Skocz do zawartości

[amortyzator]Twarda praca amorka


Vistat

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Stawiam że jakiś po "taniości" więc:

a) wymień sprężyne na krótszą/miększą

:thumbsup: zalej go olejem

Napisano

tak jak doradzil Sel zalej go olejem :] ja sam tez mialem taki problem , ale po kuracji olejowanki moj amor jest duzo miększy :thumbsup:

Napisano

To może poczekacie na to jak napisze jaki ma amortyzator? :D

Być może tani być może nie. Jak jakiś suntour tańszy to zapewne elastomer wystarczy wywalić z jednej goleni. Ale gdybać to sobie można i 100 lat :thumbsup:

Napisano

Nawet nie wiedziałem że suntour ma takie modele ;)

No ale z tego co widze na allegro czy google to jest system sprężyna-elastomer. W Amorkach typu XC60 i podobnych wyrzucenie alastomera powodowało lepszą pracę...a raczej powodowało że amortyzator był bardziej miękki także stosując metodę prób i błędów zacząłbym od usunięcia elastomera.

Napisano
zalanie olejem nie sprawia, ze amor mieknie. olej poprawia smarowanie, a co za tym idzie plynnosc.

Jeżeli przez mięknięcie amora rozumiemy zwiększenie jego ugięcia, to zalanie olejem jednak coś daje. Na moim przykładzie amor RS Pilot C o skoku 80mm uginał się od nowości na 50mm, z czasem skok spadł do 30mm, po jego zalaniu wyciskam 65mm ;)

Napisano

Ja w swoim suntour XC60 wyjąłem spręzyne i zalałem olejem i chodzi miekko a wczesniej prawie wcale ;) Ale robiłem tak dlatego bo i tak wymieniam amora ale nie wiem czy to wpływa źle na trwałośc amortyzatora czy coś. Ważne że dobrze pracuje a i tak zaraz idzie do wymiany ;)

Napisano

nie no ja nic nie rozumiem od początku elastometr a co to? gdzie to jest olej nie jestem przekonany ;] odnotowuje się duży skok masy? dały by się to zrobić u mnie kto z Krakowa pomógł by mi to zrobić?

Napisano

Elastomer to taka sprężyna z tworzywa sztucznego, która oprócz resorowania posiada funkcję tłumienia.

Ogólnie to jest niezbyt dobre bo praca amortyzatora jest uzalezniona od temperatury :P . Im zimniej tym amor robi się bardziej twardy.

Ja do krakowa nie mam zbyt blisko więc w tym nie pomogę :P ..ale poszukaj może na youtubie będzie instrukcja jak to zrobić w formie wideo :D

Napisano

ee tam ;p ja swojego suntour'a xcu 80 zalalem olejem i jest duzo lepiej niz to co bylo przed

. a przy usunieciu elastomera jest troche roboty > moim zdaniem najlepszym wyjsciem jest albo zalanie albo przesmarowanie goleni olejem ;p

Napisano

Elastomer ogólnie ma zapobiegać dobijaniu i "tłumić" drgania w praktyce otępia widelec. Zrobienie prowizorycznej otwartej kąpieli olejowej oczywiście że pomaga bo widelec jest cały czas smarowany a nie do momentu jak zabraknie brunoxa. Wyjęcie elastomera sprawi że widelec będzie bardziej miękki oraz będzie płynniej chodził - niestety w zamian będziemy go mogli łatwiej dobić. Elastomer bardzo łatwo się wyciąga, odkręcasz korek ze sprężyną i elastomerem, uginasz widelec, sprężyna "pięknie" wychodzi, wyciągasz ją, w jej środku siedzi kawałek gumy - o tak mamy elastomer ! Wyciągasz taki "korek" ze sprężyny (dołu bądź góry), wywalasz elastomer i składasz widelec w odwrotnej kolejności.

Napisano

Dobić w sensie wykorzystać pełny skok jaki jest możliwy i usłyszeć wręcz stuknięcie bo już skoku nie ma a siła jest na tyle duża że gdyby amor miał większy skok to jeszcze mocniej by się wbił.

Napisano

Ale to zależy :) ...sam mówisz że jesteś lekki. Prawdopodobnie usunięcia elastomeru w Twoim wypadku spowoduje że amorek będzie się bardziej uginać ale zapewne i tak go nie dobijesz. Ale żeby się przekonać nalezy to sprawdzić :)

Napisano

boje się sam to zrobić jadę dziś do M1 popytam się o kilka rzeczy i też o ten amorek ;]

ale jak ktoś mógłby mi pomóc to zrobić to się nie pogniewam :)

 

byłem w GOsporcie (to ten z M1) gościu obejrzał mi koło stwierdził że to wadliwa opona nie mam scentrowanej obręczy zastanawiam się czy nie reklamować

a odnośnie amorka to zaproponowali mi zmianę elastometra na miększy a nie jego wyjęcie całkiem ale powiedzieli że się nie opłaca że dobrze pracuje gościu go troszkę wyregulował i pojechałem

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...