Skocz do zawartości

[amortyzator] Reba 2009


Senti

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak patrzę sobie na stronkę rock shox'a i przy wszystkich 3 rodzajach Reby na 2009r tam wymienionych (SL / Race / Team) nie ma żadnej informacji o piwotach.. Czy ktoś się może orientuje czy rzeczywiście rock shox pozbawi wszystkie reby piwotów? W SIDach zarówno w wersji Race jak i Team zostały..

 

Muszę przyznać, że taka ewentualność bardzo mi się nie podoba. Od dłuższego czasu jestem nastawiony na kupno Reby, tylko zbieram fundusze i na razie jeszcze dojeżdżam mojego 2.7kg klocka Axela. Myślałem o kupnie Reby kiedyś w przyszłym sezonie, głupio by było gdybym musiał w 2009 roku polować na Rebę z rocznika niżej, która może nawet okazać się droższa od wersji 2009 jeżeli zapotrzebowanie na Reby z piwotami będzie nadal spore, a "zapasy" zaczną się kurczyć

Napisano

Bedzie:) spokojnie wytarczy poczekac

Sida z piwotami tez nie ma na ich stronie a sa do kupienia, widziane byly takze na zywo

Oczywiscie mowie o sidzie z 32 lagami

Napisano

No właśnie co do SIDa to zarówno wersja Team jak i Race mają tam w opisie w OPTIONS coś takiego jak "disc or boss lower", bo że nie ma na zdjęciu to widzę ale nie o to chodziło :D dlatego naszły mnie wątpliwości co do Reby ale skoro mówisz, że będzie to mam nadzieję, że będzie :P

Napisano

Nie zdziwiłbym się gdyby faktycznie reby pod v-ki nie było.

 

Tak naprawdę komu miałaby ona słuzyc?

 

Reba jest amorem klasy średniej wyższej, montowanym w tejze klasy rowerach. Obecnie praktycznie kazdy(jesli nie każdy) sprzet z tej grupy ma tarcze i to dobre w wyposażeniu. Odpada więc największa grupa odbiorcow dla amora.

 

Kto może jeszcze uzywac v-ek?

 

Light bikerzy? Dla nich jest za cięzka.

Sporadyczne osoby które nie chcą przejśc na tarcze? Im spokojnie wystarczy nowy SID. Jest mocniejszy niz poprzednie, a cena az tak wiele sie od reby nie rozni.

Napisano

tak jak napisal kolega powyzej - vbrake sa na wymarciu. cos dla tradycjonalistow i fanatykow wagi.

10 lat temu firmy zlikwidowaly uchwyty do cantileverow z podkow widelcow - dzis juz prawie nikt nawet nie pamieta jak to wygladalo :)

 

kupujac wysokiej klasy widelec jakim jest reba jej nabywca w zdecydowanej wiekszosci skloni sie do wyboru tarczy jako hamulca. wydaje mi sie to nie tylko wymuszaniem wobec producentow hamulcow ale zwyczajnie pojscie z duchem czasu.

dla mnie tarcze nie maja zadnych minusow wiec w kazdym aspekcie wygrywaja z vbrekami.

 

zlikwidowanie wersji z piwotami jest dla mnie troche analogiczne do stosowania w zawieszeniach systemu upside down - kto w rowerze uzywal lub uzywa takiego widelca byl przymuszony ze wzgledu technicznego na stosowanie tarczowki.

 

zakladajac ze wiekszosc tarczowek dziala lepiej od zdecydowanej wiekszosci vbrake a reba to widelec dla masywniejszych uzytkownikow to dosyc logiczne jest ze taka osoba potrzebuje skuteczniejszych hamulcow do zatrzymania roweru. uzytkownik ten nie kupi wiec sida tylko rebe (choc obecnie roznica ta stala sie wlasciwie symboliczna)

na swiecie istotnym aspektem jest element ekonomoczny. brytyjczyk niemiec czy amerykanin kupujac dobry rower nie bedzie ciął budzetu z powodu oszczednosci na hamulcach. a cokolwiek mozemy sobie powiedziec to nie my jestesmy rynkiem wyznaczajacym trendy w sporcie rowerowym.

Napisano

Ja się zgadzam z wypowiedzią Tobo, v-ki w dzisiejszych są dobre tylko dla maniaków lekkości.

 

Z mojego doświadczenia wiem że nawet najgorsza tarcza jest lepsza od nawet dobrej v-ki, oczywiście pod kątem hamowanie nie wagi.

Napisano
tak jak napisal kolega powyzej - vbrake sa na wymarciu. cos dla tradycjonalistow i fanatykow wagi.

(...)

zlikwidowanie wersji z piwotami jest dla mnie troche analogiczne do stosowania w zawieszeniach systemu upside down - kto w rowerze uzywal lub uzywa takiego widelca byl przymuszony ze wzgledu technicznego na stosowanie tarczowki.

(...)

zakladajac ze wiekszosc tarczowek dziala lepiej od zdecydowanej wiekszosci vbrake a reba to widelec dla masywniejszych uzytkownikow to dosyc logiczne jest ze taka osoba potrzebuje skuteczniejszych hamulcow do zatrzymania roweru

Coś w tym jest :) Poza wagą tarczówki to rzeczywiście zalety - pewność działania, modulacja, przy większej tarczy 'siła' nieustępująca dobrym V.

 

Sam niedawno wymieniałem tylni hamulec na tarczowy - nie z powodu siły, której i tak jest za dużo (BB7+160mm+klamka SD7 = blokada koła jednym palcem przy każdej prędkości), ale właśnie z powodu odporności na warunki atmosferyczne, modulacji. Nie lubię także jak coś szoruje po obręczy :D

Zysk na wadze co prawda jest, ale wolę skuteczniejsze hamulce. Z ciekawości policzyłem (chyba wszystko wziąłem pod uwagę, przykład na częściach jakie mam w rowerze):

V-ki:

- Avid SD7 (komplet): 364g

- Avid SpeedDial5: 182g

- piwoty: +55g (w stosunku do tarcz, w amorze)

- obręcze: +60g (---||--- , Mavic X317)

- szprychy: -40g (---||--- , Comp->Revo)

- piasty: -90g (---||--- , Boplight Race 32o przód, DT Onyx 32o tył)

Tarcze:

- XT (hydra) + 160mm: 448g

- Avid BB7 + klamka SD5 + 160mm: 435g

 

V-ki: 531g

tarcze: 883g

co daje różnicę 350g (jeszcze się zmniejszy, nie policzyłem pancerza i linki do przedniej v-ki, nie mam wagi w chwili obecnej, stawiam na kilkadziesiąt gram)

  • Mod Team
Napisano

Ale niektórzy mogą chcieć założyć Magurę HS33 :) . Ale mimo wszystko ciekawy jest fakt ,że RS w Sidzie- czyli High-end i wir w portfelu, zachował pivoty ,a w Rebie ( czyli klasowo niższym ) miałoby nie być.

Napisano
Ale niektórzy mogą chcieć założyć Magurę HS33 :) . Ale mimo wszystko ciekawy jest fakt ,że RS w Sidzie- czyli High-end i wir w portfelu, zachował pivoty ,a w Rebie ( czyli klasowo niższym ) miałoby nie być.

Może w wypadku Sida chodzi o wagę, czyli takie domniemanie, że biorąc Sida bierzesz v-ki, a biorąc Rebę tarcze :D

 

Znając życie będzie wersja Reby z piwotami - raczej by nie ryzykowali potencjalnie mniejszej sprzedaży...

Napisano

Tylko jaki ułamek całości to ta potencjalnie mniejsza sprzedaż?

 

Mysle ze zysk z uproszczenia produkcji bedzie wiekszy, tym bardziej, ze i tak beda 2 wersje goleni bo REBA ma by tez na oś 20mm.

Napisano

wszystko ok, zgadzam się z tym, że Reba to widelec z wysokiej półki i dodatkowo mocniejszy od SID'a (dlatego chciałbym go kupić, żeby przetrwał dłuuuugo) i że docelowo jest montowany w rowerach z tarczówkami tylko co mają powiedzieć osoby, które modernizują bike'a stopniowo tak jak ja. Chciałbym kupić ten amorek ale żeby to zrobić musiałbym od razu wymienić koła (piasty pod v-brake, w ogóle ze standardowego wyposażenia roweru z kół jestem zadowolony najbardziej i chciałbym je wymienić na samym końcu) i kupić hamulce, co przy nawet średniej klasy komponentach zamiast w 1k zł skończyłoby się wydatkiem >2k zł..

 

nie zrozumcie mnie źle, nie chcę tu się żalić :) rock shox pewnie policzył ile reb z v-brake'ami jeszcze produkują i czy dochód jest większy niż koszty utrzymywania drugiej linii produkcyjnej i wyszło im na to, że wersji pod v-brake się już nie opłaca robić. Mówię tylko, że MI się to nie podoba bo jestem w takiej a nie innej, specyficznej, sytuacji :)

  • Mod Team
Napisano

Też mi się to nie podoba. Reba gdzieś tam była planowana jako następca Epicona, ale bez zmiany hamulców na tarczowe a tu taki zonk. Z tym że, jeśli RS ma pójść w tym kierunku ( rezygnacji z pivotów), to zaczęliby rezygnować z hamulców V- brake. Ale mam nadzieję,że to czarny scenariusz.

A dyskusja o wyższości hamulców tarczowych nad V to tak ,jakby rozmawiać o wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą- można w nieskończoność.

Napisano

Takie kroki sa poprostu kolejnymi gwozdziami do trumny RS w segmencie zaawansowanego ale amatorskiego XC i tyle, bo nie wiem jak wytlumaczyc takie postepowanie? Czy taka firma jak RS nabawi sie jakichkolwiek strat z powodu utrzymania na rynku reby z pivotami? Na 100% nie, a na pewno zyska na klientach ktorzy chca miec lekki i MOCNY amor a jednoczesnie nie chca pakowac sie w tarcze. I nie mowcie, ze nie ma takich, bo to kpina :D

Napisano

zauważcie, też że tak samo jest z ramami.. coraz więcej marek zaa oceanu nie ma już piwotów, lecz właśnie mocowanie pod hamulce tarczowe.. najprawdopodobniej era vałek już się kończy.

Napisano

ale to czemu "zmuszają" ludzi do kupna czegoś czego im się nie podoba albo ich na to nie stać ;] ? za dwa lata.. owszem powiem tarczom TAK, ale teraz nie ma mowy. Powinno utrzymać wersję z piwotami a nie narzucać ludziom co jest trendy a co nie -.-". Niech nie narzucają ludziom co mają kupować... wolny wybór xD

Napisano

Wątpie żeby użytkownicy tarczowych "pluli" się o miejsca na piwoty i zaślepki na nich. Łatwiej byłoby im je sprzedać w przyszłości i tak. Szkoda, wielka szkoda jak nie będzie wersji z piwotami.

Napisano
Z mojego doświadczenia wiem że nawet najgorsza tarcza jest lepsza od nawet dobrej v-ki, oczywiście pod kątem hamowanie nie wagi.

 

Toś chyba dobrych V-brake nie widział :P A serio to tak jak napisał durnykot (zresztą to rozprawa na inny zupełnie temat)

 

A dyskusja o wyższości hamulców tarczowych nad V to tak ,jakby rozmawiać o wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą- można w nieskończoność."

 

Wracając zaś do Reby z/bez piwotów, to idąc tropem że "taki mocny amor nie potrzebuje piwotów bo nikt nie zakłada tam V-ek", piwotów nie powinna mieć też Tora z tej samej stajni RS, nie wspominając o Epiconach 120mm, Duro 130mm, czy np. RST Titan 130mm którego wbrew temu co piszą na velo.pl MOŻNA spokojnie kupić pod V bo już takiego widziałem B)

 

zauważcie, też że tak samo jest z ramami.. coraz więcej marek zaa oceanu nie ma już piwotów, lecz właśnie mocowanie pod hamulce tarczowe.. najprawdopodobniej era vałek już się kończy.

 

W rowerach bardziej wyczynowych, gdzie ludzi stać na hydro w rodzaju "od XT w górę" tak. Dla bikerów jeżdżących dla przyjemności jeszcze dłuuugo dłuuuuuuuuuuuuuuugo nie :P

 

A na podsumowanie tego że "szef nie zawsze ma rację" można poszukać opinii Nawrotka (mam nadzieję że nie będzie mnie ścigał za to :P ) o systemie PostMount, tak przecież zachwalanym przez firmy... Zresztą nie tylko jego - kto motał się z adapterami ten wie o co chodzi :D A pitolenie że coś jest od czegoś o 13 czy 14 czy 15.6745943763937% sztywniejsze to BZDURA - po prostu firmom było tak wygodniej i tyle.

 

PS. Sorka wszystkim za OT, ale znów chyba ktoś (czytaj: RS) stara się nas uszczęśliwić na siłę :)

  • Mod Team
Napisano
Z mojego doświadczenia wiem że nawet najgorsza tarcza jest lepsza od nawet dobrej v-ki, oczywiście pod kątem hamowanie nie wagi.

 

Bzdura! Coś mi mówi, ze twoje doświadczenie w tej kwestii do wysokich nie należy. Ludzie spokojnie na pewno wypuszczą Rebe z pivotami. Przecież wiedzą, że jak tego nie zrobią to stracą jakąś część klientów z której mają pieniądze.

Napisano
W rowerach bardziej wyczynowych, gdzie ludzi stać na hydro w rodzaju "od XT w górę" tak. Dla bikerów jeżdżących dla przyjemności jeszcze dłuuugo dłuuuuuuuuuuuuuuugo nie :)

U nas tak, w Stanach i tacy jeżdżacy dla przyjemności mają XT/XTRy czy SRAMy X9 czy X.0 (zwłaszcza patrząc na niskie ceny SRAMa w US) i stać ich na wymianę np. kasety, łańcucha, koronek korby co rok. W Polsce tarcze są mniej popularne właśnie ze względu na koszt - co najmniej 400-500zł trzeba doliczyć, jeśli rower zamiast dobrych v-ek ma mieć dobre tarcze (wyższe modele Shimano, Avidy Juicy, Formula Oro, itp).

A na podsumowanie tego że "szef nie zawsze ma rację" można poszukać opinii Nawrotka (mam nadzieję że nie będzie mnie ścigał za to :) ) o systemie PostMount, tak przecież zachwalanym przez firmy...

(...)

Dla producentów PM jest na pewno wygodniejszy i pewnie tańszy, dla nas rowerzystów ma wady - jeśli coś się stanie z gwintami to rama/amor do wymiany, przy IS wystarczy zmienić adapter za 20-30zł i jeździmy dalej :P

Napisano

Jeszcze jest sporo osób które używa Rebe w turystyce gdzie zresztą V'ki są odpowiedniejsze ze względu na ich prostotę budowy i łatwość naprawy jak coś już się stanie...

Więc jej zastosowanie już trochę się zawęża...

Napisano

nagwintować można, wiem cos o tym :)

PM to kicha syf kiła i mogiła.

 

Reba przejęła funkcję forka do "letkiego" łenduro :P

V ki w enduro jakoś ten no hmm przeżytek. Poza tym jak kogoś stać na forka za 1500 to i 400zł na tarcze też powinno go być stać :)

 

Chcecie v macie sida, niczym się nie różni od reby więc w czym problem. 80/100 mm w zupełności styknie.

 

 

 

aaa i pytanko, co może stać się złego z tarczami? Ta konstrukcja jest cóż, doskonała, raz zalewasz i już :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...