chodziły jak żyletki dopóki nie musiałem dac koła do naprawy. Wsadziłem w hamulec miedzy okładziny oryginalna zaslepke (taka pomaranczowa) co blokuje by klocki nie wyskoczyły czy cos w tym stylu. Dzis zakąłdam koło a hamulce chodza całkiem inaczej tzn słabiej tak jakby nie dochodziły do tarczy. Czy ta zaslepeka mogła zrobic cos z klockami? Czy moze z czasem one sie ułoza bo jak na moje oko ta zaslepka jest szersza niz tarcza.

Napisano

W XT jak się rozepchnie klocki to wracają do tarczy po góra 3-5 naciśnięciach klamki. Jeśli olej by spłynął do zbiornika to były by typowe objawy zapowietrzenia czyli miękka klamka. Prędzej podejrzewałbym, że albo ta "zaślepka" była zaolejona albo tarcza w czasie serwisu się zabrudziła czymś.

Napisano

a może poprostu wystarczy rozepchnąć klocki, nie zawsze się uda włożyć koło tak samo jak było wcześniej.

 

a może poprostu wystarczy rozepchnąć klocki, nie zawsze się uda włożyć koło tak samo jak było wcześniej.

Napisano

Nie widzę związku...

 

Jakby nie były rozepchnięte to by nie mógł włożyć koła, ewentualnie klocki by ocierały, a napisane jak wół, że koło założone i słabo hamuje...

Napisano

Dziękuje za szybką reackcje. A wiec tarcza jest czysta. Powoli zaczyna to lepiej chodzi wiec chyba sie ukąłdaja ale jak pisze Miecho87 wystarczy kilka razy nacisnac u mnie tak nie jest. Pojeżdże jeszcze i zobacze jak bedzie. Boje sie ze trzeba bedzie odpowietrzac a ja nie kumaty w tym jestem wiec serwis wystapi chyba

Napisano

A może przy/po zdjęciu koła postawiłeś rower do góry nogami? Jeśli tak, to takie zachowanie hamulca jest normalne. Po paru nacisnięciach klamki wszystko wróci do normy.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ja też mam problem z tylnym hamulcem XT2008. Zewnętrzny klocek ociera o tarczę. Regulowałem zacisk śrubami ale w tedy zaczęło pojawiać się dzwonienie. Wkładałem zaślepkę między klocki, rozpychałem klocki ale to nic nie dało, zawsze się klocki nierówno ustawiają w stosunku do tarczy.

Może ktoś da mi radę w jaki sposób wyregulować tylny hamulec?

Dodam, że hamulec z przodu spisuje się idealnie.

 

Pozdrawiam

Napisano

No właśnie. W moich też zauważyłem, że lewy tłoczek bardziej się wysuwa i nie chowa się z powrotem do końca. Czy to może być wina sprężynki od klocków? Ja też proszę o porady.

Napisano

Wydaje mi się, że sprężynka nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ rozpycha ona klocki, a nie tłoczki. Z nieruchomym tłoczkiem radze sobie w ten sposób, że naciskając na klamkę hamulca jednocześnie blokuje (np. śrubokrętem) ten tłoczek który się porusza. Dzięki temu tłoczek nieruchomy wysuwa się z zacisku na taką odległość jak poruszający się tłoczek.

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...