Macieju Napisano 1 Października 2008 Napisano 1 Października 2008 Witam Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem w/w amorka i chciałbym przystosować go do swojej wagi, czyli 80kg. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć do ilu ten amorek napompować i czy można to zrobić kompresorem np. w zakładzie wulkanizacyjnym(Z tego co widzę to amortyzator w prawym goleniu posiada wentyl samochodowy)? Pozdrawiam
Sel Napisano 1 Października 2008 Napisano 1 Października 2008 Wentyl jest zakręcany a w zakładach wulkanizacyjnych takich nie widziałem ale spróbuj. Napompuj tyle żeby sag wynosił 15-20mm jeśli ten Marzok posiada 100mm skoku lub po prostu więcej.
rzymo Napisano 1 Października 2008 Napisano 1 Października 2008 Ogólnie to Bombery są niskociśnieniowe, w moim są 2 komory powietrzne (amor bez ETA), ważę 76-77kg i w każdej mam 2.0-2.1atm.
Macieju Napisano 1 Października 2008 Autor Napisano 1 Października 2008 Dzięki za odpowiedzi, tylko nie wiem za bardzo co to jest ten "sag". Marzok posiada 120mm skoku. ten wentyl jest zakręcany, czyli? Tak ten wentyl wygląda: http://images33.fotosik.pl/353/6b65ec4bf4640bb2.jpg
GZA20 Napisano 1 Października 2008 Napisano 1 Października 2008 Sag to jest ugięcie wstępne amortyzatora pod własnym ciężarem ciała. A co do pompowania...znajdź kogoś kto taką pompkę do amorków posiada lub kup na allegro. Sam używam pompki BETO i jestem z niej bardzo zadowolony. Koszt pompki plus koszt dostawy to ok 80 zł. Wentyle sa takie same w każdym amorku. W ten wentyl wkręca się wężyk pompki się pompuje. A żeby zmierzyć sag załóż np opaskę zaciskową na goleń, zsuń ją na dół, usiądź na rowerze, zejdź i zmierz na jaką wysokość opaską się podniosła.
Sel Napisano 1 Października 2008 Napisano 1 Października 2008 I polecam na przyszłość czytać instrukcje do amortyzatorów, pięknie tam wszystko jest opisane.
rzymo Napisano 1 Października 2008 Napisano 1 Października 2008 I polecam na przyszłość czytać instrukcje do amortyzatorów, pięknie tam wszystko jest opisane. Jest opisane, ale wartości ciśnienia tam podane 'trochę' się różnią od tych użytecznych
benek Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 Potiwerdzam, jak podpompowałem mojego XC600 Retro wg. tabelki w instrukcji, to amortyzator zamienił się prawie w sztywniaka.
Sel Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 A w instrukcji nie piszę nic o SAG'u ? Widzę Manitou jest tylko na tyle "inteligentny" że piszę o ustawieniu ciśnienia widelca według SAG'u.
Qba66 Napisano 2 Października 2008 Napisano 2 Października 2008 A ja w mojej instrukcji XC 600 retro znalazłem dokładny opis ustawiania sagu, który dla widelców XC wynosi od 15 do 20 % całego skoku. Jeśli instrukcji nie było w zestawie, to stronka marzocchi nie boli. Można tam ściągnąć manuale do wszystkich widelców. Tu link: http://www.marzocchi.com/Template/listSPAM...UK&Sito=mtb Pozdrawiam!
Macieju Napisano 4 Października 2008 Autor Napisano 4 Października 2008 Tak tak mam ten manual od paru dni
Mod Team Pixon Napisano 4 Października 2008 Mod Team Napisano 4 Października 2008 Możesz amortyzator napompować kompresorem, jednak nie koniecznie na stacji. Tam jeden strzał powietrza może być za dużo, przez co ulegnie uszkodzeniu amortyzator. Ja swój pompuje kompresorem samochodowym podłączanym do zapalniczki samochodowej.
wastedqba Napisano 6 Października 2008 Napisano 6 Października 2008 Wentyle sa takie same w każdym amorku. W ten wentyl wkręca się wężyk pompki się pompuje. To akurat nieprawda. Nie są takie same.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.