Skocz do zawartości

[rower] Iron Horse MKIII Comp


Rekomendowane odpowiedzi

trzeszczy, trzszczy, a jakże :) amor ci sie prawie na pewno rozkleja na koronie - miejsce połączenia goleni górnych z koroną. :)

jesli chcesz zlokalizowac miejsce to stan z przodu roweru, wsadź przednie kolo między kolana, ściśnij a następnie mocno i zdecydowanie kręć kierownicą. siły skrętne dadzą o sobie najprawodopodobniej znac dzwiękami dochodzącymi z korony.

mozesz miec oczywiscie wątpliwosci czy to stamtąd ale ja rozebrałem widelec i wsadzilem gorne golenie w imadlo - napierałem a rury próbując obrócic wzgłuż osi oraz przód-tył i własnie stamtąd niósł sie ten mało obiecujący dzwięk.

amor: manitou minute mrd absolute.

identyczne zjawisko w bomberrze z1 mcr z 2001 roku.

podobno da sie z tym zyc, nie ma obaw o pęknięcie ale problem jest uciązliwy dla ucha i psychiki.

 

pocieszające jest to ze moj przestał "trykać" i znowu jest cisza.

 

aaa janisław, "pocieszę" cię bo masz absolute super, czyli niby ten sam tlumik ale jednak nie do końca co wersje mrd (obecnie nie produkowane od 2009 roku). ma on mały zakres regulacji i jest bardziej podatny na stukanie po aktywacji absolute - nawet w pozycji otwartej dla blokdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, faktycznie trzeszczy na koronie :icon_wink: Skoro się nie rozleci - niech trzeszczy, z wiekiem człowiek staje się bardziej wyrozumiały,(trzeczczenie z przodu jest słabiutkie w porównaniu z tym z tyłu - to muszę zlikwidować) ;)

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ja tej przypadlosci nie trawie wiec gdyby sie to mialo nasilic to pewnie juz dawno bysmy sie rozstali.

 

i tak się z nim rozstanę na rzecz foxa :icon_wink:

 

moots....

 

 

 

 

;)

mam porąbane w glowie no nie?

 

ps. o ile w minetaczu to zjawisko bylo slyszalne sporadycznie to w bomberze dawalo o sobie znac przy gwaltownych manrewrach rowerem, przy pochylaniu go na boki pedalując na stojąco i przy hamowaniu co bylo najgorsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FOX nie ma jak na razie płynnej regulacji skoku z manetki, więc mnie nie interesuje zupełnie.

Co do Minety , trzeszczenie występuje sporadycznie przy jeździe po bruku , w czasie jazdy terenowej , zjazdów po korzeniach itp. nie występuje, więc tak naprawdę mi nie przeszkadza.

Druga sprawa, nie zależy mi na jakiejś wielkiej płynności pracy amora, czy wybieraniu liści, priorytet jest taki, żeby amor nie zapadał się na zjazdach , praca Manitacza mi odpowiada.

 

A tutaj nowy tłumik Manitacza na 2010 rok (i można go zamontować do wcześniejszych modeli R7, Mineta, Drake, od 2007 w górę) :

http://seaotter.mtbr.com/2009/04/24/manitou-shows-new-damping-technology-absolute/

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Janisław

Niestety na maratonie wyszło że jednak za krótka, i o ile do zabawy jest w sam raz to po 60km jazdy krzyż boli jak cholera

Paweł radził tak od początku :D

TURNER, TURNER!!!!

Na to trzeba mieć więcej niż 700 USD (tyle stoi MK III)

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

HA! , trochę mnie nie było tutaj a nadchodzi czas zmian.

Właśnie dotarła do mnie paczuszka z evanscycles z ramką MKIII Elite 19", więc dzisiaj wieczorem zabawa w klocki lego :wallbash:

Przesyłka ładnie zapakowana, co mnie mile zaskoczyło w komplecie są stery, zacisk sztycy, karbonowe podkładki pod mostek a do tego sklep dorzucił komplet kluczy firmowanych własnym logo. Jak wrócę z pracy to cyknę kilka fotek i wrzucę tutaj.

 

Mam teraz 2 zgryzy:

1. amortyzator - w ramce jest Monarch 3.1 który ma parę pokręteł i jakąś wajchę, w domu mam Floata R który jest praktycznie bezobsługowy a pracuje przyjemnie. I nie wiem którego teraz zostawić...

2. stery - w starym mam FSA Orbit Z, po rozbiórce stwierdziłem stan idealny, nowe to jakieś VP-A45AC z napisem Cane Creek na górnej misce i Iron Horse na deklu. Jest jakikolwiek sens przekładać stare do nowej ramki? W sumie te VP nie wyglądają tak strasznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kontakt ze sklepem zerowy - chyba ze trzy maile żem tam wysłał i cisza...

 

Co do roweru - zostaje lisisko i stery VP, wszelkie przygotowania do przeszczepów już przygotowane. Jeszcze tylko muszę zawieźć amorka do Wigwamu, żeby mi go przygotowali do sezonu i można składać szpej do kupy.

Staruszek rozebrany, przeserwisowany i szczerze mówiąc jestem zaskoczony kondycją - zero pęknięć czy odprysków lakieru, nawet na dolnej rurze głównego trójkąta.

Wszystkie łożyska kręcą się miło i lekko, zero luzów na wahaczu czy tulejkach dampra - prawie jak nówka :wacko:

A nówka - no cóż, wersja 2009 już nie ma tak ładnych naklejek czy czołowego logo; lakier nie dość że brzydszy to na pierwszy rzut oka gorszej jakości i wątpię czy tyle wytrzyma co poprzednik. Ale mam nadzieję że będzie jeździł porównywalnie ze starszym.

 

Ze starego jeszcze muszę tylko wykręcić łożyska suportu (wieczorem powinienem mieć już klucz), a potem alledrogo i bon voyage :wub:

 

A tutaj kilka fotosów obu blaszaków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz powinno być optymalnie jeśli chodzi o geometrię - chociać rama 19" z 2009 r jest tylko o 6 mm dłuższa niż 17" z 2008 (19" z 2008 była dłuższ o 19 mm), jak rozumiem Mineta działa OK. i na razie zostaje ?

 

PS

CRC robi jakieś upłynnianie Kucyków:

http://www.chainreactioncycles.com/Brands.aspx?BrandID=1129&PartnerID=3084

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwi mnie ze zastanawiasz sie nad tłumikiem - przecież możesz przetestować oba porównawczo, o regulatorach mówisz jak mieszkaniec amazonii o automacie z colą - choćby poczytaj do czego one są i pobaw sie nimi. przecie to nie jest cukier i nie rozpuści się w rękach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przygodzie z RS MC 3.3 nie jestem zwolennikiem MotionControl i Floodgate w damperach (albo buja, albo wręcz ogranicza skok i upośledz bardzo mocno prace)i nie są to tylko moje odczucia, tak jak nie jestem zwolennikiem SPV w amorach.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwi mnie ze zastanawiasz sie nad tłumikiem - przecież możesz przetestować oba porównawczo, o regulatorach mówisz jak mieszkaniec amazonii o automacie z colą - choćby poczytaj do czego one są i pobaw sie nimi. przecie to nie jest cukier i nie rozpuści się w rękach...

Teraz akurat nie bardzo moge, bo snieg, zimno i pada wiec takie testy kija dadza... dla mnie sezon snowboardowy :) A ramke z damprem chce pogonic w miare szybko, to i testow nie bedzie.

Jak juz napisalem - odpada Monarch i finito.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

Nie zebym sie czepial ale Ihahaje chyba nie mieli specjalnie pod siebie tuningowanych damperow. Ot takie standardowe. Grunt zeby zgadzal sie skok i dlugosc...

 

A tam snieg, zimno i pada... Dobra wymowka nie jest zla :icon_wink: Wiem sam po sobie...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Cus to mi sie nie kupa trzymy... Jesli tak by bylo to wtedy dampery na rynku wtornym oraz nowe bez ram nie mialyby zupelnie sensu...

 

Dalej bede sie upieral ze tylko kilka firm ma specjalnie rasowane dampery a reszta jezdzi na standardach.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę teraz tego trafić ale na jakimś hamerykanckim forum wyczytałem, że do IH był specjalnie ustawiany Porpedal w tych Floatach R, tak żeby optymalnie działał z DW-Linkiem.

Z drugiej strony jakiegoś ciśnienia na kupno nowego dampra nie mam, ot po prostu mam opcję wyboru jednego z w/w więc zapytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...